Zelfbeschadiging

  • 3 March 2019
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hi,

Na omstandigheden was mijn manier om met gevoelens, situaties en moeilijkheden om te gaan dus snijden.
Het begon heel lichtjes maar om er voldoening uit te halen is het dus steeds dieper gegaan ( ik adviseer niemand om hier aan te beginnen, het wordt een soort verslaving waar je eigenlijk niet meer vanaf komt).
Ik kom zelf uit een omgeving waarin depressie, zelfbeschadiging en suicide taboe zijn toch heb ik 3 mensen in mijn cirkel die ervan af weten.
Maar ik merk dat hun vertrouwen in mij weg is, vannacht had ik het persoonlijk best zwaar en daar sprak ik met een van hen over en de eerste vraag die ik kreeg was "heb je jezelf gesneden" mijn antwoord was nee want hoe graag ik het ook wou ik wil er vanaf komen.
Diegene geloofde mij niet en het resulteerde in dat ik foto's van mijn beide armen moest sturen.

Hoe krijg ik hun vertrouwen terug en hoe ga ik hiermee om want persoonlijk vind ik dit beschamend.

2 reacties

je kunt hun vertrouwen terugwinnen door er met hun over te praten als je ze goed genoeg vertrouwt moet je ze alles kunnen en durven zeggen. wees niet bang voor de vraag of je jezelf hebt gesneden meestal zegen mensen dat alleen omdat ze zich zorgen om jou maken. ik heb een vriendin die zichzelf heeft gesneden. zij was er ook verslaaft aan en had nog een paar terugvallen maar is nu al een maand of 2 clean. ik vroeg altijd direct of ze dat had gedaan en waarmee. praat met je vertrouwenspersonen over hoe je je voelt als je dat doet zo kunnen hun je beter begrijpen en daardoor beter helpen. wees altijd eerlijk tegen ze.

Met vriendelijke groet
jessefs
heey,

het is inderdaad zoals @jessefs zegt. Wees eerlijk, praat erover met ze.
Verder moet je het tijd geven. Hoe langer het blijft goed gaan, hoe meer vertrouwen ze zullen hebben in jou.

En als het wel een keer misgaat, wees dan ook eerlijk. Vertel ze hoe moeilijk je het vindt. Maar verwacht niet van ze het te begrijpen. Dat is namelijk heel lastig voor mensen die het zelf niet mee hebben gemaakt.

hopelijk win je snel hun vertrouwen terug
succes, jij kan dit!

Xxjee

Reageer