Vraag

Zit bedplassen in de familie?

  • 23 February 2024
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Je hoort vaak dat bedplassen in de familie zit en dat als kinderen bedplassen hun ouders dat ook hebben gehad op jongere leeftijd. Weten jullie van je ouders of hun ooit in bed hebben geplast als kind? Van mijn vader weet ik dat hij tot zijn 13e in bed heeft geplast mijn moeder heeft er voor zover ik weet geen last van gehad als kind. Ik ben nu 17 en plas nog best vaak in bed en daarom draag ik luiers elke nacht. Mijn zus heeft tor haar 14e in bed geplast en droeg ook elke nacht luiers daarvoor. Omdat mijn zus het ook heeft meegemaakt en weet hoe het voelt hebben wij een erg goede band met elkaar. We kunnen makkelijk met elkaar erover praten en dat vind ik toch wel erg fijn. Voor iedereen die nog in bedplast vraag ik mij eigenlijk af zijn jullie de enige thuis die nog in bedplassen of heb je ook nog broer(tjes)/zus(jes) die er ook last van hebben?


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi, 

Bij mij zit het denk ik wel in de familie,

Zelf heb ik er last van en ook mijn zusjes van 11 en 7 zijn elke nacht nat.

Gek genoeg hebben onze ouders het nooit gehad. Maar ik denk dus wel dat het ergens toch genetisch is omdat wij het alledrie wel hebben. 
 

Reputatie 3
Badge +1

Bij mij zit het niet in de familie en ben dus (helaas voor mij, gelukkig voor de rest) de enige

Reageer