Vraag

Ervaringen

  • 14 March 2019
  • 4 reacties
  • 459 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai,
Dit is de eerste keer dat ik dit doe en het voelt nog een beetje raar. Vooral omdat ik mijzelf niet beschouw als iemand die het super vervelend heeft, er zijn namelijk helaas een paar die het echt heel kut hebben en daar wil ik geen aandacht van af halen. Daarom begin ik denk ik gewoon met de vraag wat jullie ervaringen met de kindertelefoon zijn en of jullie het misschien ook zo raar vonden om opeens te beginnen met schrijven? Voelde je je niet onbelangrijk? En ook heb ik het gevoel alsof iemand straks erachter komt dat ik dit doe, terwijl het niet iets is waarvoor ik me moet schamen maar niemand praat er in het echt ooit over dus weet ik niet hoe gebruikelijk het is. Sorry als ik me aanstel.

4 reacties

@idkwhattocallthis

Hey,
Toen ik van plan was om de kindertelefoon te chatten over hoe ik een meisje moest aanspreken, schaamde ik me ook een beetje. Aan de ene kant is het natuurlijk serieus, maar je houdt de lijn ook bezet voor jongeren die depressief zijn, of dagelijks wordt geslagen.

Toch denk ik niet dat het heel erg is, want de kindertelefoon is ook voor liefde en voor dingen die jij hebt. Het is heel normaal om de kindertelefoon te bellen voor alles wat je niet wil bespreken met iemand die je wel kent. Dat kan dus ook liefde zijn, in mijn geval.

Op het forum mag je ook gewoon alles schrijven, want er zijn verschillende thema's over van alles en nog wat. Kletsen over het weer mag geloof ik niet, maar je mag over alles praten wat je niet tegen mensen durft te zeggen die je wel kent.

Het is dus gewoon oké, hoor! De kindertelefoon is er voor alle kinderen, ongeacht welk probleem ze hebben!
Geen_Naam
Hey,

Er zijn altijd mensen die het "erger" hebben. Ook bij mensen die depressief zijn. Als je op die manier blijft denken, kom je nooit aan de beurt.

Volgens mij heeft de KT nu zelfs een campagne dat ze er voor alles zijn. Grote dingen als depressies en huiselijk geweld, maar ook als je blij bent en dat wil delen. Jij bent met alles wat je wil welkom! Zowel op het forum als op de chat of aan de telefoon :)

Schrijven is iets wat ik zelf ook deed voor de KT. Het voelde heel natuurlijk. Het enige verschil was dat ik het nu online postte. Ik schrijf nu soms zelfs voor mezelf alsof ik een forumpost aan het schrijven ben 🤔 Dat helpt me op gang komen :8

Ik voelde me niet onbelangrijk. Ik voelde me juist heel erg welkom. Dat merkte ik vooral toen ik veel op andere ging reageren, omdat je dan meer interactie hebt met forummers.

Als je een gebruikersnaam kiest die niks met jezelf te maken heeft en als je niet te veel in detail treedt in je berichten, lijkt het me sterk dat iemand erachter komt. Je bent hier anoniem :)

Natuurlijk stel je je niet aan! Jouw gevoelens mogen er zijn en ik welke vorm dan ook. Dat is helemaal niet erg!

Gr. Pin
hey,

tuurlijk stel jij je niet aan.

over dat jij jezelf misschien niet belangrijk genoeg vond, kan ik mezelf redelijk in verplaatsen.
mijn eerste topic, en daarna nog een paar reacties/updates verontschuldig ik mijzelf voor het plaatsen van de reactie. Dit deed ik omdat ik dacht mensen ermee te irriteren, maar hoe langer ik op het forum bleef hoe opener ik werd en hoe meer ik durfde te plaatsen zonder me schuldig te voelen.

Bellen naar de Kindertelefoon heb ik nog nooit gedaan, echter(verbeter me als ik het fout heb) zijn er meer dan 1 telefoon, waardoor jij kan gaan bellen voor je vraag en iemand die dus depressief een vraag heeft kan dan bijvoorbeeld met een ander aan de telefoon zitten. daarnaast zijn er wel een paar richtlijnen volgens mij van 30 minuten maximaal bellen of iets.

Ik zou gewoon plaatsen wat je wilt(behalve contactgegevens) en het jezelf hier leuk proberen te maken
hoi

Vooral omdat ik mijzelf niet beschouw als iemand die het super vervelend heeft,

Ik denk toch wel dat het vervelend hebt, anders kom je hier niet.

er zijn namelijk helaas een paar die het echt heel kut hebben en daar wil ik geen aandacht van af halen.

daar haal je zeker geen aandacht bij weg. zij krijgen (denk ik) een andere soort aandacht.

ik snap dat je denk dat ze beter een depressiever iemand kunnen helpen. maar dat is niet zo iedereen is even belangrijk dus wij verdienen allemaal even veel aandacht.

Daarom begin ik denk ik gewoon met de vraag wat jullie ervaringen met de kindertelefoon zijn en of jullie het misschien ook zo raar vonden om opeens te beginnen met schrijven?

ja dat vond ik best vreemd. vooral om dat ik vond (nu nog steeds) dat ik niet belangrijk ben. en ze andere veel beter kunnen helpen.

En ook heb ik het gevoel alsof iemand straks erachter komt dat ik dit doe, terwijl het niet iets is waarvoor ik me moet schamen maar niemand praat er in het echt ooit over dus weet ik niet hoe gebruikelijk het is. Sorry als ik me aanstel.

je stelt je niet aan. dat ze achter komen dat jij het ben is best klein dat mensen er achter komen dat jij dit doet.

bij mij is me beste vriend er achter gekomen. simpel weg omdat ik op zijn toppic reageerde. en hij een reactie stuurde en mij er in tagde. dus kreeg ik een mailtje... toevallig lag toen mijn 2de telefoon op zijn taffel waardoor hij dat wist. maar dit is echt een kleine kand

groetjes
bella

Reageer