Vraag

frustratie door comment

  • 25 February 2021
  • 10 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

Heyhoihihallo,

Ben ik de enige die dit vaak overkomt?: je zit op het forum en je bent een comment aan het typen (vaak op je mobiel) en je schuift met je vinger naar links of rechts, en heel je comment is weg. 

Ik raak er soms echt gefrustreerd van, al helemaal als het een lange comment was. Dan heb ik echt geen zin meer om het weer helemaal opnieuw te typen.

Wie heeft dit ook? En doen jullie iets om dit te voorkomen? Of Kindertelefoon, is dit niet te fixen ofzo?

 

joeeeeee


10 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Heb ik ook heel vaak, alleen klik ik meer op de terugkomchat icoon, dus is m’n reactie gelijk weg...

Reputatie 7
Badge +7

Hi @jaivy ,

 

wat vervelend om te horen dat jij hier ook af en toe last van hebt. Je bent helaas niet de enige. Achter de schermen wordt al een tijd onderzocht waar het door zou kunnen komen, maar tot op heden is dat nog onduidelijk.

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken in onderstaand topic, daar wordt hetzelfde probleem besproken:

 

 

Soms wordt als tijdelijke oplossing genoemd, dat je je tekst eerst in Word typt en daarna pas kopieert en plakt naar het reactieveld van het forum. Op die manier heb je minder kans dat je bericht tijdens het typen ineens verdwijnt. Wel omslachtig, dat begrijp ik. Ik hoop dat de sitebouwers er snel achter komen waar het probleem vandaan komt, en hoe het op te lossen is.

Tot die tijd hoop ik dat je het wil blijven proberen en mocht je een patroon herkennen in verdwijnende tekst, meld het dan graag!  :-)

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Hee Jaivy,

Nee, je bent zeker niet de enige die dit overkomt... Ik heb dit helaas ook heel vaak. Het frustreert echt enorm, meestal denk ik echt even na over een reactie en heb je een heel verhaal en dan klik je mis en is heel die reactie weg. Dit heb ik voornamelijk als ik op mijn telefoon zit, op mijn laptop heb ik hier iets minder last van, omdat ik dan niet zomaar op iets klik of schuif.  Misschien is dat ook een aanrader voor jou?

Ik had aan het begin heel vaak, dat ik op zo'n paars blok klikte. Dat ik dan per ongelijk in plaats van verstuur op een paars blok klikte, dan is ook heel je reactie gelijk weg. Hetzelfde als wat Flopflop14 zegt.

Of je er iets aan kunt doen om te voorkomen, ik denk het niet. Ik zou het niet zo weten, zoals ik al zei zou je bijvoorbeeld op een computer je reactie kunnen typen. Of dat je je reactie in Word/notities typt en dan plakt en verstuurt op het forum. Als je dan je reactie kwijt bent door een mis klik, kun je die altijd weer terug kopiëren en plakken vanuit Word/notities. Deze tip kreeg ik zelf van Luuk van de Kindertelefoon, omdat ik weleens heb dat mijn reactie niet goed geplaatst word. Dit kun je hierbij ook toepassen, hopelijk scheelt dat wat frustratie.

Ik hoop dat de Kindertelefoon wat kan fixen, ze kunnen zeer waarschijnlijk niks doen aan dat jij mis klikt/schuift en dan je reactie weg is. Maar misschien mogelijk kunnen ze iets aanpassen zodat je reactie als concept opgeslagen is, als je het dan weg klikt dat niet gelijk heel je reactie weg is. Net zoals je bijvoorbeeld bij je mail hebt, dan word het ook automatisch als concept opgeslagen en ben je niet gelijk heel je mail kwijt.

Groetjes,

Simply Me

 

 

Na het plaatsen van mijn reactie, zag ik dat @Marieke ook een reactie had geplaatst. Ik had het inderdaad over dat topic, waarin ik een soortgelijk probleem beschrijf. Toch denk ik dat het wel iets anders is dan wat Jaivy beschrijft? Omdat ik heb dat reacties niet goed geplaatst worden en het hier vooral gaat om dat je voor het plaatsen van een reactie mis klikt en je dan je tekst kwijt bent.

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 4
Badge +3

ja dat is echt irri, ik had dit letterlijk terwijl ik deze comment aan het typen was daarom ga ik ff geen lange tekst opschrijven

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Simply Me ,

 

ik denk dat je gelijk hebt dat het bij jou net iets anders ligt, want bij jou verschijnt wel een deel van de tekst en dat is idd wat anders dan wanneer je mis klikt/schuift en daarmee per ongeluk de tekst verwijdert.

Hoe dan ook vind ik het goed opgemerkt van je dat het al zou helpen als er een automatisch concept zou worden opgeslagen tijdens het typen. Geen idee of dat kan, maar ik geef het door aan de community manager. Wie weet??

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +19

@Marieke @Simply Me  Thanks voor jullie reactie!

Ik typ mijn bericht nu voor de tweede keer omdat ik weer te snel swipte... ughhhh😢

Maar in ieder geval, ik typ nu ook vaak mijn comment voor de tweede keer in mijn notities inderdaad, om te zorgen dat het niet wéér weg gaat. Maar dat is toch vervelend omdat je vaak ook nog even snel wilt kijken wat de andere persoon waarop je reageert had gezegd. Als je in notities typt moet je weer helemaal wisselen van app.

Het gebeurt inderdaad vaker als je op je telefoon zit. Ik zit heel weinig op mijn laptop dus dat is niet echt een optie voor mij.

Wat Simply Me ook zegt zou het echt een uitkomst zijn als je comment gewoon wordt opgeslagen als concept, net zoals op je mail.

En kan dat bericht van de terugkom chat niet op een andere plaats komen zodat je er ook niet op kan klikken. Lijkt mij praktischer.

 

Joeeeeee

Oke, ik ben benieuwd. Ik hoop heel erg dat zoiets mogelijk is, zou dus bij velen veel frustratie voorkomen:blush:

Inderdaad kan je in notities typen, maar van dat wisselen tussen apps word ik ook niet heel enthousiast.

Ik stem er ook voor om dat paarse blok weg te halen, vorige keer had ik dat ook aangegeven. Toen zeiden ze dat ze iedereen de kans willen geven om het te lezen, zodra er niet veel reactie meer komt halen ze het vaak weg.

Op je laptop zit dat blok aan de rechterkant en zul je dus niet vaak mislukken, dat is het nadeel aan typen op je telefoon op het forum. Dan heb je er wel last van, omdat het onderin zit

Groetjes,
Simply Me

 

Hoi Kindertelefoon,

Gelukkig is het probleem dat ik had met het plaatsen van reacties verholpen.

Is er al gekeken naar de frustratie die wordt omschreven indit topic?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 7
Badge +6

@Simply Me 

Hoi,

Fijn dat jouw eerdere probleem nu verholpen is. De problemen die hier ook genoemd worden, zijn bekend, en er wordt aan gewerkt. Zodra we meer weten, zullen we dat melden. Vervelend dat dit zich voordoet! 
Hopelijk wordt de oplossing snel gevonden.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon).

Reageer