Vraag

Hoezo wordt mijn bericht gechecked terwijl het niet tegen de forumregels ingaat?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey Kindertelefoon,

 

Ik reageer regelmatig met lange berichten op mensen. Deze worden vaak even gechecked door een forummoderator. Ik begrijp niet dat dit bij elk lang bericht wordt gedaan.. Want in principe gaat niks in tegen de forumregels!

En als ze dan worden gechecked duurt het af en toe ook erg lang. 

Kan hier iets aan gedaan worden of duidelijkheid over worden gegeven?

 

Groetjes van mij!


15 reacties

Heyy

 

Als ik het goed heb begrepen word je topic/reactie af en toe gecheckt als een soort van steekproef zodat het forum wel veilig blijft en er niemand de regels overtreed.. Het heeft niks met je reactie te maken, maar het puur om te checken of alles oké is en zodat er minder troll accounts op het forum komen.

 

Verder is in dit topic hieronder een hele discussie geweest over dit onderwerp.


Groetjes van mij!

Heey,

Het wordt uitgelegd in het topic Niet geplaatst | Kindertelefoon Community door Carolien_, de communitymanager:

Vanwege de veiligheid van het forum kiezen we ervoor om sommige berichten eerst te bekijken voordat ze geplaatst worden. Dit heeft niets te maken met de lengte van een bericht, dus daar hoef je geen rekening mee te houden. We doen ons best om berichten die niet direct geplaatst worden alsnog z.s.m. te plaatsen, maar dit kan soms wel even duren.

Groetjes,
Simply Me

Hey @NaamNietBekend & @Simply Me ,

 

Mijn voornaamste probleem is ook dat het nogal lang duurt. Voorbeeld: Ik heb zo'n 7 minuten over een antwoord getypt en dat is inmiddels al 25 minuten geleden, en hij is nog steeds niet geplaatst. Ook heb ik geen mail ontvangen waarom hij niet is geplaatst.

Vandaar dit topic!

Groetjes van mij!

Heey,

Je moet wachten totdat het bericht goedgekeurd wordt door een moderator, vandaar dat het soms even kan duren. Zoals gezegd worden de berichten altijd zo spoedig mogelijk geplaatst.

Je ontvangt er ook geen mail over, want als je reactie voldoet wordt deze ook gewoon geplaatst. Daarnaast ontvang je een melding waarin aangegeven wordt dat je reactie ontvangen is en na check door een moderator wordt geplaatst. Een mail is dan overbodig. 

Waarschijnlijk ontvang je wel een mail wanneer je reactie niet wordt geplaatst, dat heb ik zelf alleen nog niet meegemaakt, maar dat zou ik me kunnen voorstellen, anders lijkt het wel alsof je reacties is verdwenen.

Het is dus toch even geduld hebben voordat je reactie wordt geplaatst, maar als deze aan de forumregels voldoet, hoef je je daar geen zorgen om te maken:wink:
(maar ik weet ook uit eigen ervaring dat het wachten tot je reactie geplaatst wordt en het wat langer duurt wel vervelend kan zijn..)

Groetjes,
Simply Me


(maar ik weet ook uit eigen ervaring dat het wachten tot je reactie geplaatst wordt en het wat langer duurt wel vervelend kan zijn..)

Yes, dat is het inderdaad. Ik typ een bericht om iemand te helpen maar dan kan die persoon voorlopig nog even niet mijn hulp lezen.

Groetjes!

Heey,

Nee, dat klopt. Alleen je ziet ook geen reactie, dus weet de topicstarter waarschijnlijk ook niet dat er een reactie is geplaatst.

Groetjes,
Simply Me

Echt ik wordt zo ontzettend moe van dat de berichten worden vastgehouden.. Echt nu al 3 a 4 x achter elkaar..

Ik hoop echt dat hier opnieuw naar gekeken wordt om het systeem (AI) aan te passen.

 

Groetjes van mij!

Ik zou ook graag zien dat de criteria voor de software aangepast zouden worden, maar volgens mij was al eerder aangegeven dat zulke dingen niet echt makkelijk te regelen zijn voor de forummakers.

Een paar soorten contactgegevens zijn misschien makkelijker te filteren dan anderen, maar taal is best wel complex en zeker als je een programma bent.
 

Natuurlijk kan de KT het niet minder agressief maken, omdat er dan minder berichten gecontroleerd zouden worden. Nu al zie je dat gebruikers toch reacties plaatsen die echt niet mogen.

Je kunt ook geen uitzonderingen maken voor gebruikers die erg actief zijn, of al lang actief zijn.
Veel opties heb je dan niet, tenzij ik iets over het hoofd zie.

 

 

Een paar soorten contactgegevens zijn misschien makkelijker te filteren dan anderen, maar taal is best wel complex en zeker als je een programma bent.

 

Ik zit aardig in de ICT en het is zeker mogelijk. Ik zal niet uitleggen hoe want dat is nogal ingewikkeld.

Hallo Robin Hood :)

Je hebt dan waarschijnlijk iets geplaatst wat het systeem heeft getriggerd. En dat hoeft niet te betekenen dat het tegen de forumregels in gaat. Het is een soort van moderatie-bot wat de moderators van de Kindertelefoon helpen om de berichten die de forumregels verbreken om het te verwijderen.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +3

@Robin Hood 

Ik snap je frustratie dat wanneer je een reactie plaatst om iemand te ondersteunen dat deze dan niet direct zichtbaar is. Maar wat eerder gezegd is klopt, i.v.m. de veiligheid van het forum worden berichten in sommige gevallen niet direct geplaatst.  We doen ons best om deze bericht alsnog z.s.m. te plaatsen, maar daar dat kan soms even duren. 

Fijn dat je anderen ondersteunt via ons forum, ik hoop ook dat je dat blijft doen, en weet dat als je bericht aan de forumregels voldoet deze zeker geplaatst wordt en dat wanneer dit niet het geval is, je hier altijd over bericht wordt. 

Groetjes,

Carolien

Ik snap je frustratie dat wanneer je een reactie plaatst om iemand te ondersteunen dat deze dan niet direct zichtbaar is. Maar wat eerder gezegd is klopt, i.v.m. de veiligheid van het forum worden berichten in sommige gevallen niet direct geplaatst.  We doen ons best om deze bericht alsnog z.s.m. te plaatsen, maar daar dat kan soms even duren.

Ik begrijp t, de frustratie zit m vooral in dat het soms best wel even duurt. Maar daar moet ik maar mee dealen!

 

Fijn dat je anderen ondersteunt via ons forum, ik hoop ook dat je dat blijft doen, en weet dat als je bericht aan de forumregels voldoet deze zeker geplaatst wordt en dat wanneer dit niet het geval is, je hier altijd over bericht wordt. 

Komt helemaal goed, ik probeer binnen de forumregels mensen te helpen!r

Groetjes van mij!

Robin Hood

Reputatie 7
Badge +17

@Carolien_  dag. k heb er toch nog een vraag bij want ik heb nu 3 keer achter elkaar zo'n check bij een heel gewoon bericht zonder groffe woorden of iets geks er in en dan denk je toch gauw heb ik iets gedaan ?  En vooral omdat dat dan direct achter elkaar gebeurd. Dat voelt dan persoonlijk, of je in de gaten word gehouden

 Op topics met een heel onschuldige inhoud.  Gaat het om bepaalde woorden ? Dan zou mn bericht gewoon geplaatst worden. Ik snap echt dat het gebeurd hoor maar zo achter elkaar dan moet er een reden zijn. En als u die weet mag ik 'm dan ook weten want dan let ik beter op en weet ik waar ik op moet letten.

Grtz liefs Julian 

Hallo @Julian12 ,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Anne / De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Julian12 ,

 

vanwege de veiligheid van het forum kunnen we niet te specifiek ingaan op de methode die gebruikt wordt. Wel kan ik je verzekeren dat het niet tegen jou persoonlijk gericht is. Het is niet zo dat we bepaalde personen in de gaten houden.

Bedankt voor jouw bijdragen aan het forum!

 

Groetjes en een fijne avond nog,

Marieke / De Kindertelefoon

Reageer