Skip to main content
Vraag

ik had even een vraagje over de terugkomchat

• August 23, 2026
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Ik heb wel eens gepraat met de kindertelefoon bellend en ze hadden me allemaal uitgelegd over de terugkom chat. Maar alleen weet ik niet hoeveel keren per dag ik daar op kan praten. Ik dacht misschien weten jullie het wel?

2 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • August 23, 2026

Hoi ​@Zeepsopje ,

goedemorgen! Wat goed dat je erover denkt om eens de terugkomchat uit te proberen. Het idee van de terugkomchat is dat je 2 of 3 keer over hetzelfde onderwerp kan praten. Je maakt een anoniem account aan, en samen met de medewerker van het eerste gesprek kunnen jullie wat dingen invullen wat jullie besproken hebben en wat je gaat proberen om jouw situatie te veranderen. Als je dan de volgende keer weer wilt chatten dan kun je inloggen en de medewerker die dan dienst heeft, leest eerst wat er al opgeschreven is. Zo hoef je niet je hele verhaal opnieuw te vertellen.

Op chatten met De Kindertelefoon kan je een filmpje bekijken over hoe de terugkomchat werkt.

Het zijn dus in totaal 2 of 3 gesprekken, verspreid over iets langere tijd.

De opzet van de terugkomchat is niet om meerdere gesprekken op dezelfde dag te doen. Dat zou ook wat tijd betreft niet handig zijn, omdat de terugkomchat alleen van 18 tot 20 uur geopend is. De ‘gewone’ Kindertelefoon chat is geopend van 11 tot 21 uur en je kan twee gesprekken per dag doen. Zo kunnen we hopelijk alle kinderen aan de beurt laten komen die ook een gesprek willen voeren.

Hopelijk heb je zo de info die je wou weten?

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • August 23, 2026

Ja super bedankt. Ze hebben me aanbevolen, alleen zit ik een beetje met de tijdverschil.