Skip to main content

Hey ik ben een meisje van 13 en ik heb een hekel aan standaard antwoorden. Dat is echt geen haat ofzo veel proberen gewoon goed te helpen maar als je leest bij mensen die zelfmoord willen plegen dan is dat gewoon erg in mijn hoofd. Kom niet telkens met het zelfde zinnetje (je kan bellen en chatten met de kindertelefoon of met 113 zelfmoordpreventie) ik wordt daar zo gek van en denk dat dat gewoon niet helpt. Dat kan allemaal wel goed bedoelt zijn maar dat kan net zo goed geplakt zijn. Gewoon zonder gevoel. Alsof het allemaal computers zijn.

Je prc jij snapt het gwn girl 💋💋

Jaa! Mee eens! Ik begin ook een beetje zat te worden aan die standaard antwoorden. Het is gewoon heel vervelend eigenlijk:(

Snap wat je zegt, is hetzelfde als al die  dezelfde vragen lijstjes, en topics over de lengte van iemand zijn piemel en seks met familie!!! En te denken aan al die topics waar je vraagtekens bij moet zetten qua geloofwaardigheid? 

Hey,

Ik begrijp wat je bedoeld, maar dat er met 113 aangezet wordt, begrijp ik ook wel. Sommige gaan gewoon naar het forum, plaatsen een topic en doen verder niks. Die kunnen ook nog nooit van 113 gehoord hebben, en dan heeft het wel zin. Maar het kan volgens mij wel vaak anders verwoord worden. Ik heb ook een keer op zo’n topic gereageerd nadat een mod aan kwam zetten met 113, dat ik een 113 niet zou aanraden. Werd volgens mij niet echt gewaardeerd. (reactie later verwijderd😣)Maar als elke mod een verhaal moet gaan typen, kunnen ze op minder mensen reageren, dus minder mensen helpen. Verder mogen ze niet hun eigen mening neerzetten, zover ik weet dan (tell me if it's wrong!). Dat de forummers met 113 aan komen zetten, begrijp ik soms ook wel. Sommige typen alleen dat ze het niet meer zien zitten, dan kan ik persoonlijk beter met 113 aankomen zetten (al heb ik daar zelf ook een hekel aan), dan typen wat ik denk. Dan krijg je reacties als: zie je het niet meer zitten? dan moet je gaan staan!; ben je het leven zat? minder drinken!; trek je het niet meer? dan moet je duwen. Nee, geen goed idee soms! Ben soms iets te letterlijk bezig (maar goed dat ik hier niet zo letterlijk ben als in “real life”). Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Daarom is 113 soms ook goed, maar het mag van mij ook anders verwoord worden.

Adios!

ik snap precies wat je bedoelt @OnbekendeAnnoniem. maar als je eens kijkt naar die reacties van de KT. dat is soms volgens mij gewoon letterlijk geknipt en geplakt. behalve de naam dan. maar dat je het moet hebben over 113 snap ik. ik zet ook altijd in een zelfmoordgeval (kan een beetje onaardig klinken maar ik bedoel het niet onaardig) dat je contact kan zoeken met 113 en altijd iets dat je gewoon een droom moet hebben of wat anders wat een goed gevoel kan brengen.

Hoi @ikweethetnietmeer2009,

volgens mij is het forum, dus dit gedeelte waar wij reacties op posten, eigenlijk helemaal bedoeld voor ons, de forumleden. De Kindertelefoon houdt alleen toezicht, zeg maar. Daar,  waar de Kindertelefoon het nodig vindt posten ze af en toe zo'n 'standaard antwoord’ en vaak wordt er daarbij verwezen naar de chat en telefoon.

De Kindertelefoon wil alles doen om iedereen  zoveel mogelijk te helpen en dat doen ze het liefst in een veilige omgeving, waar iemand alleen met iemand van de Kindertelefoon is in een gesprek en dat kan via de chat en telefoon. Daar kan iedereen alles zeggen en het is vertrouwelijk.

Als de Kindertelefoon zelf ook uitgebreidere berichtjes gaat sturen op het forum (dit gedeelte dus) dan kunnen ze niet vertrouwelijk met iemand praten. Dus, doen ze dat hier ook niet. Ze laten het aan ons over om elkaar hier te helpen, maar dat kan iedereen dan wel lezen.

Natuurlijk ben je wel anoniem, maar het is anders dan de mogelijkheid die de Kindertelefoon altijd aanbiedt, namelijk chatten of bellen met de Kindertelefoon.

Het zijn  volgens mij expres ‘standaardberichten’ zodat ze iedereen op dezelfde manier 'behandelen'. Het zou raar zijn als de Kindertelefoon hier een heel gesprek begint met een forumlid, toch.

Over de inhoud van die standaardberichten kun je natuurlijk wel verschillend denken, maar ik denk dat de Kindertelefoon zijn/haar best heeft gedaan alles zo duidelijk mogelijk op te schrijven.

Ik denk niet dat ze het erg vinden als iemand een idee heeft over hoe het misschien nog beter kan.

In een ander topic had iemand een standaard berichtje iets aangepast en ik vond dat net iets 'beter’ klinken. Iets persoonlijker. Diegene had maar een paar woordjes veranderd.

Ik denk dat van die dingen best wel goed zijn als iemand er een goed idee over heeft.

Gr. MIckeyMouse

@MickeyMouse 

PS ik ben wel benieuwd wat @TikTak  erover heeft gepost….misschien is die reactie  ondertussen al uit de check…

Hoi,

zoals @MickeyMouse  het hierboven verwoordt, is het precies. In het verleden schreven de moderatoren steeds zelf een stukje wanneer we een bericht voorbij zagen komen waarbij we vonden dat we diegene naar de KT telefoon/chat en 113 moesten verwijzen. Dat is aangepast naar een standaard bericht zodat wij als moderatoren niet het gevoel gaven dat wij ook met de forumleden in gesprek gaan hier. Dit is immers voor en door jullie, en in gesprek gaan met ons kan via telefoon en chat.

Wat we wel eens doen, is het standaard bericht een klein beetje persoonlijker maken. De kleine aanpassing die is voorgesteld, zou daar een goed voorbeeld van zijn. Wel is het zo dat als we precies dat bericht letterlijk als standaardbericht gaan gebruiken, die woorden na een aantal keer ook als een robot zullen gaan klinken. Daarom is er indertijd voor gekozen om een redelijk zakelijk bericht op te stellen met alleen de informatie die we willen geven, namelijk waar iemand terecht kan voor meer hulp.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

PS ik ben wel benieuwd wat @TikTak  erover heeft gepost….misschien is die reactie  ondertussen al uit de check…

@TikTak is zelf ook wel benieuwd… Ik heb geen reactie die in de check zit? 😂 Maar nu ik er toch ben, ik snap de keuze voor de standaard berichten die de KT gebruikt onder verschillende topics. Verder zeg ik maar niet teveel, want ik ben nogal direct en geen zin in waarschuwing 😅

Hoi @TikTak ,

gisteren voordat ik mijn reactie postte zag ik jouw reactie nog niet staan en toen ik mijn reactie schreef stond je wel in het lijstje namen die ik kreeg te zien als je @ typt, dus dan wil dat eigenlijk altijd zeggen dat diegene wel al iets gepost heeft en als je de reactie niet ziet, dan kan het bijna niet anders dan dat ie nog in de check zit….of heb je geen checkmelding gekregen toen je je reactie postte?

Verder snap ik wel waarom KT het doet zoals ze het doen en ja, soms moet je wel ff denken hoe je iets zegt haha

Gr. Mickeymouse

@MickeyMouse 

Reageer