Skip to main content
Vraag

Ik durf niet te chatten of bellen met de kindertelefoon

• August 9, 2026
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi 

ik zit ergens mee en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik wil graag met de kindertelefoon chatten of bellen, maar ik durf niet.

Ik ben bang dat ik niet weet wat ik moet zeggen, dat het ongemakkelijk word of dat ik dingen moet vertellen waar ik nog niet klaar voor ben. 

Heeft er iemand ervaring mee? Hoe is het om met de kindertelefoon te chatten of bellen? En hoe kan ik het gesprek beginnen als ik eigenlijk niet weet wat ik moet zeggen?

2 reacties

Ander
  • August 10, 2026

Hey Sky 

ik heb zelf nog niet gebeld of gechat met de Kindertelefoon, maar ik denk dat ze aan de telefoon of de chat wel heel vriendelijk en helpend zijn, en dat ze je nooit gaan verplichten om iets te vertellen. Ik zou beginnen met zeggen dat je zenuwachtig bent en dat het de eerste keer is dat je de KT contacteert, dan weten ze meteen dat ze je tijd moeten geven om iets te zeggen of te schrijven. 

​Dat klopt toch hee ​@Fem_ ?

Meike
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • August 10, 2026

@Sky ​@Ander 

Het antwoord van Ander klopt helemaal. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je hoeft niets te vertellen wat je niet wilt.

Succes!

Meike (De Kindertelefoon)