Skip to main content

Ideeën voor het forum van de kindertelefoon

• October 31, 2025
  • 9 reacties
  • 143 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+13

Ik wil gewoon wat ideeën delen die het forum misschien beter kunnen maken. Jullie mogen altijd tips toevoegen of zeggen als het niet mogelijk is (Moderators)

● ​​een Subforum overige- sommige dingen die ik wil plaatsen vallen niet binnen alle categorieën- hoe breed die ook zijn. 

● Persoonlijke reacties van moderators. Veel reacties lijken gewoon een standaard te zijn met alleen de naam van een moderator eronder. Het klinkt (oke leest) veel mooier als het een persoonlijke reactie is 🙂)

● Accounts rapporteren. In plaats van een topic of reactie te rapporteren, bijvoorbeeld een dubbel account.

● Zelf de kleur van profielfoto's kunnen kiezen & zelf je naam kunnen veranderen.

● een moderatie door AI. (Oké, ik snap het, de wereld moet niet overgenomen worden door robots) Dan kan er dag en nacht, elke minuut en seconde gemodereerd worden

● Ergens een penis lengte tabel neer zetten!!! Ik heb er al 1 gevonden: Deze

Verder vind ik het forum een mooie plek, en als het niet veranderd kan worden is het ook helemaal prima hoor!

Veel liefs, xxx Yusa 

9 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 31, 2025

Goede ideeën 

xx liefs Wolf 🐺

• October 31, 2025

● Accounts rapporteren. In plaats van een topic of reactie te rapporteren, bijvoorbeeld een dubbel account.

Dit is technisch niet mogelijk binnen Gainsight. De Kindertelefoon kan daar niks aan veranderen.

● Zelf de kleur van profielfoto's kunnen kiezen & zelf je naam kunnen veranderen.

Ook dit is technisch niet mogelijk binnen Gainsight. 

● een moderatie door AI. (Oké, ik snap het, de wereld moet niet overgenomen worden door robots) Dan kan er dag en nacht, elke minuut en seconde gemodereerd worden.

Dit is technisch wél mogelijk binnen Gainsight sinds afgelopen maanden maar de Kindertelefoon moet dit dan aanzetten - en zelf willen. Standaard is dit uitgeschakeld.

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 1, 2025

@Onbekend100 hoe weet jij dat eigenlijk allemaal? Ik had eerder een reactie vanuit de kindertelefoon verwacht 

Maar wel bedankt voor het antwoord want ik wist het allemaal niet.

Liefs Yusa 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 1, 2025

Hoi ​@Yusa ,

hartstikke fijn dat je meedenkt en met ideeën komt! 

● ​​een Subforum overige- sommige dingen die ik wil plaatsen vallen niet binnen alle categorieën- hoe breed die ook zijn. 

Voor de overzichtelijkheid van het forum willen we wel graag dat er duidelijke categorieën zijn. Een categorie ‘overige’ zou dan niet duidelijk zijn, met onderwerpen die niks met elkaar te maken hebben. Mocht je een categorie missen over een bepaald onderwerp, dan kan je dat wel aanvragen. Zo af en toe zijn er categorieën toegevoegd.

● Persoonlijke reacties van moderators. Veel reacties lijken gewoon een standaard te zijn met alleen de naam van een moderator eronder. Het klinkt (oke leest) veel mooier als het een persoonlijke reactie is 🙂)

Er is gekozen om standaardteksten aan te houden, zodat alle moderators (ongeveer) op dezelfde manier reageren. Dit spaart ook tijd, moderators hoeven dan niet steeds naar woorden te zoeken. Natuurlijk mogen moderators er wel hun eigen draai aan geven, en sommigen doen dat dan ook. Maar als moderator is het niet de bedoeling om teveel op de voorgrond te treden, het gaat op het forum namelijk om de forumgebruikers zelf en de moderators zijn er alleen om alles een beetje te begeleiden.

● een moderatie door AI. (Oké, ik snap het, de wereld moet niet overgenomen worden door robots) Dan kan er dag en nacht, elke minuut en seconde gemodereerd worden

Accounts rapporteren lijkt idd geen bestaande functie te zijn van Gainsight, net als de kleur van niet-gekozen profielfoto’s en zelf je naam kunnen veranderen. Uiteraard kan je zelf je profielfoto kiezen en daar dan elke gewenste kleur voor nemen. Zelf de naam veranderen zou betekenen dat mensen ook ongepaste namen kunnen kiezen, of namen waarbij ze hun contactgegevens delen, en dat willen we voorkomen. Het klopt dat sinds kort de mogelijkheid bestaat om moderatie via AI te laten doen. Op dit moment doen we dat nog niet, omdat moderatie door echte personen toch beter en persoonlijker is dan door een AI. Maar de mogelijkheden worden zeker besproken.

● Ergens een penis lengte tabel neer zetten!!! Ik heb er al 1 gevonden: Deze

De tip om een rijtje ‘veel gestelde vragen plus antwoorden’ ergens duidelijk neer te zetten, is al vaker voorgekomen. In het verleden had het forum inderdaad ook een Kennisbank waar dit soort dingen in op te zoeken waren. Dus wie weet goed om dat weer terug te brengen. Wel is het zo dat veel forumgebruikers toch echt zelf hun vraag willen stellen, ook al is die al vaak voorgekomen.

Hoe dan ook, altijd mooi om te zien dat je zo betrokken bent bij het forum dat je over al deze dingen nadenkt. Ik geef het door aan de community manager zodat zij er ook nog even naar kan kijken.

Een fijn weekend gewenst,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • November 1, 2025

@Marieke  misschien een optie dat je je topic kan verwijderen want dat kan niet en zou wel fijn zijn

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 1, 2025

@Marieke bedankt voor je antwoord!! Het is heel lang 🤭 

Liefs xxx Yusa 

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topic-opener
  • Topper
  • November 1, 2025

@armydreamerss jaa dat vind ik ook echt een goed idee! Dat moet je toch in mail aanvragen en dan maar hopen dat het mag?

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 1, 2025

Hoi ​@armydreamerss ,

begrijpelijk dat je dit noemt! In sommige gevallen zou het inderdaad wel fijn zijn. Alleen, als mensen zelf hun topics/ reacties kunnen verwijderen, dan wordt het forum onoverzichtelijk. Eventuele reacties slaan dan nergens meer op omdat je niet meer kan zien tegen wie iemand het heeft, of waar iemand op reageert.

Ook zijn er veel mensen die alleen meelezen op het forum, en zelf niets plaatsen. Zij kunnen ook veel hebben aan de onderwerpen die besproken worden. Daarom is er voor gekozen om topics/reacties die niet tegen de regels zijn, in de meeste gevallen te laten staan. Wanneer je een goede reden hebt waarom je je topic/ reactie niet meer op het forum wil hebben, dan kan je altijd mailen naar forum@kindertelefoon.nl en dan zal de community manager ernaar kijken.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Carolien_
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • November 4, 2025

Hallo Allemaal,

Dank voor jullie ideeën, fijn dat jullie op deze manier meedenken! Marieke heeft hier al veel antwoorden gegeven met de juiste uitleg, dus dat ga ik niet herhalen.

Ik wil nog wel aanvullen bij het idee van AI laten helpen bij het modereren. Op dit moment zijn de ontwikkelingen nog niet ver genoeg en is het i.v.m. de veiligheid van de gebruikers en de sfeer op het forum belangrijk dat dit nog volledig door moderators wordt gedaan. We houden natuurlijk wel alle ontwikkelingen in de gaten, dus mogelijk dat hier wel in de toekomst mogelijkheden voor zijn. Op dit moment kiezen we hier dus heel bewust nog niet voor.

We hopen jullie vragen hiermee beantwoord te hebben.

Groet,

Carolien