Vraag

Zicht is niet goed.

  • 1 November 2019
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Badge

Heyhey! Ik heb een vraag. Ik weet al best lang dat mn zicht niet goed is. Ik kan niet goed zien vanuit de verte, maar ik ben dus echt SUPER onzeker over mezelf en durf dus niet te vertellen dat ik een bril nodig heb. Vandaag hadden we vandaag een toets, maar die toets maakte we op het bord (de vragen stond niet op papier) ik kon het dus helemaal niet zien. Ik heb niks in gevuld en heb de leraar uitgelegd dat ik het niet goed kon zien. Wat gaat er nu gebeuren? Gaat hij mijn moeder mailen? Of verteld hij het aan mn mentor en mailt hij mijn moeder? Ik voel me echt verdrietig omdat ik zo onzeker ben en niks durf te vertellen. Maar goed. Weet iemand of mn moeder een mail krijgt of doen ze er niks mee?

Graag een snelle reactie, want als er een mail komt kan die elk moment komen. 
 

Groetjes,

Onzekere aansteller


2 reacties

hey

 

je bent bang dat je moeder een mail krijgt omdat je het op het boord niet kon lezen. das vervelend. ik denk dat het handig is om het zelf tegen je moeder te zeggen. als je onzeker bent of de bril jou wel staat of niet kan je ook lenzen nemen. dan krijg je ook geen complimenten of vragen over dat je een bril hebt.  

ik hoop dat je hier wat aan hebt.  

 

groetjes blue

Je kunt het best vertellen omdat het ten koste gaat van cijfers wat het lastig zal maken maar ook op straat gevaarlijk als je slecht ziet.

Je moet niet per se een bril want er zijn ook contact lenzen maar dan mag je niet bang zijn om je vinger bij je oog te houden wat sommige wel zijn. 

Een bril is zo erg niet en er zijn verschillende monturen maar 1 ding lenzen kun je overal kopen ook het vloeistof en doosje om ze in op te bergen al zijn lenzen kostelijk omdat het toch vlug €15-€20 is voor dag lenzen maar hangt af van de sterkte maar je kunt ze kopen indoen en niemand weet van iets want een controle van de ogen bij een opticien is gratis dus vraag naar de sterkte zeg ik kom later nog eens en velen winkels verkopen leesbrillen maar ook lenzen en heb je je sterkte kun je zo'n doosje kopen want lenzen zitten in je ogen dus niemand komt het te weten.

Vervang de lenzen wel regelmatig want de dag, maand enz... heeft een reden dus hou je aan de periode als je voor lenzen kiest echter zou ik voor een bril gaan omdat in de ochtend ben je nog moe en dan in je oog prutsen voor een lens kan verkeerd gaan, heb je een bril zet je die op je neus en denk zo laat ze lachen, het is jou zicht en jou toekomst vergooi dat niet uit angst.

 

Reageer