Skip to main content
Vraag

Wie van de jongens draagt rok of rokjes?

• October 19, 2025
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5

Hoi, er zijn allerlei topics over kleding en wat zogenaamd wel en niet mag. En pas een heel interessante van Tjempie over jongens en hun gevoelens. Ook over hun ervaringen, straf, trots en uiterlijk.  Van mij mag  iedereen alles aan en voelen. Daarom ben ik even benieuwd, wie van jullie jongens wel eens, vaak of altijd een rok(je) draagt, wat voor soort, hoe oud droeg je het voor het eerst en hoe voel je je er bij? Ik neem aan goed, maar geef het gevoel eens weer als je wilt. Ook als het hier al van je bekend is, dan is het nog steeds boeiend. Ik ben er inmiddels heel benieuwd naar geworden!  Bedankt! 

Doby xxx

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Hey! Ik draag sinds 2 jaar openlijk rokjes. Daarvoor deed ik dat alleen thuis. Eigenlijk al lang. Ik vond het als kind gewoon een mooi kledingstuk, en ik begreep nooit waarom ik het niet aan mocht naar bijvoorbeeld de bso. Later werd de "gender bias" me duidelijk (helaas!) , mijn moeder ontmoedigde het ook een beetje. Later zei ze dat ze dat deed om mij te behoeden voor pesterij. Dat begreep ik wel. Dat gold ook voor make up, een lijntje op mijn ogen bijvoorbeeld. Een tijdje op de basisschool had ik een een periode van stoer willen zijn, mannelijk gedrag, en dat ging verder dan alleen stoeien of luidruchtig zijn. Dus natuurlijk geen rokjes. Maar dat kan iedereen lezen in mn eerste topic. Maar na een flinke omdraai van mij door een flinke, verdiende straf en een lief en heel verstandig meisje  dat met mij praatte toen, werd mijn oude ik weer de "baas" en aangezien ik wat ouder was durfde ik ook meer. Ik begon rokjes ook buiten te dragen, in de buurt, bij vriendjes en -innetjes. En dat meisje (toen nog crush! ) deed gezellig mee en door haar kreeg ik echt het gevoel dat het niet raar of apart was dat ik rokjes droeg, maar dat het apart is dat dat raar is. Daarna was het al prima om er in de eigen tijd in te lopen, en naar de scouts, en besloot ik all out te gaan en ook naar school in rok te gaan. Dat was niet makkelijk maar ik houd dat nog gewoon vol. Nog steeds levert dat commentaar op, af en toe moest ik pootje gehaakt worden, uitgescholden, een keer in rokje op mijn knieën zitten en zeggen dat ik een sis ben, zulke dingen. Sommige mensen hebben dat blijkbaar nodig. Het is niet leuk maar ik trek me er niks van aan. Intussen wordt het minder trouwens. Ik ben weerbaarder en bijt van me af. Heb ook tegelijkertijd veel fijne lieve mensen die mij mogen en me steunen. Dus ik sluit positief af: mij verander je niet en mijn crush van toen is nu al een tijdje mijn vriendin en zij vind het helemaal geweldig dus ik ben happy. En ik heb 5 rokjes, 2 camouflage kleur, 1 fleurige met strookjes en een korte zwarte spijker en een knielange die ik graag draag. Die is in mijn topic te zien. En er komt zeer binnenkort een kilt achtige bij in schots motief. En dat komt omdat ik de foto van ​@Tartan16  , ook in mijn topic (over in rokje naar school) echt super mooi vind! Zoals ​@Diana  daar al zei niet alleen de kilt, ook de rest 😉 ik wil dus zo'n vergelijkbare rok, inclusief de kousen en die komt eraan haha.  Nou dat was mijn verhaal 🤭

Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 19, 2025

Heyy ​@Dobymeis13 ,

Draag zelf geen rokjes maar heb er wel over nagedacht🙂 Denk voor het eerst toen ik 15 was, vanaf heel jong al andere dingen zoals sieraden wat ik leuk vond en bij bijv een vriendin zag . Eig kwam het wel door het forum dat ik ook bij rokjes begon te denken : mss wil ik dat wel. 😊 Twijfel wel maar zou het thuis mss wel willen proberen hoe het is , vind spijkerokjes wel mooi.. andere heb ik zelf niet echt wat mee 😊 Denk wel dat ik er niet snel mee over straat zou gaan , is voor mij wel een te grote stap..🙃  

Tja weet wel dat je je niet veel van mensen aan moet trekken maar als ik dan dingen lees van wat sommige mensen hiervan vinden schrik ik daar wel van.. en ook wat ​@Tover01 verteld vind ik super erg dat mensen dat doen..😓❤️ 

Is geen rokje, maar heb wel met bijv nagellak gehad dat ik dat op deed, was aan de ene kant leuk en voelde me daar goed bij maar aan de andere kant ook best wel stressvol.. ben nooit met gekleurde de straat op gegaan behalve toen ik echt een jaar of 6 was ofzo, later wel nog doorzichtige maar dan nog was ik gestrest over wat als iemand het ziet.. denk dat ik met een rokje hetzelfde dubbele zou hebben en nog wel meer stress dan.  

Liefs😊

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

@Cantaloupe   ♥️ lief! Geen zorgen hoor, het gaat helemaal prima! 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 20, 2025

Hoi hoi ​@Dobymeis13  ik draag ook rokjes, en tegenwoordig vooral kilts. Net als ​@Tover01  deed ik dat al vanaf dat ik weet, en kon dat ook redelijk onbelemmerd omdat we een ruim boeren erf hebben en een stuk bos. Ook wist iedereen in mijn omgeving niet beter dan dat ik afwisselend broeken en rokken droeg.  Ik begreep en begrijp ook niet waarom het niet zou kunnen.  Mijn ouders vonden het prima. In het dorp  verderop was ik destijds dat  "beetje rare maar lieve jong" en werd het op een gegeven moment helemaal niet meer opgemerkt.  Ik heb een vreemde weerstand tegen lange broeken. Uitzondering is een werk overall. Verder wou ik geen lange broek. Dus ik liep altijd al het liefst, en sinds mijn 10e consequent, in een korte broek, knie- of kuitbroek. Men vond dus de rok niet extra raar, ik was immers al ' raar maar lief' en mijn moeder heeft schotse roots dus het "normaliseren" werd daar aan opgehangen en ik droeg inderdaad vaak ruit motief rokjes. Het maakt het voor mensen blijkbaar logischer, de combi roots en geruite rok. Als jongen was dat apart maar het kon nog zogezegd. Ik vond het prima! Grappig feit is ook dat ik tot op de dag van vandaag soms wordt aangesproken als jongedame haha. En vroeger wel eens meisje werd genoemd omdat men het niet door had. Ook dat vind ik prima! Net als Tover kreeg ik een keer een behoorlijk publieke straf (in mijn geval in de brugklas) en doordat ik me daar (in de hoek vd sporthal staan voor 3 klassen) zo bekeken had gevoeld, maar vooral door de steun daarna van klasgenoten en mijn crush (ja ook bij mij hihi), hun bemoediging en troost, besloot ik daarna om ook maar de knoop door te hakken en voor mijn klas een presentatie te geven over mijn gevoel etc.  Ik wou gewoon eerlijk zijn want ze waren echt lief. Inclusief mijn lieve mentor, zij hielp geweldig. En zo geschiedde, dus tegenwoordig loop ik afwisselend in één van mijn korte broek varianten of kilt, ook op school 😁😎.  Grappig dat onze verhalen best raakvlakken hebben maar het is zo gegaan. Verschil is dat ik er nauwelijks mee gepest ben, als ik dat lees bij die lieve Tover wordt ik boos en heb ik veel bewondering voor jou! ♥️ Kanjer. 

Groetjes liefs Tartan X 

P.s. ik heb 3 echte kilts, 2 ruitmotief, 1 spijker rokje, 1 katoen zwarte met steekzakken en een camouflage print rokje. Hele verzameling 🤭