Vraag

bellen naar kindertelefoon, maar bel angst

  • 10 May 2022
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyyyy! 
Ik wil dus heel graag bellen met de kindertelefoon. Alleen ik durf niet. Ik heb sowieso al grote bel angst. Maar hier… dan moet je ook over problemen praten enzo. Nee bedankt. Maar ik wil het wel graag.. 

kan iemand helpen? 


4 reacties

De medewerkers van de Kindertelefoon zullen je helpen. Zij zijn wel gewend dat de degene aan de telefoon het spannend vindt. Zij kunnen jou op je gemak stellen en kunnen jou met de juiste vragen helpen om je verhaal te doen. Tip, geef dus ook aan dat je het spannend vind dan gaan ze je helpen. Bellen werkt vaak beter dan chatten omdat je sneller op elkaar kunt reageren en vragen kunt stellen. Ik zou het dus gewoon eens proberen. En als je aan de telefoon hangt en denkt van ‘dit is toch niet voor mij, ik chat liever’. Ook prima, dan geef je dat gewoon aan bij de medewerker. Niet geschoten is altijd mis.

Heyyyy! Echt super bedankt voor je handige tips! Ik heb er echt wat aan. Thanks! 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @JooJootje ,

Zoals @xLisa ook zegt, je mag ook met ons chatten als je bellen nog spannend vindt! Ook kan het helpen om aan de telefoon aan te geven dat je het wat spannend vindt om je verhaal te vertellen. Dat vinden we helemaal niet erg! Of je kan eerst iets vertellen wat je minder spannend vindt. 

Groetjes en succes,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik vind net als jij bellen ook kapot spannend,  zelf ben ik toen gaan chatten en dit is echt super fijn! En je hoeft ook niet gelijk met je "probleem" te beginnen. Je kunt het iig proberen want de mensen vd kindertelefoon zijn echt super lief.

Reageer