Vraag

Woedeaanvallen hoe verder

  • 30 April 2019
  • 8 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey forumleden als jullie geen zin hebben om veel te lezen klik dan maar meteen weg

Dit wordt geen vrolijk bericht forumleden

Zoals de titel al zegt ik heb woedeaanvallen en ze worden steeds erger en krijg ze vaker voor het kleinste kan ik al boos worden
maar mijn broer heeft Asperger lichte vorm maar maar hij snapt dat dus niet dus doet ie me altijd boos maken dan een ik 10 keer de trap op en af ga tegen een kussen aan slaan en daarna heb ik meteen heel veel spijt en dan lig ik 2 uur op bed te huilen
iemand op school daagt mij echt altijd uit en ik denk dan niet meer na en doe mee met die jongen meestal bijvoorbeeld een snelheidswedstrijd ik krijg dan een woedeaanval en win altijd dat geeft me dan een kick maar als ik dan verlies dan ben ik super boos en ik heb hem al een keer vol geslagen en had toen een time-out gekregen van school op mijn kamer ligt ook niks scherps omdat mijn vader en moeder bang zijn dat ik mezelf verwond
Ik sla mezelf ook soms en daarna heb ik dan de rest van de week een blauwe plek op mijn been die dan echt pijnlijk is
Het probleem is vroeger zat ik op zelfverdediging en ben daardoor ook super sterk en snel ze leren je je mag het niet gebruiken als het niet nodig is maar als ik een woede aanval heb kan ik niks meer doen zelf en verwond ik me daardoor zelf heb mezelf namelijk ook al een keer een blauw oog geslagen

Weten jullie misschien er tips voor ben al in behandeling bij psychologe maar die weet niks van woede aanvallen af

8 reacties

Hey Prinses in nood

Je hebt last van woedeaanvallen, en vraagt om advies om hiermee om te gaan. Je bent reeds in behandeling bij een psycholoog, maar je hebt het gevoel dat deze je hier niet zo mee kan helpen.

Als je woede voelt opkomen, kan het goed zijn om de ruimte waar je je bevindt, te verlaten. Je kan je tijdelijk afzonderen op een rustige plek, zodat de woede geen kans aangeboden krijgt om te groeien. Ook kan je een schriftje en een stressbal in je tas houden, zodat je in dat schriftje en op de stressbal je woede kwijt kan.

Voor thuis zou je je een boksbal kunnen aanschaffen. Op die boksbal kan je je woede kwijt, zonder dat je jezelf bezeert. Deze boksbal kan in een ruimte staan waar je broertje zelden komt, zodat je, als je nerveus van hem wordt, wat afstand van hem kan doen. Grijpen je ouders in, als je overstuur raakt?

Kan je op school bij een docent aangeven dat je uitgedaagd wordt door een leerling? School zou een oogje mee in het zeil kunnen houden. Ook kan je bij de leerling zelf aangeven dat het uitdagen je stress bezorgt, en dat je het daarom fijn zou vinden als hij ermee op zou houden.

Je psycholoog of huisarts zou je kunnen doorverwijzen naar een hulpverlener die ervaring heeft op het gebied van woedeaanvallen. Aangezien de woedeaanvallen best hevig zijn, lijkt het me aangewezen hier hulp voor te zoeken.

Groetjes
Kenshin
Je hebt last van woedeaanvallen, en vraagt om advies om hiermee om te gaan. Je bent reeds in behandeling bij een psycholoog, maar je hebt het gevoel dat deze je hier niet zo mee kan helpen.

Als je woede voelt opkomen, kan het goed zijn om de ruimte waar je je bevindt, te verlaten. Dat doe ik dan ook maar mijn broer loopt me dan achterna
Jekan je tijdelijk afzonderen op een rustige plek, zodat de woede geen kans aangeboden krijgt om te groeien.Ze groeit dan toch door ook als ik al alleen ben
Ook kan je een schriftje en een stressbal in je tas houden, zodat je in dat schriftje en op de stressbal je woede kwijt kan.Fat heb ik al
Voor thuis zou je je een boksbal kunnen aanschaffen. Op die boksbal kan je je woede kwijt, zonder dat je jezelf bezeert. Deze boksbal kan in een ruimte staan waar je broer zelden komt, zodat je, als je nerveus van hem wordt, wat afstand van hem kan doen.

Dat had ik maar die is te klein geworden en we zijn verhuist en mijn broer kan nu overal in en xijn
Grijpen je ouders in, als je overstuur raakt?

Nee ze proberen het dan wel maar vaak omdat ik dan niet kan nadenken doe ik de deur op slot
Kan je op school bij een docent aangeven dat je uitgedaagd wordt door een leerling?Nee als ik met volwassenen moet praten ga ik stotteren en verstaan ze me niet
Ook kan je bij de leerling zelf aangeven dat het uitdagen je stress bezorgt, en dat je het daarom fijn zou vinden als hij ermee op zou houden.

Ik kan dan niet denken en ga dan gewoon de uitdaging aan
Je psycholoog of huisarts zou je kunnen doorverwijzen naar een hulpverlener die ervaring heeft op het gebied van woedeaanvallen. Aangezien de woedeaanvallen best hevig zijn, lijkt het me aangewezen hier hulp voor te zoeken.

Ik zie zelf dat niet in en als de dokter me wil door versturen moet die aan mij vragen of ik dat wil en ik zeg : altijd nee dat is echt niet nodig ik word gek van die niet werkende hulp
Op deze site vond ik volgende tips rond omgaan met woede:
  • regelmatig aan lichaamsbeweging doen
  • controle uitoefenen op je ademhaling (liefst op een rustig plekje)
  • bewust spieren (bv. in je hand) op- en ontspannen, zodat je hoofd gericht is op deze handelingen i.p.v. op de boosheid
  • je ergernis neerschrijven op papier, en dat papier eventueel verscheuren
  • luisteren naar rustgevende muziek
  • afleiding zoeken, bv. door een grappig filmpje te bekijken
  • zelf-kalmerende uitspraken herhalen (bv. 'Deze situatie is slechts tijdelijk')
Dat zijn enkele tips die kunnen helpen in een moment van woede. Verder stonden er op die internetpagina ook tips vermeld over het vermijden van een woedeaanval, en het omgaan met de gevolgen ervan. Je zou de pagina eens kunnen doornemen, en bekijken of je bepaalde tips een kans zou willen geven.

Gr. Kenshin
Die tips werken niet heb ze ook al van psychologe gekregen uitgeprobeerd maar ze werken allemaal niet
Bij mij lukt het nauwelijks, en mijn wil wilt natuurlijk niet dat doen.

DAT IS eenmaals mijn persoonlijkheid erin dat ik dat zoiets niet doe.

Kan niks eraan doen.
Ik snap je bericht niet helemaal wat je zegt kun je dit voor mij verduidelijken
Misschien ben je geholpen met enkele video's die beschrijven wat woede precies is. Als je een beter begrip hebt van wat je voelt, weet je er vaak beter mee om te gaan. Hier zijn een paar video's:
Gr. Kenshin
Bij mij is alles gemengd vaak.. en snap niet wat er gaande is dan.

Kan ook niks eraan doen

Reageer