het systeem van het forum

  • 16 January 2024
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi hoi

dit kan heel erg dom klinken ofzo.

ik heb het gevoel dat het forum je topics laat zien die je graag wilt zien. ik leg het even uit.

ik heb vaak ups en downs (nu gelukkig een up). vaak als ik in een down zit en ik kijk op het forum dan zie ik veel topics die gaan over depressies en zelfmoord. dus droevige dingen.

als ik een up heb dan zie ik vaak de vrolijke dingen. ik ben bijvoorbeeld nu verliefd en ik zie heel veel dingen die ook gaan over iemand leuk vinden.

ligt dit aan mij? het kan gewoon aan mij liggen dat mijn hoofd alles wat ik nu niet voel weg filtert. maar kan het ook zijn dat het forum dat automatisch doet? dat lijkt mij vrijwel onlogisch maar niet onmogelijk.

hebben meer hier last van?


5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hai @ikweethetnietmeer2009 ,

 

Wat een interessante vraag stel je. Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wat er zou kunnen spelen is dat je vaak bevestiging ziet van de bui waar je in bent, dus dat in je vrolijke bui de vrolijke items opvallen en in een depressieve bui de depressieve. Dus dat is dan gewoon wat je zelf opvalt, afhankelijk van je bui.

Ik speel dit door naar onze communitymanagers. Hopelijk weten zij hier meer van. Of andere moderatoren…

 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk niet dat het aan het forum zelf ligt, want je bent een anoniem en ze kunnen je mood niet “zien” ofzo. Het kan inderdaad zijn dat bepaalde topics juist meer opvallen als je in een bepaalde stemming bent, wat Britta al zei.

Reputatie 7
Badge +17

Het forum laat gewoon de meest recente actieve topics zien. Dat die topics dan vaak overeenkomen met jouw moods is toeval en zoals al gezegd is, maar net waar je zelf op let. Als je bijv. zelf net een rode jas hebt gekocht zie je vaak ook veel meer mensen met rode jassen. Niet dat er dan opeens meer mensen met rode jassen zijn, maar het valt je dan gewoon meer op.

Reputatie 7
Badge +9

dus het ligt aan mezelf.

dan ben ik wel nieuwsgierig. zijn er meer die dit merken?

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @ikweethetnietmeer2009

 

Het klopt inderdaad wat @tim16 zegt. De topics die je ziet zijn de meest recente topics. 

 

Groet, 

Luuk

Reageer