Vraag

Idee: een extra banner voor het antwoorden op hele oude topics

  • 7 April 2021
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Beste kindertelefoon,

Ik snap dat jullie oude topics laten staan, zodat mensen die kunnen vinden om informatie uit te halen, en ook te zien dat ze niet de enige zijn met een probleem.

 

Maar… best regelmatig wordt antwoord gegeven op een topic van een jaar oud, waarbij je ziet dat de poster dat niet gezien heeft.  Soms gaat de discussie dan even door, en héél soms komt er iemand met ‘jongens dit topic is al 2 jaar oud’.

Mijn tip is om bij topics van bijvoorbeeld 3 maanden oud een waarschuwing te zetten, of een vinkje dat je verplicht aan moet vinken om te kunnen posten: Dat je hebt gezien dat het topic ouder is maar dat jouw reply echt een toevoeging is.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hey @jongen999 ,

 

wat een goed idee! Op die manier blijven de oude topics bestaan, zodat anderen ook nog iets kunnen hebben aan de informatie. Maar is toch direct duidelijk dat het om een ouder topic gaat en dat het minder actueel is. Ik geef je tip door aan de mensen achter de schermen, wie weet kunnen de sitebouwers wel iets inbouwen om dit voor elkaar te krijgen.

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Heey,

Dat is een goed voorstel. Jij zegt als idee om dan dat te doen bij topics van 3 maanden of ouder. Maar je geeft ook aan: “Ik snap dat jullie oude topics laten staan, zodat mensen die kunnen vinden om informatie uit te halen, en ook te zien dat ze niet de enige zijn met een probleem.”

Ik kan me ook voorstellen dat mensen reageren om hun verhaal kwijt te kunnen en niet eens perse een reactie willen. 3 maanden lijkt me dan erg kort, ik zou dan voorstellen om dat te doen bij topics van een jaar of ouder. Soms reageert de TS zelf ook laat.

@Marieke, De Kindertelefoon heeft toch een regel dat ze topics verwijderd waar langer dan 6 jaar geen reactie op is geweest. Misschien zou die regel aangepast kunnen worden naar 4 jaar? Dat zal ook schelen in het reageren op oude topics.

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Simply Me ,

 

bedankt voor je input! Er is indertijd wel over nagedacht hoelang de termijn moest zijn om een topic te verwijderen. Als ik het me goed herinner is toen uit onderzoeken gebleken dat na 6 jaar de meeste informatie of al verouderd is, of dat er inmiddels al voldoende nieuwere topics met een soortgelijk onderwerp zijn bijgekomen.  Na 4 jaar zou dat nog niet voldoende het geval zijn.

 

Groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

Hoi @Marieke ,

Misschien dat dat ook wel per subforum verschilt? In bepaalde subforums komen veel dezelfde soort topics voor (zeker de vragenlijsten) is het dan niet mogelijk om voor bepaalde subforums/categorieën te kijken of dat onderzoek een update te geven?

Dan heb je dus ook niet dat gebruikers reageren op hele oude topics.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Simply Me ,

 

goed punt heb je daar! Ik geef het door aan de community manager.

Groetjes,

 

Marieke

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +7

@Simply Me, ik denk dat als er 3 maanden niet gepost is in een topic, zo’n waarschuwing wel op zijn plaats is.   Er zijn forums waar die termijn 2 weken is - je hebt dan al eigenlijk geen discussie meer.

Het is trouwens niet de bedoeling om een topic af te sluiten!  Alleen even een opmerking in een opvallende kleur:  “Het topic waarin je nu wilt reageren is ouder dan 2-4-8 weken, post als je denkt dat je reactie tóch een toevoeging is”. 

Bij vragenlijsten is het natuurlijk prima om daar weer lekker in te posten.

Maar als iemand op 20 december vraagt “oh die nare tante komt met kerst en ik wil niet door haar gezoend worden”,  of het probleem is volledig opgelost en de TO heeft al ‘bedankt’ gepost, dan lees je hopelijk even het topic voordat je op ‘verstuur’ drukt.

 

Reageer