Vraag

hoe kent iedereen de Kindertelefoon?

  • 14 April 2024
  • 11 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi, ik vroeg me af hoe iedereen van de Kindertelefoon weet. Zelf ken ik het van mijn moeder, die er vroeger gewerkt heeft en zij heeft het dan weer van een vriendin die daar zou werken (ironisch genoeg bleef me moeder langer werken dan dat zij dat deed). 

 

Ik neem aan dat niet iedereen zo'n verhaal heeft en ik vroeg me af hoe je er anders van af kunt weten. 

 

Groeten en veel liefde <3 gans


11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Gans 

Ik ken de Kindertelefoon doordat ik al op een ander forum zat. (Er stond geen account op)

En toen kwam ik dit tegen.

Eerst zat ik te twijfelen of ik nou wel of geen account wou aanmaken maar ik heb het toch gedaan.

En volgens mij is dat een goede keuze voor me geweest.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ik lees al erg lang mee op het forum, maar durfde eigenlijk nooit te reageren omdat ik dat eng vond.

Ik heb het forum (en de kindertelefoon) ontdekt via een gastles die ik had in de 1e klas van de middelbare. Daarin werd toen over de KT gepraat. Iedereen deed er lacherig over uit mijn klas, maar ik vond het interessant en ben verder gaan zoeken en kwam toen ook hier uit. Ik heb hier mijn verhaal kunnen delen waar ik erg blij mee ben. Het forum is gewoon een hele fijne plek met zoveel lieve mensen en ben blij dat ik hier ben!😊

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +10

@ItsJustMe 

Dat meelezen heb ik ook.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, ik was een poosje erg onzeker over mijn sexualiteit en over mijn kijk op mensen en toen heb ik eerst een keer gechat en daarna ontdekte ik het forum. Zo kwam het ☺️ 

Groetjes en knuf. Maïskolfje

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Gans ,

Dat de Kindertelefoon bestaat weet ik al heel lang. Het was ooit in het klokhuis, en toen ik een keer ging kijken omdat het wat slechter met me ging zag ik dit forum 🙂

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gans ,

via een jongen van school. Die zei dat een gay jongen uit mijn klas erop zat, maar ik weet niet zeker of hij dat ook echt was en durfde hem er ook niet naar te vragen. Dit schooljaar is hij ook nog niet veel op school geweest. Ik hoor wel verhalen over hem, dat het niet goed gaat, maar weet niet precies wat er allemaal is. Sommige zeggen dat ie verslaafd is (geweest?) en in een afkick is geweest.

Ik vond het ook wel spannend  om het forum te lezen , maar omdat ik misbruikt ben ging ik meer lezen en een account maken om erover te praten, maar dat heb ik nog niet gedurfd en toen ben ik hier ook weer anderhalf jaar fso niet meer geweest. Wel af en toe lezen, maar niks posten.

Sinds een paar weken post ik weer wat en misschien durf ik er nu over te vertellen omdat ik zie dat er veel aardige jongens en meisjes zijn die iedereen helpen.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben er achter gekomen door YouTube. Ik kwam toen een video tegen van het klokhuis over de Kindertelefoon (ik was toen 8 ofzo) maar deed er verder niks mee. Vorig jaar was ik iets aan het opzoeken (weet ook niet meer wat) en kwam dit forum tegen. Toen ben ik gaan posten

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 6
Badge +2

Op de basisschool moesten we een paar keer per jaar een KIVA vragenlijst invullen, en daar kwam dat elke keer aan bod. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik zag zo’n prank call filmpjes op TikTok.

Reputatie 7
Badge +12

Hey, mijn reden is ook mijn eerste topic. Vervelend joch geweest in groep 7 en 8 deels,  les geleerd, veranderd en mezelf herontdekt zeg maar. En ik wou mijn verhaal kwijt, anoniem sprak me heel erg aan, en soort van zeker weten of ik goed bezig was. En ik ben gebleven en ik vind de meeste jongeren hier echt geweldig! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +4

Ik leerde de Kindertelefoon ergens op de middelbare school te kennen. Iemand kwam langs geloof ik en begon te praten over mentale problemen en alles… toen kregen ze het over de Kindertelefoon.

Op een dag voelde ik me leeg, leeg van binnen en besloot ik te chatten. Dat luchtte mij erg op!

Uiteindelijk mijn reden hier op dit forum is omdat ik hou van advies te geven maar dat ik niet gedwongen wordt om advies te geven. Ik was vaak de therapie vriend online, constant DMden mensen mij om advies of vertelden ze hun situatie en dan begrijp ik het niet zo goed, en daarmee wou ik stoppen.
 

Ik ben hier wel om advies/steun te geven, maar ik heb niet altijd een antwoord.

Reageer