Skip to main content
Vraag

Alleen seks en vragenlijsten

• September 15, 2025
  • 8 reacties
  • 165 Bekeken

Sorry, ik weet dat deze topic al bestaat, maar het is opeens veel erger geworden! Als je een hele week van topics naar beneden scrollt zie je alleen maar Seksualiteit, terwijl daar de meeste topics al een keer verstuurt zijn. Het is dan totaal nieuw voor sommige kinderen, maar dan kan je toch gewoon andere topics lezen?

Alle respect voor de kinderen trouwens 

8 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 108 reacties
  • September 15, 2025

Hallotjes ​@Just_Chilling ,

Het is goed dat je dit bespreekbaar maakt, daar is zeker ruimte voor. Zo maak je het voor andere gebruikers wellicht duidelijker of kan je lotgenoten vinden en je gehoord voelen. Wij als KT vinden het wel altijd jammer om te horen dat de ervaringen van onze forumgebruikers niet voldoen aan de verwachte kwaliteit.

Het is alleen wel zo dat alle kinderen van 12 tot 18  jaar oud, op het forum over alles mogen komen praten/vragen/vertellen. Dat betekent dat jullie “de gebruikers” de inhoud bepalen van wat er op het forum komt. Wij de moderatoren letten op de grenzen, het overzicht en vooral de veiligheid.

We hopen dat ondanks dit je alsnog een plezierige tijd kan hebben op het forum. Weet ook dat je enorm welkom bent om Topics te starten onder andere categorien en hiermee wellicht ook andere te enthousiasmeren, om daar meer te posten. Dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op hoopte maar dat is het beste wat we je op dit punt kunnen bieden.

Hele fijne avond verder nog gewenst😊

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

• 0 reacties
  • September 16, 2025

Ja, dit weet ik, maar er zijn er gewoon zo veel.

Dus Tsja....

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • 2057 reacties
  • September 16, 2025

Ik vind het zelf ook vervelend. Dan heb ik eventjes zin om het forum te checken, en dan zie ik alleen maar seks topics. Sommige zijn prima hoor, maar die vragenlijsten word ik wel zat. Straks stopt iedereen op het forum hier door de seks vragenlijsten, en dan zijn er alleen nog maar tieners die (waarschijnlijk) geil worden ervan. Ik zou het enorm jammer vinden als ik en andere mensen voortaan gaan stoppen. 2 jaar geleden had ik nog het gevoel dat het een hechte community met elkaar was, nu valt die alleen maar uit elkaar helaas.

Groetjes Lupus

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 311 reacties
  • September 18, 2025

@Just_Chilling  Ik heb dat gevoel hier ook: overvloed in de seks afdeling en steeds dezelfde vragen. 

Daarom heb ik een simpele oplossing. 

In de FAQ (veel gestelde vragen) staan nu alleen maar technische dingen dus technische dingen over het gebruik van de kindertelefoon & forum).

Als je nu es in een echte FAQ de meest gestelde seks/lichaam problemen oplost, dan kan iedereen daar alvast de feiten vinden die de vraag oplossen in plaats van steeds weer dezelfde vraag te stellen. Scheelt mss wel 100 mails per week .  

Bij voorbeeld:

-Penislengte: zet gewoon een tabel met de officiële lengte, dikte van de gemiddelde penis

-Vragen over borsten: daar komt hoe je borsten moeten meten voor aankoop van een BH, een tabel met gemiddelde borstomvang enzo. En de soorten BH   

-Seks leeftijd: zet daar gewoon de wetgeving over de wettelijke leeftijd om seks te mogen hebben, over consent, over wat de gevolgen zijn.  

-Menstruatie: leg daar uit hoe die maandelijkse regels (cyclus) werkt en geef tips over maandverband enzo  en de soorten. 

-Tips om te masturberen: maak een compilatie van tips hoe (J en M) zouden kunnen masturberen, zonder het al te gortig te laten klinken    

-Wat is… zet een lijst met woorden als masturberen, menstrueren, en een heleboel moilijke woorden om te verklaren.

Dus al die dingen zijn feiten, geen verzinsels en dus horen ze in een FAQ. Zijn er dannog vragen dan kunnen die als nog in het forum gesteld worden. Dat kan nie moeijelijk zijn toch! Die FAQ komt dan steeds bovenaan en goed zichtbaar, en miss kan de software forumvragen alvast naar de FAQ leiden (“het lijkt dat jouw vraag al gesteld werd in de FAQ, heb je daar al gekeken?” ) 

Je zou dan mss minder forumtopics krijgen en dus mensen vrij hebben om het echte werk te doen 

Ik stel ook voor dat de KT een actie opzet om te praten over of ideeen te geven over de toekomst van de KT en wel met input van al de K hier, zodat we ook es iets te zeggen krijgen over  KT forum. Een soort brainstorm congres. En ik stel ook voor dat de software die jullie nu gebruiken ook is herbekeken word want die is zo oud en erg niet uptodate. Goeie software houd dingen tegen die raar klinken (seks met mijn zuster, hond geneukt, poep gegeten, ...) en zet die minstens apart met een waarschuwing.    

En nu krijg ik wss weer een KT antwoord dat begint met “wat goed … dat je met ons meedenkt...” ik ben dat ook moe altijd die antwoorden die beginnen met een raar klinkend “wat goed dat” het lijkt wel een standaart tekst ofzo die positief moet beginnen  het is zo obv   

Dankuwel

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 108 reacties
  • September 18, 2025

Hoi ​@GewoonIkke,

Oké duidelijke taal, daar kan in meegewerkt worden. Ter uitleg van onze obvious reacties: we proberen gebruikers positief te bekrachtigen in hun mening , omdat de KT er zo ook naar kijkt en alle input waardeert. Daarentegen is het begrijpelijk dat dit op den duur frustrerend wordt, vooral als het frustratiepunt blijft bestaan.

Wel kan gezegd worden dat je sterk onderbouwde argumenten maakt, waarin je ook doordachte oplossingen en uitkomsten bied. Daarvoor verdien je onze respect en appreciatie. Ook heb je helemaal gelijk, dit Forum is voor en door jullie.

Ik ga dit attenderen bij de Community Manager, want jullie als de "K” in de KT, verdienen het zeker gehoord te worden. Hopelijk kan dat de kwestie wat meer aan het licht brengen.

Blijf kritisch en laat van jezelf horen!

Zorg hierin wel dat je respectvol en concreet communiceert, zo kan je het meest bereiken. Weet ook dat feedback en veranderingen verwerken niet ineens kan gebeuren, maar hier inzicht, duidelijkheid en inspraak over willen is geheel realistisch en gerechtvaardigd.

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • 2195 reacties
  • September 19, 2025

Mee eens ​@GewoonIkke en ​@Just_Chilling.

xx liefs Wolf 🐺

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • 77 reacties
  • September 19, 2025

Hallo beste allemaal,

ik weet dat je op het forum mag plaatsen wat je wilt als het maar aan de regels voldoet, maar ik vind dat er tegenwoordig wel heel veel “is mijn penis groot genoeg” en “wat vinden jullie van mij” topics zijn. Ik vind het een beetje jammer want ik heb het gevoel dat veel mensen dit forum meer gebruiken om opgewonden te worden dan op echte vragen te stellen.

er is hier waarschijnlijk niks aan te doen maar ik wilde het even zeggen.. doei doei

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 90 reacties
  • September 26, 2025

Klopt allemaal