Skip to main content
Vraag

Hoe komen jullie bij het forum van de kindertelefoon

• September 26, 2025
  • 16 reacties
  • 147 Bekeken

Hé jongens en meisjes. Ik vroeg me eigenlijk af HOE zijn jullie bij dit forum gekomen? Zelf gevonden of via vrienden of anders?

zelf hoorde ik bij sport over forums en toen ben ik zelf gaan zoeken op internet. Maar ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie erachter zijn gekomen.

16 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • 2195 reacties
  • September 27, 2025

Ik kwam het tegen op het internet.

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+17
  • Ster
  • 3263 reacties
  • September 27, 2025

Hey, eerlijk hoe dat ging : ik was een keer super vervelend geweest in groep 8, de reden dat ik op het forum ging. Maar hoe ik van dit forum hoorde? Dat was omdat ik, nadat ik  die keer zo super vervelend was geweest,  in de hal vd school in de strafhoek moest staan,  ogen naar de hoek, handjes op mn rug en daar hing aan die muur een prikbord met o.a. een flyer van de Kindertelefoon. Ik stond er vrij lang 🫣dus ik had alle tijd om tussen de vreselijk spijt en schaamte ook op het idee te komen dat die Kindertelefoon wel eens goed voor mij kon zijn na deze straf. En zo gebeurde het, die zelfde avond gebeld en snel daarna mijn eerste topic geplaatst. Sorry, mn verhaaltje werd nu toch iets langer dan ik wou haha 🤭

Liefs, Tover xxxx 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3648 reacties
  • September 27, 2025

Hoi, ik had er op de basisschool een workshop over gehad en ik had er al wat over op YouTube gezien. Toen ik het goed kon gebruiken wist ik dus al min of meer waar ik terecht kon :) 

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 372 reacties
  • September 28, 2025

Ik zag er iets over op het Jeugdjournaal. En toen wou ik eens kijken en wou ik andere kinderen helpen. En zelf ook tips krijgen. 

Groetjes Tjempie xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 209 reacties
  • September 28, 2025

Hoi,

Ik weet het eig niet meer😅 Ken het forum al een paar jaar :) Had al wel vaker op de kt site gekeken en gechat dus denk dat ik toen zag dat er ook een forum is🙃

Arclight22
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 132 reacties
  • September 28, 2025

Hey hoi ik ben er ooit achter gekomen omdat ik Nederlandse forums opzocht en deze was de meest recent actieve daarom 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • 2057 reacties
  • September 28, 2025

Toen ik 8 was ofzo keek ik wel eens het klokhuis over de kindertelefoon. Daarna jarenlang vergeten, maar toen moest ik er weer eens aan denken. Ik vind het zo leuk dat ik iets te veel (onnodige) topics heb gemaakt haha. Zijn er nu inmiddels 100, ik denk dat ik er binnenkort een paar laat verwijderen... Maar ik ga van het onderwerp af, ik keek toen eerst een tijdje mee, en toen besloot ik maar om een account aan te maken, gezien het zo'n hechte community is. Later heeft het me ook geholpen met mijn eigen problemen 

Groetjes Lupus

Yusa
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • 572 reacties
  • October 21, 2025

Toen ik best jong was- denk 10 ofz zocht ik s ochtends stiekem dingetjes op de Ipad voor het inloggen zodat niemand het zag... 🫢 Het waren eigenlijk niet eens echt geheime dingetjes gewoon iets over je lichaam en puberteit denk ik- en toen zag ik steeds kleine stukjes tekst van 3 regels staan- kon niet meer lezen dan dat want daarvoor moest je inloggen op de Ipad, maar daarboven stond steeds "kindertelefoon community" dus later toen ik m'n eigen telefoon had ging ik daar een kijkje nemen maar duurde lang voordat ik daadwerkelijk ook een account maakte 🙂 

Daarvoor chatte ik wel heel vaak 🫣

Sorry, was misschien een beeeetje lang verhaal xD

XXX Yusa 

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 290 reacties
  • October 21, 2025

Via google weet ik nog, toen ik 14 was. Waar ik precies op zocht, geen idee. In het begin ging ik alleen vragenlijsten doen uit verveling. Toen iets van een jaar niet meer hier geweest, nu ben ik weer terug.

Misty.
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 157 reacties
  • October 21, 2025

Ik heb op school gehoord over de kindertelefoon, ik ging een keer chatten en toen zag ik "forum" staan! Maakte een acc, maar was 11 dus geband haha..

Toen ik legal age was heb ik opnieuw een acc aangemaakt en tadaaaaa hier ben ikkk!!

Yusa
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • 572 reacties
  • October 22, 2025

Hey ​@Misty. Wist niet dat je na een ban terug mag komen? Je had natuurlijk niks fout gedaan alleen was je iets te jong... werd je dan un-banned toen je 12 was?

XXX Yusa 

Misty.
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 157 reacties
  • October 22, 2025

@Yusa Neee had gewoon een heel nieuw acc aangemaakt!

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • 1674 reacties
  • October 23, 2025

Hoi ​@Misty.  en ​@Yusa ,

om dit even op te helderen: mensen die een account aanmaken voor het forum terwijl ze nog te jong zijn, worden niet geband maar verwijderd. Dit betekent dat alle gegevens die we van diegene hebben, ook echt weg zijn zodat die gewoon kan terugkomen zodra de leeftijd van 12 jaar is bereikt. 

Fijn dat je er bij bent, Misty. !

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon 

Yusa
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • 572 reacties
  • October 23, 2025

@Marieke fijn dat je al zo vroeg modereert! 

Ook fijn om te weten hoe het zit met account als je te jong bent 🙂 Vroeg het me al af 

Sorry als ik off topic gaanhierna ga ik weer on topic hoor 😊

liefs 

XXX Yusa 

PietPirat
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 67 reacties
  • October 24, 2025

Ik keek ooit uit nieuwsgierigheid op de website van de kindertelefoon en kwam het forum tegen. Ik dacht er niet zoveel van tot ik naar Seksualiteit ging… Het heeft echt een paar jaar geduurd voordat ik oprecht interesse kreeg en een account aanmaakte.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 31 reacties
  • October 29, 2025

Voor mij was het toevallig. Ik was iets aan het opzoeken op het internet en kwam toevallig op de link van de Kindertelefoon. Beste wat ik kon tegen komen. Zoveel goed advies.