Zelfhaat

  • 8 July 2018
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!
Ken je dat gevoel, dat je jezelf niks waard vind? Dat je elke kleine fout onthoud en zwaarder maakt dan het is? Je niet in de spiegel wilt en kan kijken? Je elke dag vecht om jezelf maar oke te vinden? Denkt dat niemand je goed genoeg vind omdat je je dat niet voor kan stellen vanwege je zelfbeeld? Nou ik dus wel. Mijn zelfhaat is erg extreem en zit daarmee niet alleen mijzelf maar ook anderen in de weg. Ik heb al jaren verschillende therapieën gehad en het lijkt nogsteeds elke dag erger te worden. Als iemand een oplossing of uitweg heeft, hoor kik het graag. Ik ben echt RADELOOS!

1 reactie

Hey!

Zelf heb ik dit niet, maar heel soms ook wel dat ik het gevoel heb dat ik alleen maar fouten kan maken. Meestal ga ik gewoon verder met m'n leven, en vergeet ik het snel weer. Jij hebt dit dus niet...

Echt een oplossing heb ik niet, maar ik heb wel wat tips om je misschien wat beter te voelen:

1. Kijk naar de dingen die je wél leuk vindt aan jezelf.

2. Spreek met vrienden of vriendinnen af! Zo heb je minder tijd om te denken over jezelf, en doe je ook nog eens iets super leuks!!

3. Praat erover! Laat het je leven niet verpesten! Praat erover met iemand die je vertrouwt. Dit kan een ouder zijn, je broer of zus, een vriend of vriendin, je mentor, of een vertrouwenspersoon. Als je wilt, mag je zo hard huilen als je wilt. Zolang alle nare gedachtes die in je op gestapeld zijn maar weggaan.

Ik hoop echt dat je je snel weer beter voelt!!

Reageer