Skip to main content

Beste gebruikers,

Het forum van De Kindertelefoon is een plek waar anoniem informatie en advies wordt uitgewisseld en jullie elkaar ondersteuning kunnen bieden op een specifiek onderwerp.

Toch zien we de laatste tijd regelmatig nieuwe topics verschijnen om gebruikers in het zonnetje te zetten of om vragen aan specifieke gebruikers te stellen. Hierdoor ontstaan chatgesprekken wat tegen de forumregels ingaat. Ook merken we dat er onder gebruikers onduidelijkheid is over wat nu precies wel en niet mag.

Dus om duidelijkheid te creëren en om te voorkomen dat wij veel waarschuwingen voor forumregel 5 (chatten en bloggen is niet toegestaan) geven, hebben we besloten dat we dit soort topics niet meer plaatsen en de huidige topics met dit doel sluiten.

We snappen dat jullie soms wel de behoefte hebben om een gebruiker een compliment te geven en we willen jullie daarvoor de ruimte bieden in één topic, namelijk: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/idee-geef-een-compliment-aan-iemand-anders-of-aan-de-kindertelefoon-mag-over-alles-gaan-66871

Ook in dit topic is het belangrijk dat jullie op de forumregels letten en dat hier geen chat ontstaat.

Mocht je na het lezen van dit bericht een concrete vraag hebben, dan kan je dat onder dit bericht plaatsen.

We hopen jullie goed te hebben geïnformeerd en wensen jullie nog veel plezier op het forum.

Dus inplaats van iemand te feliciteren met een nieuw  topic voor bijvoorbeeld 1000 reacties kan het nu in dat topic?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Ja @Anoniemxv , dat heb je goed begrepen, dat topic is daarvoor bedoeld.

Groetjes,

Anne - De Kindertelefoon

maar mag je helemaal niet meer iemand feliciteren er zijn daar zo veel reacties kan er niet een nieuwe worden aangemaakt?

Hoi stich1234,

Bedankt voor je reactie en het meedenken. Je kan inderdaad voortaan uitsluiten iemand feliciteren of een compliment geven via dit topic:

Vriendelijke groet,

De Kindertelefoon, Karin

maar daarin word wel een beetje gechat niet heel erg maar miniscuul maar dat is de enige topic waarin je dat kan doen

Hoii, wanneer is het chatten/Bloggen? Want in principe kan alles als chatten gezien worden

Voorbeeld:

Persoon 1: start topic 

Persoon 2: reageerd daar op

Is het dan ook chatten als Persoon 1 dan weer op Persoon 2 reageerd of niet? Ik vind het nog een beetje onduidelijk daar over :)

En met bloggen, wat valt daar prc onder? Is dat meer als mensen elke dag een topic over hun leven plaatsen of ook als iemand een update geeft over hoe iets is gegaan bijvoorbeeld

Topic: ik wil een koekje eten maar ik durf niet

En dan krijgt die persoon tips over hoe je een koekje eet en lukt het die persoon daardoor, mag die fan laten weten dat die het koekje heeft gegeten? Dit koekje is trwns gwn een simpel voorbeeld mr hoop dat t duidelijk is haha 

Xx

Hoi ​@hoi ,

ik zal aan de Community Managers vragen of ze dat nog iets beter uit kunnen leggen!

Vanwege de kerstperiode kan het wel iets langer duren voordat je antwoord krijgt.

Groetjes,

Anna (De Kindertelefoon)

Reageer