Vraag

zelfbeschadiging / snijden / krassen

  • 18 November 2019
  • 12 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

ik ben nu al iets van 2 of 3 maanden aan het snijden ik wil er graag mee stoppen maar dat lukt dus niet ik snij mezelf omdat ik mezelf lelijk vindt en ik vindt mezelf niks waard ik ben ook onzeker en ik kan nooit iets goed doen mijn krassen brandden soms heel erg ik heb ook stemmen in mijn hoofd die zeggen dat ik moet krassen dan als zo'n stem komt dan heb ik geen controle meer ik wil hier heel graag mee stoppen ik hoop dat ik jullie niet lastig val en dat jullie tips hebben voor mij


12 reacties

Reputatie 2
Badge +4

wil iemand helpen dit is echt een probleem mensen gaan het ontdekken en ik wil er mee stoppen 

heb je al met iemand gepraat? dat lijkt me een eerste stap. zoek iemand uit die je vertrouwd en die kan je verder begeleiden. 

Sterkte

Reputatie 2
Badge +4

ik heb al een psychologe maar die weet hier niks van

 

Misschien kun je het vertrouwen opbouwen om het aan haar op te leggen? Die kan je waarschijnlijk verder helpen.

Reputatie 2
Badge +4

maar hoe je kunt naar mijn mening het niet in kleine stukjes vertellen

het beste is als je wilt stoppen is om er achter te komen waarom je jezelf snijd want dan kan je daarmee dealen wat meestal makkelijker is en hierdoor heb je dan geen reden meer om jezelf te snijden maar dit kan wel even duren en het kan pijnlijk zijn maar de belangrijkste stap van genezen is je probleem erkennen en onder ogen te komen.

Reputatie 2
Badge +4

ik weet wat me probleem is en ik zie het onder ogen maar ik kan niet stoppen

Beste, 

Ik ken het, ik doe het all 3/4 jaar.…

Maar lieverd ik ken je nie maar je bent het wel waard en je bent geen slechterik. Sws bent ge een super mooi kind. En probeer een elastiekje om je pols de doen en als je wilt gaan snijden doe je dat elastiekje kletsen tegen je pols of arm. En ga dingen zoeken om de doen inderplaats dan de gaan snijden. 

En miss helpt dit. Maak een boekje met posetieve dingen negatieve dingen. Tips om beter de voelen happy Playlist 3-/3+ dingen per dag. Heb ik ook en op een duur kom je er wel

 

Hou je sterk geloof in je

 

( aangepast door de Kindertelefoon ivm anonimiteit )

Reputatie 2
Badge +4

ik heb het nu al een paar dagen niet gedaan bijna 1 week maar het is echt lastig ik doe nu iedere keer dat ik boos ben papier verscheuren

 

Hallo waarom ik :)

Waarom vindt je jezelf lelijk? Je bent mooi zoals je bent en innerlijk is belangrijker dan uiterlijk. Wel goed dat je jezelf al bijna 1 week niet meer snijd.

-Dr8gon99

Reputatie 3
Badge +1

Hey!

 

soms als ik boos ben ga ik schilderen of tekenen of luister ik klassieke muziek. Misschien heel gay maar het werkt wel dus misschien iets voor jou! Probeer het!

 

xxx juul20006

Hey!

Ik vind het allereerst heel erg knap van je dat je aangeeft dat je wilt stoppen, dat is de eerste stap! 

Zou je je psychologe in vertrouwen kunnen nemen? Zij zou je kunnen helpen. 

Als je het haar niet durft te vertellen zou je ook op kunnen schrijven wat je aan haar wilt vertellen en haar dit laten lezen. 

Vertrouw je je psychologe niet? Misschien zou je het aan je ouders, een vriend of vriendin of iemand op school durven vertellen of ook een brief schrijven?

Heel veel sterkte en succes!

Groetjes,

Anoniempje 

Reageer