Vraag

hey @kindertelefoon :)

  • 25 April 2020
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey mensen/persoon van de kindertelefoon,

NOT JUDGING ANYONE 

ik zit het een en ander door te lezen hier op deze website en er zijn om heel eerlijk te zijn, tot mijn verbazing amper remmen op wat mensen/kinderen hier allemaal op vragen.

ik weet toevallig dat jullie ook het een en ander wel eens weghalen in iemand zijn topic. 

lezen jullie dit dan door?

of staat daar een algoritme voor aan?

zijn er hele erge dingen die jullie wel eens weg moeten halen?

wat doen jullie als jullie iets heel erg verontrustends vinden op een topic?

bijvoorbeeld: een kind dat iedere dag geslagen word (of iets dergelijks)

en wat doen jullie als je een heel jong iemand het ziet hebben over dingen die niet echt heel geschikt zijn voor die leeftijd?

 

sorry als iemand dit misschien offensive vind, maar ik ben nieuwsgierig :)

groetjes,

Alpha Wolf 

 


1 reactie

Badge +2

Hoi @AlphaWolf2002 ,

 

Wat een goede vragen zeg!

 

Wij vinden het belangrijk dat kinderen op het forum veilig en anoniem over alles kunnen praten wat hen bezighoudt. De een heeft meer interesse in topics over seksualiteit en de ander meer in topics over sport en vrije tijd. Het forum is voor en door kinderen, maar de moderatoren lezen op de achtergrond mee. Er is geen algoritme, maar we controleren iedere reactie en elk topic. We kijken hierbij naar de forumregels. Zo controleren we of alles voldoet aan de forumregels.

 

Het kan gebeuren dat gebruikers niet aardig tegen elkaar zijn. Wij verwijderen dan waar nodig de berichten en sturen een waarschuwing naar de gebruiker. Het kan ook voorkomen dat er een bericht wordt geplaatst waarin details worden verteld die ofwel afleiden van het verhaal, of voor anderen schokkend kunnen zijn. Deze details halen wij dan weg. Dit kan je zien als er staat: tekst aangepast door De Kindertelefoon. Dit gebeurt ook wanneer de forumregels worden overtreden. Om ervoor te zorgen dat het forum een veilige plek blijft, letten wij er ook op dat de gebruikers tussen de 13 en 18 jaar oud zijn. 

 

Omdat het even kan duren voordat een moderator een bericht ziet, kunnen gebruikers altijd berichten en topics rapporteren! Zo houden wij samen het forum veilig :relaxed: .

 

Het kan inderdaad voorkomen dat er een topic voorbij komt waarbij er zorgen kunnen ontstaan. De moderatoren houden dit bericht met elkaar in de gaten. We kijken of de gebruiker van iemand een helpende reactie krijgt. Is dit na een tijdje nog niet het geval en wij denken dat het nodig is, dan sturen wij de gebruiker een bericht! 

 

Heb ik zo een beetje antwoord op je vragen kunnen geven? Anders horen wij dat natuurlijk graag.

 

Groetjes,

 

Emma D.

De Kindertelefoon

Reageer