ik ben er niet mee eens wat kt besloten heeft

  • 30 October 2019
  • 13 reacties
  • 247 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi 

 

waarom is mijn toppic gesloten?

jullie zeggen dat jullie weten dat het mij helpt en als nog sluit je het. dat snap ik niet echt.

ja het is meer een gesprek geworden. maar bij pin en kenshin kan ik teminste wel echt mijn verhaal kwijt. bij chats is het dat je het moet uit leggen en midden in de uit leg is dat half uur al voor bij. en dan moet de chat weer gesloten worden. 

vrienden of volwassenen die kunnen niet zo goed luistern als pin en kenshin. ze snappen ook niet dat sommige dingen mij pijn doen. ik woord door niemand begrepen. en door kenshin en pin wel. 

ik heb ook niet echt een duidelijke vraag. het is gewoon echt een uitlaatklep. ook mijn enigste echte uitlaat klep.

ik snap wel dat het officieel niet mag maar ik kan niet een toppic aan maken want het komt toch weer als een gesprek omdat het gewoon dingen zijn die op dat moment bezig zijn in mijn leven. en niet zo'n vraag hoe zit dit of hoe zit dat of waarom zo.  

als ik een toppic aan moet maken voor elk ding is het niet overzichtelijk want alles heeft met elkaar een verband.  

het lijkt nu in mijn ogen dat ik hier weg zou moeten omdat het niet naar een gesprek toe mag. dat gebeurd best snel als de problemen aan elkaar vast zitten. 

wie zou ooit al mijn problemen ff 1 2 3 kunnen begrijpen. ik mag over bepaalde dingen niet praten hier en dat is dus ook uit ik heb een dilemma gehaald. dus het is onmogelijk om het uit te leggen dus dan begrijpen ze het niet en kan je niet echt goed reageren als ik maar deels kan vertellen. en zwz het is moeilijk mij te grijpen omdat ik en dyslect ben en mijn zins op bouw daar door slecht volbaar zou kunnen zijn. 

ik zit er nu al enorm mee dat mijn enigste uit laat klep weg is gehaald. 

als iemand het kan verduidelijke hoor ik het graag

 

groetjes blue


13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Blue,

 

we begrijpen dat je het een moeilijke situatie vindt. Fijn dat je zoveel steun haalt uit de gesprekken hier op het forum en dat je het echt als uitlaatklep ziet. Daarom willen we je ook van harte uitnodigen om een nieuw topic te starten, met je huidige situatie/ hulpvraag als onderwerp. Dan kan er vanaf dat punt hopelijk weer een nieuwe discussie starten waarbij ook andere forumgebruikers zich welkom voelen om mee te praten. Wie weet welke inzichten zij nog kunnen meebrengen!

Het is begrijpelijk als sommige dingen verband met elkaar houden, toch moet het ook mogelijk zijn om een duidelijk onderwerp aan te houden. Als je een heel ander onderwerp wil bespreken, dan kan je daar een ander topic voor aanmaken. Zo blijft het niet alleen voor anderen overzichtelijker, maar ook voor jezelf.

 

Verder zeg je in je reactie hierboven : ‘bij chats is het dat je het moet uit leggen en midden in de uit leg is dat half uur al voor bij. en dan moet de chat weer gesloten worden. ‘ Je bent altijd welkom om te bellen of chatten met de Kindertelefoon, en hoeft niet per se alles uit te leggen. Als je maar een bepaald gedeelte wil bespreken, dan kan dat altijd. We luisteren graag naar je en op de telefoon en chat is alles bespreekbaar. 

 

Hopelijk kan je hier iets mee, en natuurlijk kan je de Kindertelefoon als uitlaatklep blijven gebruiken, alleen op een iets andere manier.

 

Met vriendelijke groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

 

 

hoi 

 

het probleem is ik heb geen duidelijke hulp vraag. en ik kan ook niet zeggen ik kies begeleid wonen uit want daar zit weer achter dat ik me niet gelukkig voelde bij me ma en daar zit dan weer mijn gender bij dus dan is het niet duidelijk. als ik weer alleen school doe komt dat andere er ook weer bij dus ik weet echt niet of het wel handig is dat ik op nieuw begin. want het gaat daan weer naar een gesprek. en dan woord het weer gestolen? en dan gebeurd precies het zelfde? moet ik weer op nieuw beginnen? dan vallen we toch in herhaling. en dat heeft geen zin. hoe ik het van jullie begrijp gaat het de hele tijd zo herhalen en dat gaat niet helpen. of wel? 

(ik bedoel dit niet gemeen hoor of iets in die richting) 

 

groetjes blue 

Hi

KT en @Blue 

ik snap niet geheel waarom het topic gesloten is en vind het ergens ook jammer..

 

wat ik wel wil zeggen is dat mensen als @Pin @Kenshin elke dag online zijn en dus vaker reageren, als je eenmaal op een topic reageerd dan ga je vaker naar dat topic toe, aangezien alle 3 personen vaak online zijn en bij het topic betrokken zijn zullen ze er vaker op reageren, hierdoor lijkt het sneller op een gesprek. echter weet ik dat het meer dan een gesprek is en dat er echt tips en adviesen uitkomen voor blue

 

ik hoop dat jullie het topic weer open willen gooien voor blue

Beste mensen die meelezen,

 

Er vallen meerdere dingen te zeggen over deze kwestie waarbij ik de argumenten van zowel de KT als van Blue goed begrijp.

 

Ik snap dat een topic van 1000+ reacties natuurlijk niet meer te volgen is voor mensen die er niet al even bij zitten. Niemand gaat dat doorlezen. 

Echter is dat ook niet nodig, aangezien je best goed kan aanhaken als "buitenstaander".

 

Het is wel een soort gesprek geworden, maar ook weer niet. Persoonlijk noem ik iets een gesprek als je korte berichten heen en weer stuurt, waarbij er steeds 1 onderwerp centraal staat. Iets wat je op WhatsApp zou voeren.

Dit topic is meer een soort dagboek van Blue waar dan toevallig wat individuen op reageren. De inhoud komt vanuit Blue, waar soms ervaringsverhalen worden gedeeld van de niet-topic starters, maar een gesprek zou ik het niet noemen, aangezien Blue gedurende het hele topic echt de TS is.

Dit topic is al lang niet meer wat de meeste topics zijn en om het dan nu pas te stoppen, vind ik ergens wel een beetje laat.

 

Toch snap ik de KT ook. Het gaat wel echt off-topic. Vanuit dat oogpunt snap ik ook dat Blue beter een nieuw topic kan aanmaken waar anderen dan kunnen aanhaken.

Zoals ik al eerder zei, kunnen anderen ook gemakkelijk aanhaken in Ik zit in een dilemma, maar dit gebeurt niet (waarschijnlijk door het grote aantal reacties wat afschrikkend kan werken). Mensen kunnen nu dus ook makkelijk aanhaken als Blue een nieuw topic start.

 

Toch zal er waarschijnlijk weer hetzelfde gebeuren. Ronald noemt al dat Kenshin en ik veel online zijn. Ik denk niet dat er veel mensen zo lang actief zullen blijven op een topic en dat je uiteindelijk toch wel een groepje mensen overhoudt. En het maakt niet uit hoeveel topics je dan ook aanmaakt... 

Maar ja, dan het is wel "overzichtelijk", want het blijft meer on-topic.

 

Als ik verder ook de berichten van de KT goed begrijp, kan Blue dus gewoon een nieuw topic aanmaken waar het ook gaat over de dingen waar het recent in Ik zit in een dilemma over ging. Echter moet hier een soort "hulpvraag" of duidelijk onderwerp aan verbonden zitten.

Dus Blue zou eigenlijk een nieuw topic aan kunnen maken als: "Advies over lastige situaties" waarin hij dan situaties uit zijn leven post (zoals nu) waar hij tips en steun vraagt aan forumgebruikers.

Het liefst zou de KT, als ik het goed begrijp, dan een nieuw topic zien voor iedere "lastige situatie," maar dat is dan denk ik iets wat niet zal gaan. Ik denk dat een nieuw topic voor iedere situatie alles juist onoverzichtelijker zou maken, gezien het er dan héél veel worden en achtergrondinformatie soms wel gewenst is.

 

Dus als we alles zo bekijken, zien we dat Blues "hulpvraag" niet goed past bij waar de KT het forum origineel voor heeft bedoeld. 

Dan kun je je afvragen of dit wel de juiste plek is voor Blue om dit te delen en op die vraag antwoord ik ja: We zien dat het Blue helpt en ik vind dat we hem dat niet moeten ontnemen.

Het is namelijk ook niet zo dat niemand anders zulk soort topics heeft. We vinden meer lange topics op het met updates die niet specifiek meer gaan over de originele hulpvraag. Gaan jullie die dan ook allemaal sluiten? 

 

Ik denk dat het grootste probleem nu vooral de lengte en diverse inhoud van Blues topic is. Dus wellicht is het dan een goede oplossing voor Blue om een nieuw topic te starten met een duidelijke omschrijving van de situatie en de inhoud van het topic, om vervolgens door te kunnen gaan met updates?

We moeten vast wel een goede middenweg kunnen vinden, toch? Uiteindelijk willen we allemaal Blue helpen en nu moeten we alleen de beste manier zoeken om dit op het forum aan te laten sluiten.

 

Gr. Pin

 

hoi 

 

ik heb er even over nagedacht. wat er allemaal gebeurde. ik kon toen ik dat hoorde even niet na denken. en helemaal niet doordat om alleen de zin had gelezen 'je topic is gesloten' toen storte even mijn wereld veder in. ik heb na dit toppic aan gemaakt te hebben en toen kreeg ik een reactie van marieke waar voor mijn gevoel nog steeds niet begrepen viel en en chat hier over dacht ik dus ja alles blijft zich herhalen. ik had toen in mijn notities al het bericht geschreven omdat ik me niet meer welkom voelde. maar gelukkig kwam ronald toen met een reactie toen dacht ik, ik stel het uit tot ik nog 1 reactie heb. en na het bericht van pin en nadenken ben ik op de conclusie gekomen dat ik te snel wouw beslissen om te stoppen. 

ik ga vanmiddag een nieuwe toppic aan maken als ik een belangrijk gesprek gehad heb.  

ik kon gister gewoon niet helder na denken het was een knoop vol met emoties waar ik in zat. 

nu denk ik ik begin wel een nieuwe. maar ik vraag me wel af als mijn toppic weer alleen kenshin en pin op reageerd woord ie dan weer gesloten? 

 

groetjes blue

Badge +1

Hoi Blue,

Allereerst, dankjewel voor je begrip. Fijn om te lezen dat je zoveel steun haalt uit ons forum. We merken dat de reacties van Kenshin en Pin een echte uitlaatklep voor je zijn. Je nieuwe topic zal niet worden gesloten als Kenshin en Pin reageren, zolang het bij de regels blijft en geen (privé) chat wordt tussen jullie. Samen kunnen jullie zorgen dat het nieuwe topic toegankelijk blijft voor anderen door bijvoorbeeld anderen ook mee te laten denken. Wat vinden zij? Wanneer je zorgt dat dit on-topic blijft, blijft het forum overzichtelijk. Zo kunnen naast Kenshin en Pin meer mensen met je meedenken en je steunen.

Fijn om te lezen dat je nu een beter idee hebt over hoe je het gaat aanpakken met het nieuwe topic. We hopen dat je hier net zoveel steun uit zal halen als uit het oude topic.

Hartelijke groetjes,

Marianne van De Kindertelefoon

@Pin van dat dilemma ben ik wel zo iemand die leest niks zeg ik blijf op de achtergrond beetje  maar heb lang en na niet alles gelezen😂

 

@Blue  ik volg je al wel ff maar heb je ook andere personen om je heen waar je verhaal kwijt kan of is dat alleen maar kt

hey

 

ik kan wel bij me beste vriend me verhaal kwijt maar ik wil hem ook niet te veel belasten want hij heeft het ook niet geheel gemakkelijk... 

 

groetjes blue 

hey 

ik begrijp dat dat voor hem lastig is en is de kans dat hij soms niet bij jouw dat wil doen. 

maar miss moet dit op de andere topic dit gaat inmiddels niet meer over je uitlaadklep

hey 

 

ik snap dat hij het soms niet met mij wilt praten maar dat is lastig want hij zegt dat hij maar 2 mensen op de wereld gelooft en ik ben dat en een vriendin van ons. 

ik wil gewoon heel erg graag mijn beste vriend steunen. hij is het belangrijkste persoon in mijn leven dus ik wil graag dat het goed met hem gaat 

 

groetjes blue

hey blue,

 

ik reageer nu even alleen voor hulp/advies eigenlijk.

 

ik heb persoonlijk in mijn leven best wat problemen om me heen hangen en ik lijk andere mensen met best wat problemen aan te trekken. mijn vriendje heeft thuis problemen maar op school niet meer, en ik heb problemen die om mij heen blijven. ik heb geen persoonlijke uitlaat klep. ik las het stuk waar je je vriend niet wilt belasten met jouw zooi, maar ik heb dat dus bij mijn vriendje ook, en bij mijn vader, broertje, broer, vrienden in het algemeen. ik hoop dat je misschien een tip hebt voor me om toch een goede uitlaatklep te vinden. als ik dit naderhand toch aan de verkeerde persoon vraag, even goede vrienden. no hard feelings, maar ik heb een beetje een uitlaatklep hier gevonden maar mijn account is verwijderd. kuch kuch. jammer maar helaas voor iedereen want sommige lange dingen ga ik gewoon opnieuw erop zetten. :)

 

:)

 

hey 

 

je zou bijvoorbeeld met een docent op school kunnen praten over je problemen die je vertrouwd. 

kijk ik heb het alleen over me beste vriend gehad omdat hij en een vriendin enigste personen zijn in mijn leven die ik vertrouw. en ja ik wil hun niet belasten. ik praat met nu een half jaar met 1 van de school psycholoog. en op dit moment voel ik me wel vrouwd bij haar denk ik. 

 

groetjes blue 

Hallo AlphaWolf2002 :)

Je kan het inderdaad tegen je mentor vertellen en als je echt een uitlaatklep nodig hebt maar niet iemand zoals je mentor dan kun je altijd met De Kindertelefoon chatten/bellen over allerlei zaken zoals onder andere jou problemen.

-Dr8gon99

Reageer