Vraag

Blijven topics echt altijd bestaan?

  • 14 September 2020
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heey Kindertelefoon of forumleden 👋🏻,

Ik vroeg me naar dat ik zag dat een nieuw forumlid hier veel reageert op topics van 4 á 5 jaar geleden, of topics echt voor altijd blijven?

Is een topic van 5 jaar of langer nog wel nuttig? Mij lijkt persoonlijk dat topics die langer dan 4 jaar niet zijn beantwoord gewoon verwijderd kunnen worden. Maar misschien is daar wel een logische reden voor dat jullie zulke enorm oude topics bewaren.

Ik weet dat forummers er info uit kunnen halen, maar voor topics die ouder zijn dan 4 jaar? Die info zou dan nu toch zo oud zijn, en misschien zelfs niet kloppend meer.

Nou ja. Ik wacht jullie reactie wel af.

See ya!

Spookyzx. 


7 reacties

Haha jaa die zijn er meer 

Hoewel soms de reactie nuttig is, is de persoon er niet..

Soms twijfel ik dan ook of ze het niet alleen doen om meer reacties/status te kunnen krijgen

 

Wat ik me herinner van kt is dat alle topics die geen nieuwe reactie hebben gehad na 6 jaar worden verwijderd maar idk hoe het zit met topics die bijv 6 jaar oud zijn en vorig jaar 1 reactie hadden en dan bijv vandaag weer…

 

Want idd die zijn redelijk nutteloos

Heey,

Oh oke dus zo zit dat. Hmm 6 jaar vind ik wel lang, maar oke.

Ik vind het wel behoorlijk irritant dat nu momenteel tientallen topics van maanden tot jaren geleden naar boven worden gebracht. Dan denk je dat er een nieuw topic is gemaakt en blijkt het weer eens een topic te zijn van 1-4 jaar geleden of 3-6 maanden geleden.  Nou weet ik gelukkig momenteel wie die forumlid is, dus als ik een blauwe m zie weet ik dat ik daar niet op hoef te klikken omdat het waarschijnlijk toch gaat om een topic van heel lang geleden.

See ya!

JIXX

Hahahha precies ik denk dat we het over dezelfde hebben

 

Maar vgm is t zes jaar wanr er is altijd een kans dat die persoon  er nog is…

Want 12(minimale leeftijd) plus 6 jaar is 18 dus de leeftijd dat diegene sws weg had gemoeten…

Maarja de helft is al weg of t topic is beantwoord

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi!

Goede vraag, vanuit De Kindertelefoon is er inderdaad voor gekozen om een topic voor 6 jaar te laten staan.
Daarna wordt deze verwijderd. Als er eerder al sprake is van een overtreding wordt hij eerder verwijderd. Stel nou dat een topic destijds oké was om te plaatsen, maar nu niet meer aan de regels zou voldoen wordt het topic dan nu verwijderd.

Dit gebeurt dan bijvoorbeeld op momenten dat er inderdaad wordt gereageerd op een topic die al wat ouder is.

Hopelijk is je vraag zo beantwoord!

Groetjes,
Griselle
De Kindertelefoon

Ik snap niet waarom mensen altijd zo haten op oude topics. Dat de TS weg is, betekent niet dat er niet een nieuwe discussie gevoerd kan worden. Sommige topics zijn tijdloos en dan kun je best nog eens reageren. Als je iets kan toevoegen wat nog niet was gezegd, kan dat helpend zijn. Zeker als het over onderwerpen gaat die je niet super vaak voorbij ziet komen. Het is dan weliswaar niet meer nuttig voor de TS, maar misschien wel voor iemand anders...

@Pin  eens, maar als we even naar deze persoon kijken fie het doet, dan zijn de reacties over het algemeen niet echt tips. Meer iets in de richtimg van: ja snap ik.

Ja dat is erg lastig

Je bent niet de enige

(Even; dit zijn niet al zijn reacties maar ong 20-30%)

 

Als ik eerlijk ben, vind ik zo'n reactie niet nuttig, maar als je een topic over bijv slaapproblemen heb van 6 jaar terug en je kan daar een lijst met tips om beter te kunnen slapen geven. Dan vind ik er ook niks ergs aan

 

Ik denk dar @JIXX dit ook een beetje bedoelde... als ik een duidelijke uitleg gegeven heb😬

Heyo,

Nou ben ik zelf degene die een oudere topic terughaal haha. 

Ik heb zeker geen hekel aan oude topics waar nieuw leven in wordt geblazen, maar zoals Ronald al zei is het behoorlijk irritant als iemand een topic van 4 jaar terug haalt om alleen maar:" Ja, dat vind ik ook" te zeggen.

Als jij dan zo'n topic terug wilt halen plaats dan inderdaad een nuttige reactie waar iedereen nog wat aan heeft. 

@Griselle bedankt voor je uitleg. Ik begrijp het. Ook Ronald en Pin bedankt voor het reageren!

See ya!

JIXX. 

Reageer