Vraag

idee voor de kindertelefoon: met leeftijdsgenoten in contact komen?

  • 7 April 2021
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoii mensen en kindertelefoon ik zat dus te denken over iets misschien kan de kindertelefoon iets maken dat je niet alleen met mensen van de kindertelefoon kan appen maar ook met leeftijdsgenoten die op de kindertelefoon zitten niet perse mensen die er werken


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @lolly ,

 

fijn dat je meedenkt! We begrijpen dat een aantal van jullie graag met leeftijdsgenoten in contact zou willen komen via de Kindertelefoon. 

Bij de Kindertelefoon vinden we het heel belangrijk dat iedereen anoniem is. Zo voel je je vrij genoeg om over alles te praten. Dat is dan ook de reden waarom we geen mogelijkheid bieden om via ons met leeftijdsgenoten in contact te komen. Jullie zijn dan niet anoniem meer.

Ook weet je niet altijd zeker of iemand wel is wie hij zegt dat hij is. Soms doen mensen zich namelijk anders voor. Wij als Kindertelefoon kunnen dat niet controleren, zonder dat we iedereens privegegevens zouden moeten checken. En dat is nu precies wat we niet willen doen, omdat we graag willen dat jullie anoniem zijn :-)

 

Je kan wel op dit forum op elkaar reageren en elkaar helpen.  

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

oww okii ik snap het 

Reputatie 6
Badge +12

 

🙃👍 

Er is een optie om met leeftijdsgenoten, die voor de Kindertelefoon werken, te chatten. Het gaat dan volgens mij om 16-, 17- & 18-jarigen die er ook voor je zijn. Ze zijn wel beperkt geopend. Ik weet de tijden even niet uit m’n hoofd maar dat staat op de hoofdpagina.

Of bedoel je een losse functie naast het anonieme forum? Een soort serieuzere Yubo?

Reageer