Vraag

Wil graag afvallen

  • 21 July 2018
  • 8 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik wil heel graag afvallen. Ik ben net 14 geworden, en ik wil graag weten of het wel kan door dat ik nog moet groeien? Ik ben 43 kilo, en 1.60 lang.

Alvast bedankt!

8 reacties

afvallen?? Bij jou lengte zou je 55 à 66 kilo moeten wegen. Je moet dus echt niet nog verder gaan afvallen. Behalve dat het waarschijnlijk niet makkelijk zal gaan, is het ook ongezond om nog dunner te worden.
Jonah
Ja dankje. Ik wil geen eetstoornis, maar ben er veel te veel mee bezig...
Je kan het beste niet gaan afvallen aangezien je al ondergewicht hebt. Je zult klachten krijgen als je gaat afvallen.
Wat is de reden dat je wilt afvallen eigenlijk?
Weet ik niet precies, wel waren sommige familieleden model, en ik krijg ook wel eens te horen van mensen dat ik model zou moeten worden. Maar voor model zijn moet je echt heel dun zijn. En dat probeer iknook wel te bereiken.
Woow, je hoeft echt niet heel dun te zijn voor model hoor! De meeste mensen zijn helemaal niet mooi als ze zo dun zijn!
Het is juist beter als je een normale lichaamsbouw hebt! Dan ben je veel mooier!
Jawel, 61 centimeter taille maximaal. Een gemiddelde taille van een meisje van 14 jaar is 74 centimeter...
"Maar voor model zijn moet je echt heel dun zijn."
Ja, maar het is wel zo prettig wanneer deze niet iets breekt bij een kleine val e.d.

"n ik wil graag weten of het wel kan door dat ik nog moet groeien?"
Nee.
Groeien wordt wel enigzins lastig als je door je voeding op dat gewicht eindigt.
Daarnaast zou een toename in lengte, zonder bijbehorende toename in gewicht to een lager BMI leiden...

Ik raad jou aan om met een diëtist hierover te praten, zodat je gezond aan kunt komen.
Potten nutella naar binnen werken werkt technisch gezien, maar dan sloop je je lichaam met die hoeveelheid suikers en vetten.
En dan slopen als in mogelijke schade aan je organen, niet zozeer overgewicht e.d. (een beetje extreem, maar desondanks mogelijk)
Badge +5
Niet afvallen! Je groeit waarschijnlijk nog wel wat verder, en daarmee word je vanzelf dunner. Als je nu af gaat vallen (volgens mij zit je op een heel mooi gewicht hoor) ben je straks een aangeklede röntgenfoto. Niet doen dus!

Reageer