Vraag

Forum Start Datum

  • 30 April 2023
  • 22 reacties
  • 277 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Wanneer is het forum eigenlijk opgezet, en wie was de eerste die een topic maakte?


22 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird,

 

leuke vraag 😉

volgens mij bestaat het iets van 10 jaar ofzo, maar weet niet zeker. Dacht dat ik het ergens gelezen had in een topic….

…..en de eerste die gepost heeft is @Anonymous haha, nou ja dat zal ie nu wel zijn, maar ik weet het niet. Ben ook wel benieuwd, maar dat mogen ze vast niet zeggen vanwege privacy.

Nu ik het typ bedenk ik dat iemand van de KT wel het eerste bericht heeft gepost en misschien is dat wel in het Jeugdjournaal ofzo geweest, dus KT, wij willen graag de officiële beelden zien...jullie hebben er vast wel publiciteit aan gegeven, dus wie van de KT duikt er even in het archief 😀

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

thanks man. 

Ja ik denk ook dat dat waarschijnlijk niet mag vanwegens privacy, en andere dingen. Maar wie weet😆

Reputatie 7
Badge +17

Het forum is begonnen in oktober 2011. Dit jaar dus 12 jaar geleden.

bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/kindertelefoon-online-forum-daar-zijn-waar-de-jongeren-zijn/

Het oudste topic op het forum is van 16 April 2013 (had natuurlijk al verwijderd moeten zijn, laatste reactie is 8 jaar geleden😉)

Het eerste bericht stond in een topic dat al lang verwijderd is dus dat is niet meer terug te halen denk ik.

Ik denk ook niet dat KT kan achterhalen wat de echte gebruikersnaam was van een "Anonymous”. Als je account verwijderd wordt is het ook echt weg dacht ik.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

 

Het forum is begonnen in oktober 2011. Dit jaar dus 12 jaar geleden.

bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/kindertelefoon-online-forum-daar-zijn-waar-de-jongeren-zijn/

wat een hoop info en goed speurwerk Tim 🕵🏻

 

Het oudste topic op het forum is van 16 April 2013 (had natuurlijk al verwijderd moeten zijn, laatste reactie is 8 jaar geleden😉)

weet je dat wel zeker. Het lijkt mij wel leuk om zo'n topic te bewaren. Misschien post er nog wel iemand iets 😂

 

Het eerste bericht stond in een topic dat al lang verwijderd is dus dat is niet meer terug te halen denk ik.

oh, er heeft iemand gepost, ff kijken...🤣

 

Ik denk ook niet dat KT kan achterhalen wat de echte gebruikersnaam was van een "Anonymous”. Als je account verwijderd wordt is het ook echt weg dacht ik.

yep, alles goes dust to dust, maar herinneringen zijn blijvend en misschien verdient dat topic het ook wel om soort van ‘ingelijst’ te worden. Ik bedoel het is een mijlpaal in de geschiedenis van de Kindertelefoon. Ik zou het bewaren, al was het alleen maar om die laatste reactie die er gepost is... op 30 april 2023 om 14.08 uur😀

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Dit is hoe het forum eruit zag op 8 november 2011 volgens de WayBackMachine

Minder dan 1.000 reacties.

Slechts 156 topics en 155 leden.



 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse 

Tja, ik vind het ook jammer dat oude topics verwijderd worden maar het houdt het forum wel overzichtelijker natuurlijk. Ik zou eerder de topics sluiten en gewoon laten staan. Op een ander forum waar ik zit doen ze dat ook zo. Trouwens, daar heet wat jij deed met dat topic ‘necrobumping’ en is daar tegen de regels😉

wat een hoop info en goed speurwerk Tim 🕵🏻

Bedankt. Was zo gevonden met google hoor 😄

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Het forum is begonnen in oktober 2011. Dit jaar dus 12 jaar geleden.

bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/kindertelefoon-online-forum-daar-zijn-waar-de-jongeren-zijn/

Het oudste topic op het forum is van 16 April 2013 (had natuurlijk al verwijderd moeten zijn, laatste reactie is 8 jaar geleden😉)

Het eerste bericht stond in een topic dat al lang verwijderd is dus dat is niet meer terug te halen denk ik.

Ik denk ook niet dat KT kan achterhalen wat de echte gebruikersnaam was van een "Anonymous”. Als je account verwijderd wordt is het ook echt weg dacht ik.

 

Dankeshun voor de info, ik kon het zelf niet vinden🥶

@MickeyMouse

Tja, ik vind het ook jammer dat oude topics verwijderd worden maar het houdt het forum wel overzichtelijker natuurlijk. Ik zou eerder de topics sluiten en gewoon laten staan. Op een ander forum waar ik zit doen ze dat ook zo. Trouwens, daar heet wat jij deed met dat topic ‘necrobumping’ en is daar tegen de regels😉

wat een hoop info en goed speurwerk Tim 🕵🏻

Bedankt. Was zo gevonden met google hoor 😄

 

 

Welk forum heb je het over btw?

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dit is hoe het forum eruit zag op 8 november 2011 volgens de WayBackMachine

Minder dan 1.000 reacties.

Slechts 156 topics en 155 leden.



 

Wow dat is sketchy🥸. Laat ook weer zien hoe ver we zijn gekomen😅

Reputatie 3
Badge +1

Wat leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in het begin van het forum! 

Het forum van De Kindertelefoon is opgericht in 2011. Toen zag het er heel anders uit zoals je ziet op de afbeeldingen van @OwO_Chikako_OwO!

Het allereerste bericht op het forum is niet meer terug te vinden omdat we berichten na een aantal jaar verwijderen als er niet meer op gereageerd wordt. Het eerste bericht bestaat dus al niet meer.

 

Groetjes,

Puck, De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Welk forum heb je het over btw?

Een Amerikaans metal forum. Officieel is necrobumpen daar niet tegen de regels maar het wordt ook niet echt gewaardeerd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Oké, nu snap ik em.

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse Ik heb verkeerd gezocht. Het topic wat je hebt gered was helemaal niet het oudste nog bestaande topic. 😂

Dat is deze, van 28 oktober 2011:

Daar is 4 jaar geleden nog gepost dus die hoeft nog niet gered te worden😄

Boeit allemaal niet, i know,  maar ik wilde het toch ff rechtzetten

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

 

Tim, Tim. Tim, Tim, wat maak je me nou 😎

dat interview met het Jeugdjournaal kan ik nu wel op mijn sixpack schrijven en die kleren die ik uitgezocht had daarvoor kunnen ook weer terug in de kast…...😂

nou ja, die afspraak was toch nog niet helemaal rond of misschien moet ik zeggen  die was er helemaal niet 🤣

 

@MickeyMouseIk heb verkeerd gezocht. Het topic wat je hebt gered was helemaal niet het oudste nog bestaande topic. 😂

 

oh, maar daar zitten we nog wel aan vast tot mei 2029 Tim 😉

 

Dat is deze, van 28 oktober 2011:

Daar is 4 jaar geleden nog gepost dus die hoeft nog niet gered te worden😄

nou, er is toch iets mis met dat topic, dus de KT moet er toch maar even naar kijken….er staat dat er 27 reacties gepost zijn, 25 op pagina1 en die andere 2 reacties op….ja waar zijn die, dat is de grote vraag….als je pagina 2 wilt openen krijg je een foutmelding, dus we zijn wel weer iets op het spoor hoor….ik denk dat de vrije dagen deze week even ingetrokken moeten worden bij de KT, want dit heeft wel prioriteit, denk ik

 

Boeit allemaal niet, i know,  maar ik wilde het toch ff rechtzetten

nou ja, zeg maar dat het niet boeit 😁

rechtzetten is aan de KT, waar zijn de ontbrekende reacties 😅

 

@MickeyMouse

Op een ander forum waar ik zit doen ze dat ook zo. Trouwens, daar heet wat jij deed met dat topic ‘necrobumping’ en is daar tegen de regels😉

oeps, MickeyMouse zat bijna in een zwart-wit gestreept pak bij de Zware Jongens in de bak 😀

 

wat een hoop info en goed speurwerk Tim 🕵🏻

Bedankt. Was zo gevonden met google hoor 😄

dat weet ik ook wel @tim16 😂, maar dat hoeft niet iedereen te weten dat sommige dingen echt makkelijk zijn haha

Iemand vroeg me laatst of ik alle getallen van 1 tot en met 100 bij elkaar op wilde tellen en toen zei ik, dat wil ik wel, maar dat kost wel even tijd, terwijl ik het ondertussen al in mijn hoofd had uitgerekend...ik hoor jullie al zeggen dat het ‘uit je hoofd uitrekenen is', maar das natuurlijk niet waar, ik heb het in mijn hoofd uitgerekend met mijn hersenen en waar zitten die….juist, in mijn hoofd

Btw, het antwoord is 5050, gewoon 50 x 101 (1+100 plus 2+99 enzovoorts tot en met 50+51), maar niet iedereen hoeft te weten dat het zo makkelijk is

Iig bedankt voor de update en hopelijk heeft KT een antwoord over die ontbrekende reacties

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

@MickeyMouseIk heb verkeerd gezocht. Het topic wat je hebt gered was helemaal niet het oudste nog bestaande topic. 😂

Dat is deze, van 28 oktober 2011:

Daar is 4 jaar geleden nog gepost dus die hoeft nog niet gered te worden😄

Boeit allemaal niet, i know,  maar ik wilde het toch ff rechtzetten

Nouja ik vind het toch wel steeds meer hyped worden man🥶

11 jaar geleden?!?! Toen speelde ik nog met de koelkast🤣

Zo gek om te denken dat zulke dingen nog bestaan toch.

Anyway, ik waardeer wel dat je het eff recht zet.

En zoals @MickeyMouse zegt doe je wel heel wat speur werk hiero😂

 

Ik zet zoiezo voor de zekerheid wel gewoon eff een rea ook al is dat niet nodig. Maar gewoon dat andere kinderen na ons het nog kunnen zien terwijl wij eraf zijn, en wij het vergeten.

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse Sorry man. Het spijt me echt heel erg dat ik je moment of fame heb verpest 😉

@benebird tja, het is weer eens wat anders dan vragen over penislengtes 😂 

Wel raar om te bedenken idd dat die reageerders van toen nu allemaal dik in de 20 zijn en misschien zelf al kinderen hebben.

Toch is het ergens jammer dat de allereerste berichten er niet meer zijn.

Zo gek om te denken dat zulke dingen nog bestaan toch.

Via google kun je nog de eerste usenet posts (soort voorloper van internet) lezen uit 1981. Zou wel lachen zijn als we over 42 jaar onze oude, cringey posts hier nog kunnen teruglezen.😄

 

Reputatie 7
Badge +9

@MickeyMouseSorry man. Het spijt me echt heel erg dat ik je moment of fame heb verpest 😉

@benebirdtja, het is weer eens wat anders dan vragen over penislengtes 😂 

ja ik weet het, hoevaak ik mn pik heb beschreven op het internet🫣 

Wel raar om te bedenken idd dat die reageerders van toen nu allemaal dik in de 20 zijn en misschien zelf al kinderen hebben.

stja man, heel gek inderdaad. Vooral het feit dat ze misschien al kinderen hebben.

Toch is het ergens jammer dat de allereerste berichten er niet meer zijn.

Ja helaas wel, alle dingen verdwijnen uiteindelijk. Jammer..

Zo gek om te denken dat zulke dingen nog bestaan toch.

Via google kun je nog de eerste usenet posts (soort voorloper van internet) lezen uit 1981. Zou wel lachen zijn als we over 42 jaar onze oude, cringey posts hier nog kunnen teruglezen.😄

Pohh, dat heb ik nu al. Hoe ik 5 jaar geleden sms'de be-scha-mend🥶

blijft toch apart dat ooit zonder dat we het realiseren, de laatste keer een klavertje vier geven of op elkaar reageren😪🤧

 

Maarja over 42 jaar zal ik dan nog wel een nostalgie hit krijgen🤣

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @tim16,

 

Tim, Tim. Tim, Tim, wat maak je me nou 😎

ikr, 500IQ moment hiero

dat interview met het Jeugdjournaal kan ik nu wel op mijn sixpack schrijven en die kleren die ik uitgezocht had daarvoor kunnen ook weer terug in de kast…...😂

Jammer😂

nou ja, die afspraak was toch nog niet helemaal rond of misschien moet ik zeggen  die was er helemaal niet 🤣

Misschien kan ik dat regelen...

 

Of ni🤣

 

@MickeyMouseIk heb verkeerd gezocht. Het topic wat je hebt gered was helemaal niet het oudste nog bestaande topic. 😂

 

oh, maar daar zitten we nog wel aan vast tot mei 2029 Tim 😉

dat is inderdaad nog een heel eind.

 

Dat is deze, van 28 oktober 2011:

Daar is 4 jaar geleden nog gepost dus die hoeft nog niet gered te worden😄

nou, er is toch iets mis met dat topic, dus de KT moet er toch maar even naar kijken….er staat dat er 27 reacties gepost zijn, 25 op pagina1 en die andere 2 reacties op….ja waar zijn die, dat is de grote vraag….als je pagina 2 wilt openen krijg je een foutmelding, dus we zijn wel weer iets op het spoor hoor….ik denk dat de vrije dagen deze week even ingetrokken moeten worden bij de KT, want dit heeft wel prioriteit, denk ik

die reacties zijn hoogswaarschijnlijk verwijderede accounts, misschien hadden ze in die tijd de befaamde "Anounymous" tag nog niet en verwijderde ze het hele account in plaats van een andere gebruikersnaam. Dat lijkt mij het logischte. Maar wie weet.

ik ben geen forum designer heh🤣

Boeit allemaal niet, i know,  maar ik wilde het toch ff rechtzetten

nou ja, zeg maar dat het niet boeit 😁

rechtzetten is aan de KT, waar zijn de ontbrekende reacties 😅

 

@MickeyMouse

Op een ander forum waar ik zit doen ze dat ook zo. Trouwens, daar heet wat jij deed met dat topic ‘necrobumping’ en is daar tegen de regels😉

oeps, MickeyMouse zat bijna in een zwart-wit gestreept pak bij de Zware Jongens in de bak 😀

oh oh😬

 

wat een hoop info en goed speurwerk Tim 🕵🏻

Bedankt. Was zo gevonden met google hoor 😄

dat weet ik ook wel @tim16 😂, maar dat hoeft niet iedereen te weten dat sommige dingen echt makkelijk zijn haha

Iemand vroeg me laatst of ik alle getallen van 1 tot en met 100 bij elkaar op wilde tellen en toen zei ik, dat wil ik wel, maar dat kost wel even tijd, terwijl ik het ondertussen al in mijn hoofd had uitgerekend...ik hoor jullie al zeggen dat het ‘uit je hoofd uitrekenen is', maar das natuurlijk niet waar, ik heb het in mijn hoofd uitgerekend met mijn hersenen en waar zitten die….juist, in mijn hoofd

Btw, het antwoord is 5050, gewoon 50 x 101 (1+100 plus 2+99 enzovoorts tot en met 50+51), maar niet iedereen hoeft te weten dat het zo makkelijk is

Reken les is maar voor een andere keer🤣

iig bedankt voor de update en hopelijk heeft KT een antwoord over die ontbrekende reacties

ik heb mn theory al gelanceert maar nu ben ik ook wel geintereseerd

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 ,

 

ik loop een beetje achter met reageren…..

 

@MickeyMouseSorry man. Het spijt me echt heel erg dat ik je moment of fame heb verpest 😉

het is niet anders, misschien komt er ooit nog een nieuwe kans 😂

 

Zou wel lachen zijn als we over 42 jaar onze oude, cringey posts hier nog kunnen teruglezen.😄

zeker, ik heb het nu al soms als ik iets van een paar maanden terug lees…

 

@benebird

blijft toch apart dat ooit zonder dat we het realiseren, de laatste keer een klavertje vier geven of op elkaar reageren😪🤧

 

Maarja over 42 jaar zal ik dan nog wel een nostalgie hit krijgen🤣

idd 🙃

 

Nouja ik vind het toch wel steeds meer hyped worden man🥶

je hoeft niet alles wat ik schrijf al te letterlijk te nemen hoor 🙃

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

 

@benebird@MickeyMouse 

 

blijft toch apart dat ooit zonder dat we het realiseren, de laatste keer een klavertje vier geven of op elkaar reageren😪🤧

 

Maarja over 42 jaar zal ik dan nog wel een nostalgie hit krijgen🤣

idd 🙃

Nou, tegen de tijd dat ik hier weg moet (over jaartje of zo) zal ik wel ff een afscheidspost doen. 😉

On topic: heeft iemand bij KT eigenlijk nog screenshots of zo van de eerste versie van het forum? Ben wel benieuwd hoe dat eruit zag.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Jazeker, kijk naar @OwO_Chikako_OwO  die hiero 3 dagen geleden screenshots heeft gepost.

Reputatie 7
Badge +17

Haha, die had ik dus ff over het hoofd gezien. thnx

Reputatie 7
Badge +9

Geen probleem😆

Reageer