Vraag

Wie heeft tips om niet meer te nagelbijten?

  • 6 January 2023
  • 6 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik heb een vraag. Ik bijt zegmaar mn hele leven al nagels en ik heb van alles geprobeerd om te stoppen. Maar het lukt gewoon niet. Nu is mijn vraag of er nog mensen zijn die tips hebben, die ik waarschijnlijk nog niet geprobeerd heb. 

Alvast bedankt

Groeten van mij:)


6 reacties

 

 

https://www.dokter.nl/nieuws/handen-voeten/nagelbijten-hoe-kun-je-het-afleren/

Succes !!

Sjammetje xxxx

Reputatie 7
Badge +15

Byte-X ,
 

als je dit op je nagels “ lakt “ dan is dat zoooo smerig als he ze afbijt, de smaak blijft 30 min in je mond, maar daarna doe he het ook nooooit meer,….. 

 

kijk anders gwn even bij de bol, kan ook, of loop duss gwn even naar het kruitvat, er zijn best veel merken, maar volgensmij is deze dus prima…..

Mij_Niet_Gezien 

 

( linkje naar commerciële site verwijderd en vervangen door de naam van het product )

Ik ben sinds ongeveer een jaar ook gestopt met de nagelbijt verslaving, bij mij werkte vieze nagellak niet omdat ik dan weer ging pulken ipv bijten, dus als niks werd zou ik zo’n nagellak niet proberen.

 

Probeer er zo veel mogelijk aan te denken als je de neiging hebt zodat je je zelf kan inhouden

 

Wat voor mij persoonlijk werkte was dat ik iets moest zoeken om met mn handen te doen ipv te bijten, als ik thuis was ga ik dan bijvoorbeeld gamen, dan ben je bezig met je handen, als je op een stoel aan tafel zat kan je bijvoorbeeld op je handen gaat zitten zodat je er niet bij kan.  op school kan je bijvoorbeeld met een pen spelen, etc, 

 

PROBEER GEWOON ZO VEEL MOGELIJK ALTERNATIEVEN TE ZOEKEN IPV BIJTEN EN PULKEN. OOKAL IS HET SPELEN MET EEN PEN, FIDGET SPINNER, GAMEN, TEKENEN, ETC.

Oeeee had ik eerst ook! Doe een elastiekje om je pols en elke keer als je wilt bijten friemel je daar even aan dan wordt je je bewust wanneer je het doet hopelijk helpt dit 

Reputatie 7
Badge +19

pleisters op je vingers lol. Dat is het enige wat voor mij werkt.

Reputatie 2
Badge +1

hey uhm je hebt ook speciale nagellak ervoor die je niet ziet, en die is dan goor dus als je dat bijt is dat echt niet te eten… (ik heb dat ook geprobeerd maar ik vond m niet heel erg dus bij mij hielp het niet, maar ja misschien moet je dan een iets sterkere nemen lol)

groetjes cyriss

Reageer