Skip to main content
Sticky

Duidelijkheid over topics en onze forumregels

  • 20 August 2024
  • 36 reacties
  • 707 Bekeken

Beste allemaal,

In de afgelopen periode zien we dat er nogmaals de discussie is ontstaan over forumregel 5 en over topics over bijvoorbeeld penislengtes.

Om jullie nogmaals duidelijkheid te geven, blijven we bij de regels zoals we deze hebben opgesteld en hebben gecommuniceerd.

Het forum van De Kindertelefoon is een plek waar anoniem informatie en advies wordt uitgewisseld en jullie elkaar ondersteuning kunnen bieden op een specifiek onderwerp.

Dat alle jongeren op dit forum anoniem blijven is belangrijk voor de veiligheid van het forum. Daarom gelden er forumregels.

Het forum gebruiken voor de gezelligheid zorgt voor het ontstaan van chats in plaats van een plek waar jongeren elkaar informeren, adviseren en ondersteunen. We willen voorkomen dat gebruikers afhankelijk worden van het forum en van elkaar. Voor sociaal contact en chatgesprekken met leeftijdsgenoten zijn er andere platforms beschikbaar.

Iedereen in de leeftijd van 12 tot 18 jaar heeft de ruimte om een vraag tot informatie, advies of ondersteuning te plaatsen op het forum. Hiervoor is ruimte voor alle onderwerpen en thema’s, zolang de topics en reacties aan de forumregels voldoen. Hierin maken wij geen onderscheid. Vragenlijsten met als doel om te informeren, te weten hoe anderen daarover denken en opvattingen of situaties met elkaar te kunnen vergelijken zijn dan ook toegestaan.

Raadsels zoals in het topic

vallen onder forumregel 11. Het plaatsen van of vragen om uitdagingen, challenges of opdrachten is niet toegestaan. Topics met dit als doel vallen niet onder het informeren, adviseren en ondersteunen en worden verwijderd of gesloten. Om hierin nog meer duidelijkheid te geven hebben we dit doel nog extra toegelicht in onze forumregels.

Mocht je na het lezen van dit bericht een concrete vraag hebben, dan kan je onder dit topic een bericht plaatsen.

We hopen jullie goed te hebben geïnformeerd en wensen jullie nog veel plezier op het forum.

Hoi @moderator,

Mag ik antwoord geven op de vraag van @Salam ? Ben daar verder niet herkenbaar, dat heb ik met Marieke al opgelost. :)


Hoi @J15 ,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! Omdat wij het op het forum erg belangrijk vinden om de anonimiteit te waarborgen en dat forum daar erg impact op kan hebben, kunnen wij dat helaas niet toestaan.

 

Groetjes, Yasmin de Kindertelefoon


@Yasmientje, is het dan een idee om een rijtje van fora neer te zetten en dan kan ik zelf de verschillende fora bekijken. Ik kijk uit naar een forum met soepelere regels

Toevoeging: zou de forum waar @J15 over spreekt ook in het lijstje kunnen staan. Ik heb al wat forums voorbij zien komen op dit forum, maar ben op zoek naar het forum waar Jesse over sprak.

Salam🇵🇸


Ik zal, om anderen niet in problemen te brengen, dit bericht heel persoonlijk houden. Ongeacht de consequenties voor mij moet ik wat kwijt. Aansluitend op wat @Tinkerbell  zegt, voor mij is er ook helemaal geen duidelijkheid geschapen nu. Want hoezo is bijvoorbeeld een topic voor forumleden die weg zijn gegaan niet (onder)steunend en helpend? Een topic mind you waarin de mensen waar het om gaat een ♥️ onder de riem wordt gestoken? Wat is daar niet steunend en helpend aan? En een spelletje waar wij zelf duidelijk van aangeven dat het ons helpt!!  En waarom wordt er eigenlijk totaal nul komma nul niet ingegaan op o.a. mijn argumenten over de luchtige topics en hun waarde? Ik leg dat zelfs vanuit mijn persoonlijke perspectief uit. Niks wordt er met die argumenten gedaan. Gewoon van tafel geveegd en genegeerd, jeetje mina.  En ik ben het met @J15  eens, gezien de snelheid waarmee de manager reageert geloof ik er (sorry) gewoon helemaal niks van dat er een teams-gewijs overleg is geweest. Ik ken besluitvorming vrij goed via mijn hobbys en zo snel gaat dat niet. En ik zie echt gewoon geen enkele goede uitleg waarom leuke topics niet mogen en al dat nare getroll alle ruimte krijgt. Vieze nare provocerende onderwerpen die niks met helpen, steunen, adviseren of tips van doen hebben. Ze krijgen alle ruimte!  En ook zeker als ik nadenk hoeveel en welke geweldige leden er in de afgelopen jaren al weg zijn gegaan hierdoor zou ik denken dat het misschien tijd wordt voor jullie om eens de hele opzet te heroverwegen en her ijken in plaats van star en strak vast te houden aan eigen gemaakte niet werkende regels. Er gaat nu een heleboel kapot en het lijkt wel of jullie management dat gewoon helemaal niet in de gaten heeft of zelfs niks kan schelen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de stichting Kindertelefoon en haar doelstellingen? Waar komt deze knetterharde opstelling toch vandaan? Ik begrijp het gewoon niet! Het is echt niet mijn gewoonte om zo te reageren maar ik voel me gewoon geschoffeerd en beledigd en totaal niet serieus genomen. En dat mag ik toch echt wel een keer zeggen hoop ik. En sorry hoor maar klachten insturen naar een eigen mailadres van de Kindertelefoon is natuurlijk onzinnig want dat komt op hetzelfde bordje als waar deze besluiten vandaan komen. Dat doet dus helemaal niks en helpt ook niet. Wat een machteloos rot gevoel houd ik hier aan over. Dit is in elk geval dus totaal niet helpend, steunend of adviserend, dat kan ik u wel verzekeren. Lijkt mij dus behoorlijk in strijd met uw eigen regels.....

Groet Tartan  


Hallo @Salam En @Tartan14 

 

 

 

Wat goed dat jullie meedenken. We gaan kijken of wij een manier kunnen vinden om alle regels goed te verduidelijken voor iedereen en het alsnog leuk op het forum te houden!

 

 

 

Groet,

 

Yasmin, de Kindertelefoon


Hey @Tartan14  ik ben het onvoorwaardelijk met je eens! Als jij consequenties krijgt doe ik met je mee! En ook met @Tinkerbell @tim16 @J15 @ItsJustMe  en eigenlijk alle leden hier! Wat er gebeurt klopt niet,  voelt verkeerd en niet eerlijk.  Verder zeg ik maar niets. Behalve dan, dat ik serieus een tijdlang het idee had om mn opleiding zo te kiezen dat ik misschien wel bij de kt kon werken, meen ik echt.  Maar dat idee is hierbij wel uitgegumd. Het echte plezier is er voor mij af. En uitleg maakt mij niet zoveel uit,  veranderen en redelijke regels, daar zou het over moeten gaan. Maar verwacht ik dat? 

Tover 


Hey,

Eens met jou @Tover01 … Heb er idd ook wel over nagedacht, maar nee, in zo´n organisatie hoef ik niet. En stel ik zou moderator hier zijn, zou ik denk ik wel behoorlijk mijn mening laten horen, en ook in berichten uiten. Dan zou ik sowieso ontslagen worden denk ik.

 


@Tartan14 en @Tover01  Ik kan me niet voorstellen dat jullie voor je reacties hier een waarschuwing krijgen of zo. Jullie geven gewoon je mening op een normale manier. Niks mis mee lijkt me. Ben het verder met jullie eens. Snap ook niet waarom er nu opeens zo extra streng gehandhaafd moet worden op regel 5. Ik vond de moderatie altijd al vrij strak hier.  Gelukkig mag het muziektopic open blijven. En ‘Recente gelukkige momenten’ is ook niet gesloten zie ik. Ik hoop dat men zich bij KT er van bewust is dat dat soort topics ook belangrijk zijn voor jongeren.

Ik hoop ook dat niemand zich verder weg laat jagen hierdoor. Jullie zijn fijne forummers en het zou zeker een gemis zijn als jullie weg zouden gaan.


Hoi hoi @tim16  dankjewel 😘, voor jou en alle andere lieve mede forumleden vind ik het de moeite waard om te blijven. En het is wederzijds! ♥️  Ik hoop inderdaad ook dat dit kan maar de sfeer is er vanuit een bepaalde hoek niet fijner op geworden. Het is zo ontzettend onverdiend allemaal. 

Groetjes liefs, Tartan X


Ikzelf heb er ook ff over nagedacht.

Ik heb ook niet zo'n plezier meer in het forum. Ik zeg nog niet dat ik ga stoppen, maar ik zit er over na te denken om dat te doen.

Liefs @NoahLovesYou 


Hoi allemaal,

Zoals we gisteren hebben aangegeven, snappen wij jullie teleurstelling. Met de moderators evalueren we onze forumregels regelmatig. Ons doel daarbij blijft dat wij met dit forum een plek willen bieden aan jongeren van 12 tot 18 jaar om elkaar anoniem te ondersteunen, adviseren en informatie te geven. Dat is soms best uitdagend, maar door onze forumregels kunnen we dit waar maken.

Soms zien we dat topics in eerste instantie beginnen met informatie, advies en ondersteuning, en vervolgens een chatgesprek worden. Dat kan natuurlijk ook heel fijn zijn, maar is niet waar dit forum voor bedoeld is. Als je behoefte hebt aan een gesprek kun je terecht bij onze (jonge) vrijwilligers via de chat en telefonie. 

Dat is ook de reden waarom we forumregel 5 in het leven hebben geroepen.

@ItsJustMe , je vraagt waarom een topic van 3 jaar geleden over moppen wel kon, dit topic is geplaatst voordat deze forumregel er was.

We hebben jullie de ruimte gegeven om jullie teleurstelling hierover met elkaar te delen. We hebben jullie reacties met aandacht gelezen en merken dat de meesten gaan over het niet eens zijn met de forumregels. Daarom willen we jullie nogmaals vragen om, wanneer jullie het niet eens zijn met onze forumregels, een klacht in te dienen. Deze worden persoonlijk beantwoord. Kijk hier: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten voor meer informatie.

Omdat wij klachten altijd persoonlijk afhandelen sluiten we dit topic.

Groet,

Carolien