Skip to main content
Vraag

ik heb problemen met bellen met de kindertelefoon.

• October 17, 2025
  • 29 reacties
  • 302 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

ik ben verhuisd naar een ander land. en dat vind ik best balen, ik wil nog steeds bellen met de kindertelefoon en dat kan ook, alleen via wifi op google.

maar dat werkt niet altijd. ik wou vandaag bellen. 1 keer werkte het niet kwam gewoon errors en 1 keer nam die wel op, maar dan was er geen geluid. dus toen was het over. en nu heb ik alles verbruik en moet ik morgen bellen. 

29 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topper
  • October 17, 2025

Hey 

Dat is vervelend zeg

Misschien chatten proberen, weet niet of dat kan..

XXX Yusa 

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

ik heb zelf ook problemen met bellen. ik heb heel lang terug het ook geprobeerd, maar ik kreeg een random man die geen flauw idee had waar dit over ging. die had ook heel snel weer opgehangen

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 17, 2025

Misschien kun je je wifi even checken of een andere app proberen voor het bellen? En als het echt niet lukt, kun je misschien wachten tot je weer beltegoed hebt of een vriend vragen om z’n telefoon even te gebruiken. Sws is het soms moeilijk om ze aan de lijn te krijgen, vaak is het vol.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 18, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Wolf  Mijn wifi is goed. Maar in het buitenland kun je niet bellen via telefoon. Met je nummer, bedoel ik. Maar je kan wel via Google bellen en dat doe ik ook. Soms lukt het niet. Ik had gisteren niet eens kunnen bellen en toch kan ik dan niet meer bellen. Omdat ik al 2 keer heb gebeld volgens de kinder telefoon. Had ik toch niet over mijn problemen kunnen praten.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 18, 2025

@Yusa  Chatten kan wel hoor. Maar ik weet niet, met chatten vind ik het moeilijk mezelf te uitdrukken, eigenlijk ook met praten, maar het gaat wel wat makkelijker.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 18, 2025

@ikweethetnietmeer2009 Zou kunnen dat je misschien verkeerde nummer hebt in getoetst? Of was het echt via de get talk app van kindertelefoon op google?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Soms lukt het niet.

Als het echt niet lukt, kun je ook kijken of er in je nieuwe land andere hulplijnen zijn die wel via internet bereikbaar zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook chatten met een vertrouwenspersoon via apps of websites, en soms zijn er ook lokale nummer waar je gratis en anoniem kunt praten.

xx liefs Wolf 🐺

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • October 23, 2025

Hoi ​@Zeepsopje ,

ik zie dat je nog geen reactie hebt gekregen vanuit De Kindertelefoon, sorry daarvoor! Wat vervelend dat het bellen vanuit onze site met de GetTalk app soms niet goed werkt. Ik zal dit doorgeven aan de community manager. We willen natuurlijk wel graag dat iedereen ons kan bereiken. Als je belt via onze site, dan is een goede wifi wel belangrijk. Als die minder stabiel is, kan een gesprek niet goed doorkomen.

Hopelijk lukt het je weer om te bellen!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

@ikweethetnietmeer2009 Zou kunnen dat je misschien verkeerde nummer hebt in getoetst? Of was het echt via de get talk app van kindertelefoon op google?

ik had volgensmij hier al op gereageerd, maar ik weet het niet eens meer zeker.

ik had het gewoon via de get talk app gedaan.
ik lees nu ook net het bericht van ​@Marieke dat je wel echt wifi moet hebben. Dus in mijn geval kan het er ook aan liggen dat ik onder een viaduct zat

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 27, 2025

@ikweethetnietmeer2009 

Ik lees dat de problemen waarschijnlijk met de wifi verbinding te maken hadden. Mocht je in de toekomst toch nog problemen ervaren en deze hebben niet met de wifiverbinding te maken, dan horen wij dat graag!

Groet,

Carolien

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 27, 2025

Bij mij is het zo dat ik wel goede wifi heb

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 27, 2025

@Zeepsopje 

Goed dat je dit aangeeft! Om het in de organisatie goed door te geven, wil ik graag een aantal zaken hierover weten:

• Wat voor errors krijg je dan precies?
  • Heb je hier nog steeds last van?
  • Is dit op bepaalde tijdstippen of tijdens de gehele openingstijden? (11 - 21 uur)

Alvast bedankt voor je antwoorden! Ik geef het dan door in de organisatie en zodra ik antwoorden heb, laat ik het je hier weten.

Groet,

Carolien

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 27, 2025

Het is dat die bezig met verbinden is, maar na een tijdje wachten wordt het plaatje oranje en staat er error. Voor de rest staat er niet bij wat voor error het is. 
ik denk dat het niet uit maakt welk tijdstip ik bel. Maar laatst belde ik rond 22:00 denk ik of misschien rond 17:00 in Thaise tijd. Dat is rond 11:00/12:00 in Nederlandse tijd. Ik heb de laatste keer niet gebeld. Dus ik weet niet of het weer gebeurt. Maar ik denk dat het nog steeds gebeurt.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • October 27, 2025

Ik heb net geprobeerd en het lukt nu ineens wel. Dat is fijn. Het is heel soms dat het in een keer werkt, maar niet vaak. Vaker is het dat gewoon een error is.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 9, 2025

Bellen lukt weer niet. Ik kwam net in contact, maar daarna was iets van verbinding weg en toen had de vrijwilliger opgehangen. Ik hoopte misschien dat ik nof 1 kans heb om te bellen en dat was niet zo. Ik moet echt bellen, ik voel me ongelofelijk slecht.

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • November 9, 2025

Hoi ​@Zeepsopje,

Wat vervelend om te horen dat het weer niet lukte vandaag. Ik kan dit doorgeven aan de community manager, dat het nog steeds een blijvend probleem is. Je zou kunnen kijken of je de luisterlijn wel kan bereiken, die zijn namelijk 24/7 bereikbaar, hun nummer is 088 0767 000. Dit is een soortgelijke organisatie als de kindertelefoon maar dan voor alle leeftijden. Wellicht kan dat voor vandaag je een mogelijkheid nog bieden.

Heel veel sterkte met het nare gevoel dat je vandaag hebt ervaren. Het is  logisch dat je daar met iemand over wil praten, daarin ondersteun jij jezelf en jouw gevoel.

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

Kan je de luisterlijn ook bellen via buitenland?

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • November 10, 2025

Hoi ​@Zeepsopje ,

Wat lastig dat je moeilijk kunt bellen met De Kindertelefoon. De luisterlijn is een hulplijn voor volwassenen. 
We begrijpen uit jouw topics dat je in het buitenland woont. Misschien is er in het land waar je woont ook een kindertelefoon ?

Zo is er bijvoorbeeld in de UK de children’s helpline: https://www.childline.org.uk/get-support/contacting-childline. Misschien is er in jouw buurt ook zoiets?

Chatten kan natuurlijk wel vanuit het buitenland. Sterkte!

Groetjes, Mariska

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 10, 2025

Ja er is wel een soort Thais iets.

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 10, 2025

@Zeepsopje 

Vervelend idd dat het bellen weer niet lukte! Ik zie dat een aantal moderators je goede tips hebben gegeven voor alternatieven.

Je vraag staat ook nog uit binnen onze organisatie waar dit mogelijk aan kan liggen. Zodra ik dat antwoord heb, laat ik dat natuurlijk weten.  Hopelijk lukt het de volgende keer wel en anders kan je ons ook via de chat bereiken. 

Groet,

Carolien

• November 10, 2025

@Zeepsopje er zijn 2 links, heb je beide geprobeerd?

Link 1: https://kindertelefoon.gettalk.app/nl?uid=uniqueUser

Link 2: https://kindertelefoon.gettalk.app/dev?uid=uniqueUser

Kun je laten weten of het verschil maakt? Dan kan de Kindertelefoon waarschijnlijk ook gerichter uitzoeken waar het mis gaat.

• November 11, 2025

Ik heb zojuist beide links getest om 21:50. 

De https://kindertelefoon.gettalk.app/nl?uid=uniqueUser geeft regelmatig een error, maar als het werkt krijg je een bandje te horen dat de Kindertelefoon gesloten is. De wifi verbinding bij mij was goed, maar toch kreeg ik errors.

De https://kindertelefoon.gettalk.app/dev?uid=uniqueUser  is een testomgeving, maar als je dan 1 kiest en vervolgens nog een keer 1 kom je wel in de wacht bij de KT - ook na 21:00 maar je krijgt geen vrijwilliger aan de lijn.

@KT kan hier naar gekeken worden waardoor die errors komen? Die onderste link lijkt me eigenlijk niet de bedoeling dat die online staan toch?

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 12, 2025

Ik ga meestal via, de website van kindertelefoon en druk op bellen. En dan staat er een zwart knopje met witte letters bellen. En regelmatig is er een error dan. Ik heb niet echt de linken gebruikt.

• November 12, 2025

@Zeepsopje de link die je dan gebruikt zal https://kindertelefoon.gettalk.app/dev?uid=uniqueUser  zijn

@KT ik heb het vandaag weer getest maar kreeg weer een error. Er lijkt toch echt iets niet goed te gaan, mijn verbinding is prima. 

Voor de volledigheid: ik gebruik Chrome Versie 141.0.7390.134 (Officiële build) (64-bits)

• November 12, 2025

Excuus als ik teveel doordraaf… 😅 Maar: ik heb het ook nog met een slechte verbinding getest:

Odido 3G

En dan krijg ik dit en een haperend persoon aan de lijn, maar géén error:

Dus die error uit mijn vorige reactie lijkt los te staan van de verbinding. 

Hopelijk kan de KT hier verder mee en mocht ik ergens onduidelijk zijn, laat het ff weten! :)