Hi Kindertelefoon,
er viel mij net iets op.
Dat was naar aanleiding van een topic van een mede-forumlid. Dat topic is inmiddels verwijderd, idk, waarom, maar dat is ook de reden dat ik hier een reactie post en niet onder dat topic.
Het gaat over het wijzigen van je geboortedatum.
Dit is de reactie die ik wilde posten, alleen kreeg ik na het verzenden van die reactie de mededeling 'pagina niet gevonden’…..
Daarom heb ik mijn reactie hier maar even gepost. Ik heb wel de naam van het forumlid, waar ik hem aan wilde sturen, even weggehaald. Ik had geen zijn om mijn hele reactie weer aan te passen, want de info die erin staat klopt verder wel.
REACTIE:
@Kindertelefoon,
vreemd dat de Kindertelefoon jou vraagt om zelf je geboortedatum of iig je geboortejaar aan te passen in je profiel.
De Kindertelefoon zou beter moeten weten, want sinds een tijdje kunnen forumleden hun geboortedatum helemaal niet meer zelf aanpassen.
Het enige wat we wel kunnen aanpassen op ons profiel is het wel of niet tonen van ons geboortejaar (door dat in te vullen in een apart veld), maar ik denk niet dat dat is, wat Kindertelefoon bedoelt.
Dat geboortejaar wat er dan getoond wordt, kan bovendien ook nog eens heel anders zijn dan het geboortejaar dat je ingevuld heb bij het aanmaken van je profiel, dus das ook al heel apart, vind ik.
Dus als je bij het aanmaken van je profiel ingevuld hebt dat je bv. op 16 april 2007 geboren bent (gefeliciteerd dan met je verjaardag vandaag ), dan kun je daarna in je profiel er voor kiezen om je geboortejaar in te vullen en dan kun je ook gewoon een ander jaar kiezen, bijvoorbeeld 2003.
Dat vind ik wel een beetje vreemd. Beter zou er alleen een vakje zijn waar je alleen een vinkje kan zetten voor wel of niet tonen van je geboortejaar.
Btw je gehele geboortedatum is alleen voor de Kindertelefoon zichtbaar en niet voor andere forumleden. Dit dus in tegenstelling tot het tonen van je geboortejaar, wat je lekker zelf uit kan kiezen en elke dag weer kan veranderen…….
Om het te testen heb ik zelf net even mijn geboortejaar ingevuld in dat keuzevakje. Ik heb een afwijkend geboortejaar ingevuld, dus anders dan mijn echte geboortejaar en na eerst een foutmelding te hebben gekregen ‘niet alle verplichte velden zijn ingevuld’ (in zo'n rode balk bovenin je scherm) of zoiets leek er dus niks te veranderen in mijn geboortejaar, want ja, hij kon de bewerking niet voltooien vanwege die foutmelding. Toen dacht ik, goh (in werkelijkheid dacht ik natuurlijk iets anders, maar ik wil het hier wel netjes houden ) dan haal ik het geboortejaar wat ik in wilde vullen maar gewoon weg en dan sluit ik die pagina, waarop je je profiel kunt wijzigen maar.
Tot mijn grote verbazing zag ik daarna, toen ik mijn profiel controleerde, dat er kennelijk toch een geboortejaar werd getoond in mijn profiel, n.l. het jaar wat ik als laatste ingevuld had (2004) en waarvan ik dacht dat het niet opgeslagen was en bovendien had ik het vakje na die foutmelding weer leeg gemaakt…..
Ik zal het nu nog even laten staan, zodat KT het e.e.a. kan controleren, maar er klopt natuurlijk niks van.
Voor wat betreft het veranderen van je geboortedatum/jaar lijkt het mij dus handiger als de KT jou rechtstreeks een mailtje stuurt met de vraag wat je geboortedatum is en dat ze ook zeggen hoe je dat dan aan de KT kan laten weten. Dus bijv. dat je het mailtje kunt beantwoorden (reply) of dat ze een mailadres mee sturen waar je die info naartoe kunt sturen.
Succes!
Ik ben benieuwd naar het antwoord wat Kindertelefoon hier op heeft.
Groetjes,
M&M's