Zwanger?

  • 11 April 2019
  • 5 reacties
  • 297 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey, ik zit ergens mee en ik hoop dat jullie mij tips en adviezen kunnen geven.
Ik heb vorige maand onveilig gevreeën en dat is het stomste wat ik had kunnen doen,
heb de Moring afther pil geslikt 3 dagen erna. Zou eigenlijk 4 April ongesteld moeten worden maar ben al 8 dagen overtijd nu. heb ook al 3 testen gehaald alle drie negatief was gister wel misselijk en moet ook vaak plassen. Heeft iemand hier ervaring mee?

xx anoniempje

5 reacties

Het is goed dat je in ieder geval al die stappen genomen hebt, maar ik zal er desondanks op wijzen dat dit niet het geval zou zijn, als je voorbehoudsmiddellen had gebruikt.

Het is uitstekend dat je de morning after pil hebt geslikt, hoewel die wel in effectiviteit afneemt naarmate de tijd verstrijkt.
De symptonen die je nu noemt zeggen niets.
Immers helpt die stress waar je nu mee zit niets.
Als de drie testen die je hebt genomen op het juiste moment zijn genomen en negatief zijn voor hCG, dan lijkt zwangerschap mij uitgesloten.
Mocht je nog onzeker zijn, dan zou je bijvoorbeeld een week later nog een test kunnen doen.
Dan zouden de waarden van hCG een stuk hoger moeten zijn, dus als de test dan negatief is, zal zwangerschap uitgesloten zijn.
Een huisarts kan ook zekerheid bieden.
Niet alleen heeft die hier meer ervaring mee, maar die zou ook een aantal testen kunnen doen, die jij zelf niet kunt kopen.
Ga er al bijna niet vanuit dat ik zwanger ben de 1e test die ik heb gedaan was na mijn weten negatief er was wel een heel licht tweede streepje langs, maar de andere testen waren gewoon negatief. Ik ga gewoon van het positieve uit en dat er niks aan de hand is.

Dankjewel voor het berichtje.

Liefs anoniempje
Ik zou wel voor de zekerheid naar de huisarts gaan
Hoi

Zoals MensPersoon zei, zou het kunnen dat stress ervoor zorgt dat je menstruatie uitblijft. Na enkele negatieve zwangerschapstesten lijkt de kans dat je zwanger bent me klein, hoewel ik je zoals FRamboosje123 aanraad om na verder uitblijven van je menstruatie eens bij de huisarts langs te gaan. Ook als je niet zwanger bent, is het goed om na onbeschermde geslachtsgemeenschap een afspraak te maken bij een arts.

Groetjes
Kenshin
De morning afterpil brengt ook heel je hormonale balans in de war, dat kan er ook iets mee te maken hebben dat je overtijd bent. Je kan inderdaad best naar de huisarts gaan, die kan via een bloedonderzoek laten testen of je zwanger bent en dat resultaat is heel betrouwbaar en stelt je veel meer gerust dan een zwangerschapstest. Ik dacht ook dat ik misschien zwanger was en liet het ook testen bij de dokter, en ik was niet zwanger. Dat geeft voor mijn gevoel toch een veel beter gevoel om dat via de dokter te testen, je weet namelijk nooit of je toevallig kapotte zwangerschapstesten hebt gebruikt.

Reageer