Vraag

hoe weten ze dit???

  • 15 June 2020
  • 5 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik had een vraag gesteld bij de chat van kindertelefoon en toen wilde ik daarna nog een vraag stellen dus ik ging weer opnieuw in de chat. Maar toen begon diegene meteen over het ding wat ik daarvoor had gevraagd. Ik dacht dat chatten anoniem was, nu durf ik niet meer in de chat... wat als ze erachter komen hoe ik echt heet dat wil ik niet!! Hoe kan dit? Hebben jullie dit ook ooit gehad? Ik had zelfs een andere naam verzonnen dus het is echt raar


5 reacties

Hey,

Als je een chat start bij de kindertelefoon krijg je eerst een venster te zien waar je kan invullen waar je het over wilt gaan hebben, dus het onderwerp van je gesprek. Dit kan de medewerker van de kindertelefoon zien. Heb je niet toevallig bij alle twee de chats hetzelfde onderwerp ingevuld? 

Voor de rest is de KT echt anoniem. Ze kunnen ook niet zomaar je echte naam weten, tenzij je je echte naam van te voren hebt ingevuld bij het starten van de chat. Je kan daarom ook gewoon een verzonnen naam gebruiken.

Groeten,

TheColorGreen

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Xoxogossipgirl,

 

goed dat je de vraag hier stelt! Het is ten eerste al erg toevallig dat je dezelfde Kindertelefoon-medewerker aan de chat kreeg. Er werken bij ons heel veel verschillende medewerkers dus de kans is meestal niet zo groot dat je dezelfde weer krijgt.

Er zouden in jouw geval een paar dingen gebeurd kunnen zijn:

  1. Zoals TheColorGreen hierboven al zei, misschien heb je hetzelfde onderwerp ingevuld ? Dan herkende de chatmedewerker jou daar waarschijnlijk aan.
  2. Of een technisch probleem. Was de eerste chat niet goed afgesloten misschien? Dat je dus doorging in de eerste chat?

Verder zou ik het echt niet weten.

Wat ik wel zeker weet, is dat wij van de Kindertelefoon NIET jouw echt naam kunnen weten. Je bent absoluut anoniem als je met ons chat.

Het enige wat we kunnen zien, is hoevaak en wanneer er met jouw IP-adres al met ons is gechat. We kunnen dus niet je IP-adres zien, en we weten niet je naam, je woonplaats of andere dingen.

 

Hopelijk ben je hiermee wat gerustgesteld. Mocht je nog andere vragen hebben hier over, dan horen we het graag.

 

Groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

 

 

 

Dankje! Ik had een ander onderwerp en een andere naamingevuld maar waarschijnlijk heeft die persoon gezien dat ik hetzelfde ip adres gebruik! En ik ging meteen na het afsluiten van de ene chat in de andere. Gelukkig ben ik nogsteeds anoniem!:grinning:

xoxo,

gossip girl

Reputatie 3
Badge +1

Maakt het uit hoevaak je chat? Als je bijvoorbeeld 3 x per dag chat is dat erg ofz? 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Itz_Melz,

Je bent ook meerdere keren per dag welkom.  We begrenzen wel als je onze huisregels overtreedt en daarmee onnodig de lijnen bezet houdt. 

Groetjes,

Hester van De Kindertelefoon

Reageer