aantal ideetjes voor het forum


Reputatie 3
Badge +4

ik had dus een idee voor de kindertelefoon om het forme te verbeteren 

 

nou hier komen ze hoor:

 

  1.  ik vind dat het mogelijk moet worden gemaakt om bvb privé te chatten met elkaar maar dat dit dan niet helemaal privé is. zegmaar je kan met zijn 2en chatten maar de kindertelefoon kan meekijken bvb. hierbij kan je ook zeggen van je mag maar 2 privé chats tegelijk hebben omdat het anders te veel word om te checken. kan dit miss besproken worden?

 

  1.  kunnen jullie een extra optie maken in het menu: namelijk dat je een bepaalde keuze hebt om alle tipic’ s te zien met minder dan … aantal reactie’s zodat die ook sneller gevonden worden

 

  1.  kunnen jullie een bepaalt icoontje maaken als een reactie word gegeven op een favoriete topic zodat je daar weer snel een nieuwe reactie kan plaatsen

 

als anderen nog meer ideeen hebben zet het in de reactie

 

en kindertelefoon kunnen jullie dit pls met jullie team bespreken en kijken wat jullie van de ideeen vinden


13 reacties

Hallo Annoniemejongen385 :)

Prive-chatten gaat het niet worden. Ze zijn gesteld op anonimiteit.

-TheMightySlayer <3

Heyhoi @Annoniemejongen385,

wat een leuke ideeën. Vooral het idee van het privé chatten vind ik leuk omdat ik die functie ook heel graag wil hebben. Helaas gaat dat ‘m niet worden vanwege anonimiteit. Voor de rest vind je ideeën heel handig. 

Groetjes soyeonx.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Annoniemejongen385,

 

wat leuk dat je mee wil denken en met ideetjes komt! Ik zal er even kort op ingaan:

 

  1. Zoals hierboven al wordt gezegd, vinden we anonimiteit heel erg belangrijk op dit forum. Dat is de belangrijkste reden waarom we ervoor hebben gekozen om hier geen privechat aan te bieden. Goed bedacht dat er dan een Kindertelefoonmedewerker mee zou kunnen kijken… alleen hebben we daar echt de mensen niet voor. De moderators zijn allemaal vrijwilligers, en we zijn simpelweg niet met genoeg mensen om ook met privechats mee te gaan kijken.
  2. Dat zou inderdaad een handige optie zijn. Vaak willen forumgebruikers elkaar graag helpen, en als je dan ziet op welke topics nog weinig reacties zijn gekomen, kan je daar direct op reageren. Het is alleen technisch nog niet mogelijk. Wij werken met een standaard forum, dat op kleine punten speciaal voor de Kindertelefoon is aangepast. Deze optie zat daar niet bij. We hebben het al eerder als ‘ wens’  van forumgebruikers voorbij zien komen en het staat op ons verlanglijstje!
  3. Een icoontje is er niet, en valt ook moeilijk te maken omdat we zoals bij vraag 2 beschreven met een standaard forum werken. Wat wel een mogelijkheid is: als je een topic interessant vindt dan kan je ‘ Topic volgen’  aanvinken, dat staat onderaan het eerste bericht van het topic. Wanneer er dan een nieuwe reactie wordt geplaatst, krijg je automatisch een mailtje.

Erg bedankt voor je input en nog veel succes op het forum,

 

groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +4

ik verander 1 dan ff zodat dat wat beter is.

 

zou het geen mogelijkheid kunnen zijn dat boven een aantal reacties je privé chat unlockt bvb bij de 3000reacties en dat je dan 1 privéchat kan aanmaken en dan bij bvb 7000 je een 2e kan aanmaken en veder geen. zo kunnen moderators het nog steeds volgen en worden mensen gemotiveerd om dat te halen. en omdat de max 2 is zal er niet te veel gedaan worden. je kan dan ook zeggen dat als je een spam waarschuwing heb gehad de doelen bvb 500 omhoog gaan

 

laat ff weten of dit miss beter is

 

 

MVG annoniemejongen

Reputatie 5
Badge +4

Hallo Annoniemejongen385,

 

Wat leuk om te lezen dat je zo creatief bent met het bedenken van ideeën om het forum nog beter te maken. 

Zoals Marieke hierboven al uitgelegd heeft, is het voor nu nog niet mogelijk om met andere forumgebruikers te chatten.

Als we in de toekomst toch ooit een chatfunctie willen toevoegen, zullen we je ideeën zeker meenemen. 

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Groetjes Janne B van de Kindertelefoon

Hallo Anoniemejongen385 :)

Ik vindt die doelen persoonlijk een minder goed plan aangezien mensen dan reacties kunnen gaan spammen op ieder topic dat ze tegenkomen zonder enige hulp te verlenen om maar meer reacties te krijgen. Tevens heb je er nog niet zoveel aan als de doelen op 3.000 en 7.000 staan aangezien het aantal forummers dat 3.000 heeft gehaald op 1 hand geteld kan worden en nog niemand 7.000 heeft gehaald. Ik stel voor ALS jou idee wordt gebruikt dat er een '’verified'’ functie komt voor forummers die veel en goede bijdragen leveren aan het forum, dan kunnen moderators de '’verified'’ rang aan jou geven. EN dan kan alleen mensen met de '’verified'’ functie prive-chatten. 

Waarschijnlijk kost het wellicht teveel maar is misschien een leuk idee als het haalbaar is.

-TheMightySlayer <3

hi,

ook al zou ik het wel willen.

is het lastig

 

3000+ reacties? kijk dan gaan mensen gewoon 2000 vragenlijsten invullen en topics van 3 jaar terug beantwoorden. nu zal niet iedereen dat doen maar lijkt het mij geen slim plan om een x aantal reacties als mijlpaal te doen hiervoor.

 

wat @TheMightySlayer  zegt vind ik ook lastig.

want wanneer ben je een goed iemand? er zijn meer vrijwilligers bij kt waardoor iedereen het anders zal beoordelen. daarnaast, is @Pin een makkelijk iemand omdat je die overal ziet voor al een lange tijd.

 

maar er zijn ook mensen die halen in 1 maand 500 reacties en daarna hoor je weinig van ze, is dat dan een goed iemand?

 

of zoals ik die me eerste account verwijderd heb en nu all me reacties kwijt is.

 

snapje? het is heel lastig te beoordelen.

ik denk dat je het uberhaupt niet hoeft te doen aangezien kt bekend staat voor anonimiteit en veiligheid, als je dan vervolgens chatten zou toevoegen dan zou je de anonimiteit tot op zekere hoogte weghalen.

 

de vraag is dan ook; is het echt enorm nodig?

 

veel mensen zullen willen chatten want ze willen naaktfotos of seks.

ik denk dat 90% daarvan 1 week lang zal chatten met de ander en daarna geen contact meer heeft,

niet alleen dat maar naaktfotos is niet heel slim om te delen. dus wil de kindertelefoon een voorzet geven om mensen naaktfotos te laten rondsturen?

 

 

nu zal er natuurlijk een paar mensen zijn die met elkaar normaal zullen chatten @Pin , @Kenshin 

natuurlijk is dat vervelend maar ik denk/hoop dat de meeste naar de kindertelefoon komen voor hulp en een topic en niet om een persoonlijk contact met iemand te krijgen.

 

 

daarom verander ik mijn mening met mijn mening van een half jaar terug en zou ik zelf het onnodig/nutteloos vinden om te kunnen chatten.

 

 

Hallo ronald2001 :)

Je kunt het vaak wel opmaken uit topics en reacties of diegenen uit zijn op seks en naaktfoto's of dat het gewoon serieuze forummers zijn die gewoon met elkaar willen chatten om problemen te delen die hun liever niet met andere forummers delen. Qua het verwijderen van accounts, als iemand na het verwijderen van een account en weer terugkomt en dan goede, inhoudelijke bijdragen levert en actief is kan die ook gewoon '’verified'’ worden is mijn idee dan. Je hoeft dan echt geen duizenden reacties te plaatsen. Is het echt nodig? Ik denk daarmee in 2 kanten, het heeft geen levensbelang maar in sommige situaties kan het wel handig zijn. De mensen die in 1 maand 500 reacties plaatsen en daarmee niet meer terugkomen maken minder kans op '’verified'’. Met alle methodes zitten er voordelen en nadelen aan. Dat met 1 week chatten en daarna geen contact meer is toch niet echt een probleem als het probleem van diegene is opgelost? Dan kun je diegene weer van de contactlijst verwijderen en er iemand weer toevoegen.

Ik snap wat je bedoeld, maar ik zit meer met de anonimiteit van kt, daarnaast dus vanaf wanneer ben je gekwalificeerd om met andere te mogen chatten, er zjjn mensen die 13 enorm nuttige reacties hebben maar die het dan misschien niet mogen daar het aantal.

 

Daarnaast werd er al voorgesteld om een medewerker mee te laten kijken, uhm dan zorg je ervokr dat er meer werkdruk is en/of te weinig mensen. Dus om dat te vermijdeb zou je het niet kunnen doen

 

Nu ben ik een tijdje offline geweest maar heb wel bijna dagelijks gekeken dus ga even wat mensen taggen

 

Angovis; weet dat hij een jaar terug enorm actief was toen offline en recent er weer is bijgekomen, ja is die dan goed?

 

Gastgebruiker, net nieuw maar veel reacties die nuttig zijn

 

Asy sylva? Heel lief persoon probeert andere te helpen, nu even niet actief.

 

Alle 3 de personen die zou ik vinden dat ze in aanmerken komen.  Maar als er 1 niet mag want die is nieuw,of inactief of iets geweest…

Waar trek je op zoiets de grens

 

Daarnaast als je verified zou zijn,is dat voor andere zichtbaar? Zoja is dat dan niet oneerlijk? Ik weet dat toen de badges en titels werden geïntroduceerd dat er 2 kanten waren die het leuk vonden en een kant die het niet eerlijk vond, want mensen konden het gevoel krijgen dat iemans anders beter is

 

 

Daarnaast kunnen wij met kt chatten, chatten met een volwassenen. Maar stel je wilt het hebben over iets van onze leeftijd, dan is die optie er ook.

 

Ik snap echt wel  dat sommige die functie willen, ik denk alleen dat het niet haalbaar word

Daarnaast zou er dan een nieuwe functie op de site moeten komen en kt gebruikt altijd een standaard Template met een paar aanpassingen

 

Nogmaals, ik begrijp dat mensen dit willen en het misschien niet met me eens zijn 

Hallo ronald2001 :)

Alle 3 zou ik toevoegen aan de '’verified'’ lijst. De Kindertelefoon kan meer mensen aannemen om de werkdruk te verlagen, en het hoeft niet heel lang gecheckt te worden want er zijn niet heel veel mensen die in aanmerking zouden komen.

Het hoeft niet zichtbaar te zijn voor mensen die nog niet in aanmerking komen, alleen zichtbaar in de chatlijst.

-TheMightySlayer <3

snap ik, maar nu zeg je dat ze alle 3 in aanmerking komen

nu is 1 nieuw maar doet zijn best.

vervolgens zeg je dat niet heel veel mensen het zouden mogen.

dan ga je gegarandeerd ruzie krijgen waarom de 1 het wel mag en de ander niet, 

 

over het meer mensen aannemen, het is niet zo dat je even op straat roept wie er werkt zoekt en dat je dan genoeg mensen heb...

Hallo ronald2001 :)

Omdat ze alle 3 al redelijk veel waardevolle bijdrages hebben geleverd aan het forum.

Qua meer mensen aannemen, advertenties online en in real-life kunnen helpen.

-TheMightySlayer <3

ben het met je eens hoor dat ze het alle 3 verdienen maar er zal misschien iemand zijn die het anders vind

 

ja maar aannemen, mensen moeten goed zijn, moeten het ook vrijwillig willen doen, ik snap dat mensen dit willen

 

maar als je nu al kijkt naar wat er nodig voor is

 

advertenties zijn duur, is dat dan echt nodig om met een paar mensen te kunnen gaan chatten?

 

ook al zou het een leuk iets zijn, moeten we het ook kunnen bekijken vanaf kt, waar het lastig is om anonimiteit te gegaranderen maar ook mensen te kunnen laten chatten, om een chat functie te maken, en om meer mensen te krijgen en daar ook nog geld aan uittegeven. daarnaast is de site hier niet echt voor gemaakt, zoals te zien in de forumregels.

 

Reageer