Skip to main content
Vraag

Zwanger

• March 26, 2026
  • 0 reacties
  • 28 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hii allemaal,

Ik heb een tijdje geleden gepost dat ik zwanger ben. Inmiddels is er veel gebeurd en ik wil graag wat vertellen over mijn situatie en leven❤️ 

Op het moment dat ik er achter kwam dat ik zwanger was, wist ik niet hoelang ik al was. Ik had bijna geen buikje, ik was wel wat steviger geworden en zo, maar wist niet hoelang. Ik kom uit een heel streng gelovige familie en iedereen in mijn omgeving is gelovig. Iedereen gelooft er in dat je voor je huwelijk geen seks mag hebben... 

Ik ben niet zo gelovig en heb al stiekem sinds mijn 12e seks gehad met mijn vriendje. Hij is 16 en ik ben sinds 2 weken 14 jaar. Mijn ouders waren niet van op de hoogte dat ik een vriendje had, aangezien ik dat eigenlijk ook niet mocht... 

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, was ik heel erg in paniek geraakt.. Uiteindelijk heb ik een weekje gewacht en heb ik het uiteindelijk aan mijn mentor verteld uit vertrouwen. Zij heeft het alleen zonder mijn toestemming aan mijn ouders verteld. Mijn ouders waren natuurlijk heel erg boos en wilden de eerste paar dagen niet veel met mij praten, iedereen was aan het huilen en vonden mij een schande.. Uiteindelijk zijn we na een week samen gaan zitten met mn ouders en hebben we besproken dat het voor mij handiger was als we eerst naar een echo zouden gaan en daarna een veilige plek voor mij zouden kiezen waar ik kon wonen. 

Samen met mijn moeder ben ik naar de echo geweest en zijn we er achter gekomen dat ik al 22 WEKEN zwanger was😭 Dit was totaal niet te zien aan mijn lichaam, aangezien ik maar een klein buikje had.. Ik kreeg gelijk het geslacht te horen van de baby, maar die hou ik nog even geheim❤️

Ik ben daarna binnen een paar dagen verhuisd naar een begeleide woongroep waar ik met anderen mensen van mijn leeftijd woon en hulp krijg bij mijn mentale gezondheid en problemen. Ik zie mijn ouders nog wel en zo, maar het is voor mij beter om hulp te hebben, ik heb daar al jaren last van en deze zwangerschap was de doorslag om er iets mee te doen. Ik wil graag een goede moeder zijn. 

Inmiddels ben ik 34 weken zwanger en woon ik hier nog steeds. Ik ga niet naar school, maar krijg hier onderwijs. Ik ben al over ongeveer 6 weken uitgerekend, dus lang heb ik niet meer..  Vandaag ga ik samen met mijn begeleider mijn vlucht koffer in elkaar zetten! Zijn er dingen die ik absoluut niet mag vergeten er in te doen?❤️

Ik heb daarnaast ook heel erg last van mijn rug en blijf het liefst de hele dag op mijn zij liggen, ik heb ook heel erg last van mijn bekken. Ik ben ergens wel heel erg bang voor de bevalling, maar ik weet dat het goed komt. Mijn moeder, vriendje en oudere zus zullen er bij zijn! 

Als jullie tips hebben, pls let me know!!! 

Liefs Suus