Skip to main content
Vraag

Hoe kwamen jullie op dit forum en je naam?

• April 19, 2025
  • 10 reacties
  • 119 Bekeken

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1

Ik kwam op dit forum door school, een invaller van ons had gewerkt bij de kt, en vertelde over dit forum.

Een uil is vaak m'n username, Engels of Nederlands, dus waarom niet?

10 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 19, 2025

Hey!  Leuk om te weten! Ik ben hier gekomen omdat ik best een lastig ventje was geweest in groep 7 en 8 😊 en omdat ik na een flinke straf mezelf voornam om het anders te gaan doen en wat liever voor anderen (en mezelf) te worden,  wou ik mn gevoel en wat ik aan het doen was eens voorleggen. Hoe ik van de KT hoorde, was ook in die tijd en ook op dat moment zelf. Ik was op een keer echt té vervelend en kreeg mijn straf. Ik moest lange tijd in de hal  in de hoek staan en keek  dus met mn gezicht richting muur, daar hing een een prikbord en daar waren flyers van allerlei kinder- en jeugd clubs en instellingen, waaronder de KT. Een tijdje daarvoor hadden we er ook een les over (jeugdzorg, wat te doen als...) en daar werd de KT ook besproken. En eig terwijl ik daar stond dacht ik er al aan of ik daar eens heen zou bellen. Later toen alles beter werd en ik wist hoe ik wou zijn, las ik over het forum en ging ik er kijken. Dat werd toen ook mijn eerste topic. En zo ging het verder xD. En mijn forumnaam heb ik gekregen van een moderator ( ​@Britta ) want de naam die ik bedacht had leek te veel op mijn eigen naam. En vanaf toen ben ik dus Tover01 en ik vind het een prima naam, laat hem mooi zoals ie is ! Liefs, Tover xxx

Haud machina sum
Forum|alt.badge.img+1

ik kwam op dit forum door zo’n hoe gaat het met jouw survey op school en aan het einde stonden er een heleboel websites en de KT. en toen ging ik kijken omdat ik toen ongeveer was begonnen met twijfelen over mijn gender.

Haud machina ego sum betekent ik ben helemaal geen robot in Latijn want dat is mijn favoriete vak op school. Maar ik had de naam al een tijd geleden bedacht en als ik hem nu opnieuw zou maken zou ik het Haud machina sum maken (want ego is overbodig)

Anonieme_uil123
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • April 19, 2025

@Haud machina ego sum je kan je naam veranderen in een topic van de kt bij het subforum "over de kindertelefoon"

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 20, 2025

Hoi, ik kwam bij het forum omdat ik niet goed in mijn vel zat, een vervelende straf-ervaring had op school, een beetje vergelijkbaar met ​@Tover01  en tegelijkertijd smoorverliefd was op een meisje uit mijn klas, die daar bij was. Ik dacht dat ik door die straf kansloos was bij haar en zocht steun en advies. Dat lukte, en het meisje is intussen mijn lieve vriendin! Eerst gebruikte ik mijn eigen voornaam, en toen dat niet meer mocht de naam Tartan omdat ik regelmatig een Schotse rok (kilt) draag en de stof heet tartan 😊 vandaar.  Groetjes liefs Tartan X 

• April 21, 2025

Leuke vraag!

Ik kwam via een boekje over veiligheid dat ik in de basisschool had gekregen op de website van de Kindertelefoon. Toen heb ik wat gebladerd daar en kwam op het forum. Mijn account heb ik pas recent gemaakt omdat ik vooral mensen wilde helpen.

Ik vond de naam Charlotte wel mooi en het deed me denken aan personages uit kinderboeken, wat met kinderen te maken heeft en weer met de Kindertelefoon. 2024 omdat ik mijn account in 2024 had gemaakt en online zie ik wel eens dat mensen hun account jaar in hun username hebben verwerkt.

LampenKap
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 21, 2025

Iemand van de kt kwam langs op school over groepsdruk. En ik ging daarna op de website kijken. Ik had eens gechat en vond het wel fijn. Jaartje of 2 later maakte ik een account aan hierop. Eerst keek ik een beetje rond en daarna vergat ik over m'n account. Toen probeerde ik weer een account aan te maken, maar die bestond al. Dus toen begon ik met reageren op mensen. En dat was 2 jaar terug 

Mijn naam. Eerst was het m'n voornaam maar dat met een Toevoeging. Bijna niemand in Nederland heeft m'n naam dus privacy had ik hier niet. Daarna veranderde ik het naar de titel van een van m'n favo boeken, lampie. En toen vond m'n moeder mijn account dus werd het lampenkap. 

En de kans dat m'n moeder dit account kent is er gewoon want lampie en lampenkap zijn niet erg origineel 

• April 21, 2025

heeeeeeeeeeeeeeeeee

ik kwam op de KT site toen ik het ergens op een prikbord tegenkwam. (bijna net zoals ​@Tover01, toevallig!)

Ik kwam op de naam eendje toen ik verdrietig was om problemen en gedachtes. Ik was toen aan het knuffelen met mijn lievelingsknuffel (je raadt het, een eendje!)

groetjes eendje!

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 21, 2025

Hoiii leuk topic idee!

Ik ken dit van mijn zussen die zaten er heel lang gelden op

En mijn naam is van een liedje van kate bush

Groetjes

-armydreamerss

• April 21, 2025

Ik kwam dit forum tegen via Google. Mijn username is afgeleid van m’n echte naam + mijn leeftijd toen ik het account maakte. Heb er wel aan gedacht om m’n leeftijd te laten aanpassen maar ik vond het wel prima zo.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Ik was op zoek naar het antwoord op mijn vraag, en toen kwam ik dit forum tegen.

Ik heb mijn later aangemeld en later mijn naam veranderd, omdat mijn oude naam niet echt ergens voor stond.

Mijn nieuwe naam is gebaseerd op mijn lievelings programma als kind: Curious George. De vertaling is mijn naam geworden.

Liefs!!