Sticky

Forumregels



Toon eerste bericht

308 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

Zie niet in wat daar niet logisch aan is

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ikweethetnietmeer2009,

 

Gewoon even de logica van regel 1, je moet tussen de 12 en 18 jaar zijn. Maar de mensen van de kindertelefoon zijn denk ik allemaal 18+. Ik weet dat zij wel mogen enzo maar toch die logica.

uhm, de forumgebruikers mogen alleen kinderen van 12-18 jaar zijn en de rest , de moderatoren en andere medewerkers zijn idd op een paar van de chat na, allemaal 18+, denk ik.

Als jij de naam Kindertelefoon drm niet logisch vindt, tsja, dat kan en mag, maar hoe zou je het anders willen noemen…..of bdl je dat niet?

 

@TikTak 

…... zij zorgen dat het forum een veilige plek is, al zijn sommige wel heel erg streng 😅

ja, eigenlijk willen wij meer inspraak in wie er wel of niet moderator mag worden hahaha, nee hoor grapje 🤣😉

 

@OwO_Chikako_OwO,

hahahaha, zou wat zijn 😁 om ze te rapporteren 😄

 

 

Uhm, Kindertelefoon, nu ik hier toch ben:

gaan jullie reacties ook wel eens in de check en krijgen jullie daar soms ook 'kriebels’ 😡 van of matsen jullie elkaar gewoon..🙃

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

hahahaha, zou wat zijn 😁 om ze te rapporteren 😄

@MickeyMouse Nou, als je denkt dat een mod de regels overtreedt kun je ze gewoon rapporteren denk ik. 😅

Reputatie 7
Badge +9

 

Ga je ze rapporteren?

o nee natuurlijk niet. zij geven een gevoel van veiligheid hier. ik denk zelfs dat als de kt er niet was op het forum dat het een gekkenhuis zou zijn. ik geef toe ze zijn soms streng en maken af en toe wel fouten maar ze zijn geweldig.

Reputatie 7
Badge +17

Op deze link https://forum.kindertelefoon.nl/site/terms staat nog steeds dat het forum voor 13 tot en met 18 is. Misschien handig om ff te wijzigen naar 13 tot 18?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tim16 ,

 

oh wat slordig, ik zie het. Ik geef het door zodat het hopelijk snel wordt aangepast, dank je.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Hoi,

Mogen we namen van Discord servers noemen als die meer dan 1.500 leden hebben? Door de grootte van die Discord servers brengen ze de anonimiteit niet heel erg in gevaar. Als dat niet mag, wat is dan het minimaal aantal leden dat een Discord server moet hebben om genoemd te worden? Ik ben van plan om een groot alternatieven topic te maken voor andere communities.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @XYZ 

 

 

 We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

 

 

Groet,

 

Yasmin

 

We zijn 11 dagen verder. Is er een antwoord?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @XYZ , 

 

Excuses dat je nog geen antwoord hebt. Ik heb je vraag nogmaals doorgestuurd. 

 

Groetjes, Meike 

De Kindertelefoon

Hey geachte Kindertelefoon, is het gewoon dat de hele middag er niks gebeurd op het forum? Ik vind het nu echt vervelend worden. Deze week al een paar x dat je gewoon bijna de dag door niks kan en er geen reactie door komt. Dan komt er een hele klap ineens en daardoor raken allerlei berichten weggedrukt op de page. Dit kan toch niet de bedoeling zijn zo? Ik denk, jullie gaan afbouwen en forum stoppen ofzo. Ik vind er niets meer aan zo. Wij kunnen elkaar niet helpen en reacties zijn veel te laat of verdwenen. Wij moeten ons aan allerlei regels houden en jullie kunnen ons zomaar laten wachten en zonder gevolgen ons , ik vind, niet netjes en wantrouwend behandelen. Sorry hoor maar dit is een slecht voorbeeld dat jullie geven als volwassenen naar ons. En wij moeten het maar pikken en mogen er niets aan doen. Niet eerlijk! 

Asky 

Ps bericht graag wel plaatsen zodat iedereen het kan lezen. 

Reputatie 7
Badge +17

Korte aanvulling: @Askygirl , helemaal eens! 

Groetjes, Tartan X 

+1 🙂

 

Reputatie 7
Badge +12

+2 (Ja ik tel voor twee😏)

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

@Askygirl afgelopen week is het forum echt heel slecht gecheckt. Het is inderdaad vreselijk maar als iedereen weggaat is het helemaal een dode boel. 

Korte aanvulling: @Askygirl , helemaal eens!

@Tartan13 ik ben er ook mee eens!

Één ding: iedereen die nog op het forum is, blijf alstublieft!

Groetjes, @Monkeyboy69

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik denk dat ik mijn eigen forum ga oprichten als vervanging. Een algemeen forum met betrekking tot de mentale gezondheid voor jongeren tussen de 13 en 25. Gezien jongvolwassenen ook graag een plek willen, het blijft een moeilijke leeftijd. Het forum zou dan geen algemene check hebben, maar een check die alleen aanslaat bij bepaalde woorden. 

Een host huren moet op zich niet een heel groot probleem zijn en ik heb een basiskennis met betrekking tot programmeren. Daarnaast kan ik ook reclame maken voor het forum via sociale media en ik kan promotieservices kopen bij bedrijven / influencers misschien. Ik heb op dit moment €2.300 en ik ben niet materialistisch ingesteld, dus ik kan het best missen om de online wereld beter te maken. 

Voor vrijwillige forum moderators kan ik mijn online vrienden en vriendinnen inschakelen. 

Het is nog iets waar ik na over moet denken. Want het kost wel veel tijd en als er daadwerkelijk op een gegeven moment 10.000 leden zijn, dan kan dat best een probleem vormen.  

Korte aanvulling: @Askygirl , helemaal eens! 

Groetjes, Tartan X 

Effe een formule er voor maken: y=2x+3 

X is het aantal mensen dat het ermee eens is. Naja gewoon plus 3, omdat ik daar zin in heb. En alles keer 2, omdat we voor 2 tellen.

Sorry ben met wiskunde bezig (om 21:50 )

Maar ik ben het er ook mee eens.

Hoi @JanneB ,

Zou u niet alle quotes kunnen verwijderen? Sommige reacties worden nu echt onduidelijk!

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Jesse_6567

Goed dat je het aangeeft! We verwijderen quotes om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden. Vaak verwijderen we een quote als de forumgebruiker de openingstopic quote, of het bericht quote dat direct onder/boven zijn reactie staat. We zullen er op letten dat de reacties leesbaar en begrijpelijk blijven. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon.

Top, bedankt!👍

Reputatie 1
Badge

Gebruik van afbeeldingen waarop een persoon (gedeeltelijk) herkenbaar in beeld is, is niet toegestaan.

Telt dat ook als je een masker draagt en alleen ogen+haar+deel huid zichtbaar is?

 

 

Groetjes Lizzy

Reputatie 1
Badge

Is Anoymous een verwijderd acc ofzo want ik kan niet op de naam klikken en bij oude berichten zie ik dan 

Hallo [username] en niet

Hallo Anoymous

en ik zie andere usernames die nu wel allemaal Anoymous heten en dezelfde pfp hebben

Reputatie 3
Badge +1

Hey @Lizzy-Therianwolf!

Goed dat je het vraagt! In regel 3 staat dat je geen foto's mag plaatsen van personen, zodat andere mensen jou niet herkennen.  Ogen en haar kunnen herkenbaar zijn. Foto's daarvan zijn daarom ook niet toegestaan op het forum. 

Groetjes Jen / De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +1

Hey @Lizzy-Therianwolf 

Account met de naam Anonymous zijn accounts die zijn verwijdert. Alle accounts die verwijdert zijn hebben allemaal dezelfde naam en profielfoto. Vandaar dat je die vaker tegenkomt

Groetjes Jen / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

5. Chatten en bloggen is niet toegestaan.

We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren.

Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag.

Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen

Ik heb hier even een vraagje over. Vooral het stukje over bloggen. Je zegt dat een blog een update is die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder een concrete vraag.

Ik ben daar ergens wel mee eens. Maar stel je voor dat het echt even niet goed met je gaat en andere forumleden geven je tips om ermee om te gaan. Zou je dan wel updates mogen geven over hoe het met je gaat nu je de tips gebruikt? Ik zou als ik een tip aan iemand geef graag willen weten hoe dat ging. En als diegene even goed ging en daarna weer slecht vindt ik ook dat dat gezegd mag worden.

Ik vindt dagelijkse updates ook overdreven maar ik vind dat met sommige onderwerpen het wel mag. 

Reageer