Ik krijg geen mailtjes meer van de Kindertelefoon + teller werkt niet


Reputatie 6
Badge +7

Hoi Kindertelefoon en forummers,

Mijn vraag is vooral aan de KT, tenzij iemand anders een oplossing weet. Ik ontvang al een tijdje geen mails meer van de KT over topics die ik volg, als er bijv. een nieuwe reactie is. Dat is best irritant, want zo mis ik soms berichten of antwoord ik veel later. 

Ik heb gekeken naar mijn instellingen, al drie keer eigenlijk, maar daar staat alles gewoon goed en aan. Dus als het goed is zou het wel moeten werken. Wat het dus niet doet. 

En dan heb ik nog een ander probleem. Ik heb ook al heel lang last van de teller van de topics die ik volg. Je hebt er twee, eentje die ik te zien krijg als ik op mijn profiel klik en een als ik op favorieten heb geklikt, ik voeg voor de duidelijkheid wat afbeeldingen toe. Nu verschilt het maar 1 reactie (36 en 35) maar ik heb ook dagen dat het rond de honderd verschilt, dan staat de teller van de eerste afbeelding op bijvoorbeeld 128. Of beide aantallen kloppen voor geen meter.

Ik heb hier al een tijdje last van maar ik dacht dat het zo wel over zou gaan en tijdelijk was, nu is het al wel een paar weken/maanden (ik weet niet wanneer het begon) bezig. Ik vroeg me ook af of nog meer mensen hier last van hebben of dat ik de enige ben.

Ik had trouwens nog even gezocht en er was wel een ander topics over, maar dat was van 5 jaar geleden en ik kon er vrij weinig mee.

Hopelijk valt het op te lossen.
Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Paardebloem


22 reacties

Heyy

 

De enige ben je niet! Ik heb er ook last van.

 

Ik krijg alleen af en toe een mailtje binnen. Ik krijg zeg maar de ene keer wel een mail binnen van een nieuwe reactie en de andere keer helemaal niks.

 

Dat met de favorieten teller heb ik ook (zie foto). 586 reacties en 729 favorieten.. Tja:joy: 

Als ik op de favorieten klik staat het er wel goed dan staat er namelijk 485 topics.

 

Misschien komt dat met de favorieten doordat er topics zijn verwijderd, maar dat die (af en toe) nog wel aan worden gegeven bij je favorieten of iets in die richting..

 

Naja ik heb er helaas geen oplossing voor dus hopelijk zal de kindertelefoon hier naar gaan kijken:slight_smile:

 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi NaamNietBekend,
Dus jij hebt er ook last van? Vervelend. Al ben ik wel een beetje opgelucht, want dan ligt het niet (helemaal) aan mij. Ik krijg dus helemaal geen mailtjes meer, ik weet niet hoe het zit als iemand mij noemt met een @mentions (zoals het in de instellingen staat) want dat is al een tijdje niet meer gebeurd.

Het kan natuurlijk zijn dat er wat topics zijn verwijdert, maar 244 topics zijn er wel veel. Die ene bij mij zou op zich nog kunnen. Maar het aantal favorieten verschilt enorm per dag. Nu zijn het er bijvoorbeeld 130 bij de een. En 37 bij de ander:

Ik hoop ook dat de kindertelefoon er even wat aandacht aan besteed. Het valt me trouwens op dat de laatste tijd veel dingen wat langzamer gaan, zoals het goedkeuren van de reacties, dat duurt nu al 12 uur bij een reactie van mij (bewerking: ik zie nu dat m’n reactie net geplaatst is:slight_smile: ). En als ik iets rapporteer duurt het soms wel een dag of meer voor er naar gekeken wordt en kunnen de forumregels intussen rustig overtreden worden.

 

Groetjes,

Paardebloem

Heyy 

Dus jij hebt er ook last van? Vervelend. Al ben ik wel een beetje opgelucht, want dan ligt het niet (helemaal) aan mij. Ik krijg dus helemaal geen mailtjes meer, ik weet niet hoe het zit als iemand mij noemt met een @mentions (zoals het in de instellingen staat) want dat is al een tijdje niet meer gebeurd.

Ik snap wel dat dat je een beetje oplucht!

@Paardebloem83 even kijken of je daar een mailtje van krijgt :)

 

Het kan natuurlijk zijn dat er wat topics zijn verwijdert, maar 244 topics zijn er wel veel. Die ene bij mij zou op zich nog kunnen. Maar het aantal favorieten verschilt enorm per dag. Nu zijn het er bijvoorbeeld 130 bij de een. En 37 bij de ander:

Ja dat is waar..  Het staat er bij mij nu ook weer anders.. Er staat (zoals op de foto) 489 favorieten, maar als ik er op klik staan er 487 topics. Erg raar in ieder geval:grimacing:

 Het valt me trouwens op dat de laatste tijd veel dingen wat langzamer gaan, zoals het goedkeuren van de reacties, dat duurt nu al 12 uur bij een reactie van mij (bewerking: ik zie nu dat m’n reactie net geplaatst is:slight_smile: ). En als ik iets rapporteer duurt het soms wel een dag of meer voor er naar gekeken wordt en kunnen de forumregels intussen rustig overtreden worden.

Yep ook mee eens dat viel mij ook al op.. We zullen wel horen wat de kindertelefoon er over te zeggen heeft!

 

Groetjes van mij!

Bedankt voor jullie reactie, heel vervelend dat jullie hier last van hebben. We hebben het doorgegeven aan de technische dienst, die gaat er naar kijken.

Groeten,

Anne

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +7

Hoi NaamNietBekend en Anne,

@Paardebloem83 even kijken of je daar een mailtje van krijgt :)

Haha, dankje :) Ik heb m'n mail gecheckt, maar daar zie ik niks. Misschien dat het even duurt, want die mailtjes worden niet meteen na het plaatsen van de reactie verstuurd. Ik kijk zo nog een keer.

Ja dat is waar..  Het staat er bij mij nu ook weer anders.. Er staat (zoals op de foto) 489 favorieten, maar als ik er op klik staan er 487 topics. Erg raar in ieder geval:grimacing:

Ja, vreemd. Ik heb hier ook niet veel meer over te zeggen.

Yep ook mee eens dat viel mij ook al op.. We zullen wel horen wat de kindertelefoon er over te zeggen heeft!

Ik hoop het. Misschien is het gewoon heel druk of zijn er even wat minder medewerkers?

 

Bedankt voor jullie reactie, heel vervelend dat jullie hier last van hebben. We hebben het doorgegeven aan de technische dienst, die gaat er naar kijken.

Bedankt!

 

Groetjes,
Paardebloem

Reputatie 6
Badge +3

@Paardebloem83  en @NaamNietBekend 

Goed dat jullie dit melden. Ik ben dan ook benieuwd of jullie nu een mail krijgen bij dit bericht. Dat hoor ik graag, dan heb ik ook een goed voorbeeld om bij de storingsmelding door te geven.

Daarnaast lees ik dat jullie ervaren dat het modereren langzamer gaat dan voorheen. Dit is niet de bedoeling, de bezetting van het forum is iedere dag hetzelfde. Wel hebben we in juni een storing gehad waardoor de gerapporteerde berichten niet goed doorkwamen, mogelijk dat dit voor vertraging heeft gezorgd. Inmiddels is dit opgelost, dus ik hoop dan ook dat jullie geen vertraging meer ervaren. Mocht dit wel zo zijn, laat het vooral weten en dan zoek ik het verder uit. 

 

Groetjes,

Carolien

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Carolien_,

Nee, ik heb geen mail gekregen. Niet door de @, en niet door je bericht. Ik heb net mijn mail gecheckt en daar zag ik niks. 

Ik heb al een tijdje geen berichten meer gerapporteerd, maar het klinkt logisch dat het daar door zou kunnen komen. Als ik weer iets rapporteer meld ik het wel als het niet (of juist wel:slight_smile:) goed is gegaan. 

 

Groetjes,

Paardebloem

​Hey Carolien_!

 

Ik kreeg zelf wel een mailtje hiervan dus dat is positief🙂

Jammer dat jij helemaal geen mailtje kreeg paardebloem😕

 

Het is mij de afgelopen dagen opgevallen dat de mailtjes die jullie sturen van gerapporteerde berichten veel sneller worden verzonden dan afgelopen weken en ik ervaar verder (op dit moment) geen klachten met het rapporteren. Dat zal waarschijnlijk aan de storing hebben gelegen dus hopelijk is dit nu opgelost!

 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Hey NaamNietBekend,

 Ik wil nog even zeggen dat ik het fijn vind dat je zo meedenkt en praat. Dat helpt om het probleem wat duidelijker in beeld te krijgen en dus waarschijnlijk ook beter op te lossen. Dus bedankt:slight_smile:!

Fijn dat jij wel een mailtje kreeg! Ik breek echt mijn hoofd hierover. Ik heb net ook m’n spam en prullenbak gecheckt en mijn andere mailadressen, en gekeken of op andere apparaten wel een mailtje was aangekomen, maar daar zat ook niks. Ik heb ook nog eens gekeken of mijn instellingen wel goed stonden, maar ook deze stonden gewoon allemaal op ja. 

Ik kan op zich wel leven zonder mailtjes, maar het is gewoon raar en irritant. Misschien kijk ik te snel en is er een systeem dat pas na meer dan 2 uur een mailtje stuurt om je op de hoogte te houden? Toen ik het bericht van Carolien_  zag was het twee uur geleden geplaatst.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 6
Badge +3

@Paardebloem83 en @NaamNietBekend 

Fijn om te horen dat het nu wel weer goed gaat met de gerapporteerde berichten. 

@Paardebloem83  ik kan me goed voorstellen dat het irritant is dat je geen mails meer krijgt.  Goed dat je hierbij ook alles gecheckt hebt. Vind je het goed als ik je mail stuur vanuit het e-mailadres van het forum om te kijken of die mail wel aankomt?

Groetjes,

Carolien

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Carolien_,

Ja hoor, dat vind ik goed. Ik ben benieuwd of die wel aankomt. Misschien dat ik per ongeluk de KT heb geblokkeerd ofzo? Maar ook daar heb ik naar gekeken.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Carolien,

Ik heb de mail ontvangen.

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 6
Badge +3

@Paardebloem83 

Dan blijft het raar dat je geen notificatiemails meer ontvangt. Ik ga dit verder voor je uitzoeken. 

Groetjes,

Carolien

Heyy Paardebloem83:wave:

 

Ik wil nog even zeggen dat ik het fijn vind dat je zo meedenkt en praat. Dat helpt om het probleem wat duidelijker in beeld te krijgen en dus waarschijnlijk ook beter op te lossen. Dus bedankt:slight_smile:!

Ik doe het met veel plezier:smile:

 

Ik heb de mail ontvangen.

Het is op zich wel goed nieuws dat je die mail wel hebt ontvangen, maar het blijft raar dat je geen mails krijgt van nieuwe reacties & @mentions

 

Je zou nog kunnen proberen om even opnieuw in te loggen op je mailadres? Ik weet niet of dat helpt, maar ja wie weet!

 

Dan blijft het raar dat je geen notificatiemails meer ontvangt. Ik ga dit verder voor je uitzoeken. 

Fijn dat u dit verder uitzoekt Carolien! Ik hoop dat er snel een oplossing voor het probleem komt:blush:

 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi,

Het is inmiddels meer dan twee weken geleden dat hier voor het laatst is gereageerd en ik vroeg me af of er nog updates waren oid.

Ik geef zelf ook even een update:

Ik krijg nog steeds geen mailtjes als er iets gebeurd in een van mijn favoriete topics of als ik genoemd wordt, maar dan ook alleen dan. Als ik een bericht rapporteer (wat overigens weer helemaal snel en goed gaat:slight_smile:) krijg ik wel een mailtje. 

Bij favorieten staat nu helemaal niks. Als ik op mijn profielfotootje klik rechts bovenin staat er geen getal, dit is al minstens een week zo. Als ik dan op “Favorieten” klik staat er wel gewoon het juiste aantal (namelijk 40).

Ik hoop nog steeds dat het opgelost kan worden. Bedankt dat hier zoveel aandacht aan wordt gegeven!

 

Groetjes,

Paardebloem

Heyy Paardebloem83!

 

Het is inmiddels meer dan twee weken geleden dat hier voor het laatst is gereageerd en ik vroeg me af of er nog updates waren oid.

Het is inderdaad alweer een tijdje geleden dat hier op is gereageerd.. Fijn dat je dit topic weer even aan het licht hebt gebracht en ik hoop ook dat er al updates zijn:slight_smile:

 

Ik geef zelf ook even een update:

Ik krijg nog steeds geen mailtjes als er iets gebeurd in een van mijn favoriete topics of als ik genoemd wordt, maar dan ook alleen dan. Als ik een bericht rapporteer (wat overigens weer helemaal snel en goed gaat:slight_smile:) krijg ik wel een mailtje. 

Wat vervelend dat je nog steeds geen mailtjes krijgt van @mentions en favoriete topics zeg.. Wel fijn om te horen dat je de mailtjes van gerapporteerde berichten wel binnenkrijgt! Ik ondervindt ook geen problemen meer met het rapporteren dat gaat inderdaad gewoon weer goed en snel!

 

Bij favorieten staat nu helemaal niks. Als ik op mijn profielfotootje klik rechts bovenin staat er geen getal, dit is al minstens een week zo. Als ik dan op “Favorieten” klik staat er wel gewoon het juiste aantal (namelijk 40).

Dat was mij een tijd geleden inderdaad ook al opgevallen. Bij de favorieten staat nu inderdaad helemaal niks meer en naast de tekst favorieten staat een wit vlak, maar als je erop klikt zie je wel het juiste aantal favoriete topics.

 

Ik hoop nog steeds dat het opgelost kan worden. Bedankt dat hier zoveel aandacht aan wordt gegeven!

Ik hoop ook dat dit opgelost kan worden! We horen hopelijk snel weer wat:grinning:

 

Groetjes van mij!

Reputatie 7
Badge +7

Hey @Paardebloem83  en @NaamNietBekend ,

 

dank dat jullie zoveel duidelijke informatie geven. Dat maakt het hopelijk makkelijker voor de forumbouwers om erachter te komen wat er aan de hand is.

Mijn collega-moderator heeft vanochtend dit topic nog even onder de aandacht gebracht bij de community manager, dus hopelijk volgt er binnenkort een update van haar.

 

Groetjes,

Marieke , De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

@Paardebloem83

Goed dat je om een update vraagt. :-) 

Fijn om te horen dat het goed gaat met het ontvangen van mails bij het rapporteren van berichten.

Ik begrijp ook dat je nog steeds geen mails ontvangt bij reacties in je favoriete topics en wanneer je genoemd wordt in reacties. Ik heb niet kunnen achterhalen wat hier het probleem van is. Ik heb daarom een officiële melding gedaan bij de leverancier. Zodra ik hier antwoord op heb, laat ik het je weten in dit topic. Ook heb ik melding gemaakt van het feit dat het getal van de favoriete topics niet zichtbaar is. 

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat het dan vooral weten.

Groetjes,

Carolien

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Carolien_,

Ik heb daarom een officiële melding gedaan bij de leverancier. Zodra ik hier antwoord op heb, laat ik het je weten in dit topic. Ook heb ik melding gemaakt van het feit dat het getal van de favoriete topics niet zichtbaar is. 

Bedankt hiervoor!

Ik heb vandaag rond 12 uur een mailtje gekregen dat er een reactie is in een van mijn favoriete topics! Ik weet niet of het zo snel is doorgekomen en opgelost, bij de leverancier. Of dat er een andere oorzaak voor is (bijvoorbeeld dat het een ouder topic is, van een paar maanden terug, als dat er überhaupt iets mee te maken kan hebben). In ieder geval ben ik heel blij, want het is het eerste mailtje in maanden. Ik zal wel nog even wachten op meer mailtjes voor ik een voorbarige conclusie trek. Ik weet ook nog niet of het werkt als ik genoemd word, maar daar kom ik vanzelf wel achter. 

Nogmaals bedankt voor de moeite die hier tot nu toe in is gestoken :)

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 6
Badge +3

@Paardebloem83 

Wat fijn dat je weer mails ontvangt! Ik heb ook reactie gehad van de leverancier. Waardoor het komt weten ze niet, maar mails konden niet meer verstuurd worden omdat vanuit jouw mailserver stond aangemerkt als spam. Ze hebben er nu voor gezorgd dat dit label er af is en dat mails weer verstuurd kunnen worden.  Dus als het goed is, krijg je nu weer alle mails binnen. :-)

Wat betreft het aantal van de favorieten, dit is echt een aanpassing van het programma en komt in principe niet terug. Mijn vraag is dan ook hoe erg jullie het vinden dat jullie dit aantal niet meer in het menu zien staan? Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,

Carolien

Hey Paardebloem83 en Carolien_

 

Ik heb vandaag rond 12 uur een mailtje gekregen dat er een reactie is in een van mijn favoriete topics! Ik weet niet of het zo snel is doorgekomen en opgelost, bij de leverancier. Of dat er een andere oorzaak voor is (bijvoorbeeld dat het een ouder topic is, van een paar maanden terug, als dat er überhaupt iets mee te maken kan hebben). In ieder geval ben ik heel blij, want het is het eerste mailtje in maanden. Ik zal wel nog even wachten op meer mailtjes voor ik een voorbarige conclusie trek. Ik weet ook nog niet of het werkt als ik genoemd word, maar daar kom ik vanzelf wel achter. 

Super fijn om te horen dat je weer een mailtje hebt binnen gekregen. Hopelijk is probleem nu opgelost! Heb je de notificatiemails van deze reactie en van de tag van Carolien ook binnen gekregen?

 

Wat betreft het aantal van de favorieten, dit is echt een aanpassing van het programma en komt in principe niet terug. Mijn vraag is dan ook hoe erg jullie het vinden dat jullie dit aantal niet meer in het menu zien staan? Ik hoor het graag van jullie.

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee dat het aantal favoriete topics niet meer zichtbaar is in het menu. Het staat misschien een klein beetje apart, maar als je op favorieten klikt kan je gewoon nog het aantal favoriete topics zien dus wat mij betreft is dat wel prima zo:slight_smile:

 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Carolien_ en NaamNietBekend,

Wat fijn dat je weer mails ontvangt! Ik heb ook reactie gehad van de leverancier. Waardoor het komt weten ze niet, maar mails konden niet meer verstuurd worden omdat vanuit jouw mailserver stond aangemerkt als spam. Ze hebben er nu voor gezorgd dat dit label er af is en dat mails weer verstuurd kunnen worden.  Dus als het goed is, krijg je nu weer alle mails binnen. :-)

Aha, ik snap het niet helemaal (heb niet zo veel verstand van dit soort dingen), hoe bijvoorbeeld het mailtje wat jij stuurde dan wel aankwam, maar volgens mij is het inderdaad verholpen en krijg ik weer gewoon alle mailtjes:slight_smile:

 

Super fijn om te horen dat je weer een mailtje hebt binnen gekregen. Hopelijk is probleem nu opgelost! Heb je de notificatiemails van deze reactie en van de tag van Carolien ook binnen gekregen?

Ja, ik heb van beide een mailtje gekregen, dus ik ga ervan uit dat het nu gewoon is opgelost! 

Wat betreft het aantal van de favorieten, dit is echt een aanpassing van het programma en komt in principe niet terug. Mijn vraag is dan ook hoe erg jullie het vinden dat jullie dit aantal niet meer in het menu zien staan? Ik hoor het graag van jullie.

Ik vind het niet zo erg, het aantal is gewoon nog te zien als je op favorieten klikt. Het was een beetje verwarrend, maar dit verklaart het wel. Dus ik kan er prima aan wennen, ik heb toch nooit zo gebruik gemaakt van het getal omdat het dus niet klopte.

Ik denk dat we hier dan klaar mee zijn. Superbedankt! En als het toch mis gaat meld ik het hier, maar ik denk niet dat dat nodig gaat zijn :)

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer