Skip to main content
Sticky

Forumregels

Toon eerste bericht

314 reacties

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4178 reacties
  • 16 januari 2024

@ikweethetnietmeer2009 Ik zie wel vaker dat mensen een korte update geven over hoe het nu met ze gaat of wat ze met de tips hebben gedaan en zo.  Het blijft dan on-topic dus dat lijkt me geen probleem. Ik heb dat ook wel gedaan in een topic van mezelf. Gewoon ff laten weten hoe iets is afgelopen moet kunnen.

Het gaat er, zoals je zegt, volgens mij meer om dat je het niet dagelijks/wekelijks doet.

Carolien_
Forum|alt.badge.img+3
  • Community Manager
  • 443 reacties
  • 17 januari 2024

@ikweethetnietmeer2009 

Goed dat je de vraag stelt! Je mag zeker een update vragen over hoe het met de gebruiker is die het topic heeft geopend. Of als jij zelf een topic hebt geopend en wilt aangeven hoe het met je gaat of wat je met de tips van andere gebruikers hebt gedaan.

Met bloggen bedoelen we echt dat je reacties plaatst die niets met de vraag in het topic te maken hebben of dat je iedere dag of week aangeeft wat die dag of week gedaan hebt. 

Ik hoop dat het zo duidelijk is, maar anders horen we het graag!

Groet,

Carolien

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1748 reacties
  • 22 februari 2024

Even een nieuwschierig vraagje, stel iemand heeft een account hier, en hij/zij word een moderator. Word dat oude account dan geüpgrade naar een kindertelefoon account of niet er dan een nieuw account worden aangemaakt?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Ramon_
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 40 reacties
  • 22 februari 2024

@Anoniemxv 

Hoi!

Leuke vraag!

Voor zover ik weet zijn er geen mensen moderator geworden die daarvoor al op het forum zaten. Ik denk dat we dan op zo’n moment kijken naar de situatie, maar als een account al topics en/of reacties heeft geplaatst durf ik vrij zeker te zeggen dat je dan een nieuw account hebt als moderator. Berichten van een gebruiker zouden dan ineens van De Kindertelefoon zijn, en dat kan verwarrend zijn.

Wel jammer dat je dan natuurlijk al je badges kwijt bent. 😉

Groetjes,

Ramon van De Kindertelefoon.

MusicismyLIFE
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 63 reacties
  • 25 februari 2024

Ik heb net mijn profile picture aangepast naar een fictief karakter uit een tv serie. Is dit wel toegestaan?

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • 237 reacties
  • 25 februari 2024

hoi @MusicismyLIFE , 

de foto die je nu gebruikt is prima!

Groetjes Yasmin, de Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 13 reacties
  • 7 maart 2024

Hoi ik had eerst een ander profiel maar daar kom ik niet meer in en er staan nog antwoorden en topics op en wil die weg! HELP!!!

Carolien_
Forum|alt.badge.img+3
  • Community Manager
  • 443 reacties
  • 7 maart 2024

@Anoniem1015 

Als je topics en/of reacties verwijderd wilt hebben, kan je mail sturen naar forum@kindertelefoon.nl met daarin de vraag om de topics te verwijderen en ook de reden waarom je ze verwijderd wilt hebben. Het is dan ook handig om aan te geven om welk account met welke gebruikersnaam het gaat.

Groet,

Carolien

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1748 reacties
  • 16 mei 2024

Bij regel 5 staat dat je niet mag chatten en bloggen om elkaar te leren kennen. Maar mag dat wel als het om een echt probleem gaat. Dus bijvoorbeeld ik doe aan snijden (doe ik niet) en ik geef steeds updates over wat er gebeurt, mag dat wel?

Groetjes nieuwschierige mij @Anoniemxv 

Laura123
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • 54 reacties
  • 16 mei 2024

Hoi @Anoniemxv

Goede vraag :) Dat mag zeker en is niet off topic. In forumregel 5 staat ook: Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen. 

Dit is dus toegestaan en wijkt verder ook niet af van het topic. 

Groetjes,

Laura van De Kindertelefoon 

Bit10
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 19 reacties
  • 10 juni 2024

random vraagje: mijn Naam werd verander omdat ze denken dat het gekoppeld is aan een ander social maar dat is niet zo kan he worden terug verander (als dat nie kan Dan begrijp ik het)

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1214 reacties
  • 10 juni 2024

Hoi @Bit10 ,

Voor ieders veiligheid is anonimiteit op het forum heel belangrijk, daarom staat in forumregel 3: 

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:

• Plaats geen foto’s van personen - hieronder vallen ook afbeeldingen/foto's die gegenereerd zijn door AI.
  • Geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam. 
  • Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.

Soms kunnen wij de anonimiteit van een gebruikersnaam niet verifiëren. In dat geval kiezen wij voor veiligheid, en passen wij de naam aan. Terugveranderen naar jouw eerdere naam kunnen wij om die reden niet doen. 
Wil je liever een andere naam, dan de naam die je nu hebt gekregen? Dat kan natuurlijk wel.  Je kunt dat aangeven in dit topic: 

Veel plezier verder op ons forum.

groetjes,

Mariska (De Kindertelefoon)

• 0 reacties
  • 19 augustus 2024

Hoi KT

Mag ik misschien vragen wat deze topic betekent? Beetje vaag namelijk dat een moderator zo’n topic plaatst 

Liefs @Valeria 

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • 1214 reacties
  • 19 augustus 2024

Hoi @Valeria ,

Dat ziet er heel vreemd uit, inderdaad! Dank je wel voor het melden.

Zoals gebruiker M&M’s al onder aan het topic vermeldt, lijkt het erop, dat de opmerking van de moderator per ongeluk boven de vraag van de topicstarter terecht is gekomen. Een aantal reacties is verwijderd. Daarna komt de post van de moderator. Pas daarna wordt de oorspronkelijke vraag van de topicstarter weer herhaald. 
Verwarrend inderdaad!

Het is een heel oud topic. Voor de overzichtelijkheid van het forum, heb ik het topic nu verwijderd. Fijn dat je helpt om het forum overzichtelijk en veilig te houden.

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen