Wie heeft er tips om van voorhoofdsholte ontsteking af te komen šŸ¤•šŸ¤§

  • 15 February 2023
  • 24 reacties
  • 638 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

HoiĀ allemaal,

Ā 

ik heb sinds gisteren last van voorhoofdsholte ontsteking en ik voel me niet echt heel lekker om het zachtjes uit te drukkenĀ ā˜¹ļø

Nou weet ik dat er ergere dingen zijn, dus ik wil ook niet klagen, maar elke tip is welkom om er sneller vanaf te komen.

Mijn hoofd voelt nogal zwaar en vol en voorover bukken is niet echt een fijn gevoel, zeg maarĀ šŸ¤’

alvast bedanktĀ 

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 


24 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hi @MickeyMouseĀ , vervelend,Ā 

om je klachten te verminderen kan je Ā Ā neusspray ,Ā op basis van een zoutoplossing of xylometazoline gebruiken. paracetamol is vast ook een goed idee!

Ā 

Ben je al naar de Huisarts geweest?! die heeft vast betere tips dan wij, op zo'n forumā€¦. maar ga iig naar een arts als je een (of meer)Ā van deze klachten ervaart:

  • Uw voorhoofd opgezwollen is.
  • U misselijk bent en veel overgeeft.
  • U al meer dan vijf dagen koorts heeft.
  • U net was genezen van uw koorts en opnieuw koorts krijgt.
  • U ernstige hoofdpijn heeft.
  • U na twee weken nog steeds klachten heeft.
  • U erg ziek bent.
  • U problemen aan uw oog ervaart, zoals een pijnlijk, rood oog of dubbelzien

bron; moetiknaardedokter.nlĀ 

Ā 

beterschap!

Mij_Niet_Gezien

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mij_niet_gezienĀ ,

Ā 

dankjewel voor je snelle reactie.

Ik heb geen neusspray, maar gaĀ wel vragen of Ć©Ć©n van m'n broers die gaat halenā€¦.

Ik ben nog niet naar de dokte geweest, omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar niet dusĀ šŸ¤§

Ik ga wel vragen of opa of oma van mijn broers vanavond even langs kan komen, Die zijnĀ allebeiĀ arts. Misschien weten die ook nog iets?

Paracetamol helpt niet heel erg heb ik het idee, maar miss duurt dat even voordat het werkt, weet niet.

Ā 

Dankjewel voor beterschap wensen.

Ā 

Iedereen met tips mag ze hier posten,

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Echt vervelend. Heb het zelf ook wel eens gehad. Gelukkig gaat het na een paar dagen vanzelf weer over. Tegen de pijn kun je paracetamol nemen. Wat ook fijn is, is stomen. Gewoon boven een bak heet water gaan zitten met een theedoek over de bak en je hoofd. Het gaat er niet sneller van over maar helpt wel tegen de verstoptheid. Als je gaat douchen, de douche wat heter zetten en dan de lucht goed via de neus inademen werkt ook.

Heel veel beterschap!

Reputatie 7
Badge +17

Oh ja, als je gaat stomen moet je geen druppels of wat dan ook toevoegen. Dat irriteert alleen maar.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16Ā ,

dankjewel voor de tips, alleen had ik die laatste nog niet gelezen en was gelijk gaan stomen met warm water met dampo erin. Ik smeer dat ook op mijn voorhoofd en een beetje in m'n neus, dus dacht dat het wel een goed idee wasā€¦ā€¦.werkte wel, alleen heb er een beetje (nog )rooie(re) ogen van gekregen. Kan toch niet echt kwaad of wel? Ik was toen wel voor een uurtje in slaap gevallen...

Ā 

Die paracetamol doe ik iets van 6 per dag, maar helpt niet veel, denk ik. Of het zou nog veel erger zijn zonder, wat ik me niet echt voor kan stellen. Mijn hoofd voelt echt zwaar en als ik buk voelt het nog erger.

Ik kan ook niet slapen met mijn mond dicht, omdat alles verstopt zit en ik hoor mijn eigen hartslag als ik mijn mond open heb en onder mijn dekbed ligā€¦..is dat heel raar of herken je dat? Ik dacht eerst dat ik zo snel ademde, totdat ik aan mijn pols voelde en er achter kwam dat het mijn hartslag is. Als ik mijn mond dicht doe hoor ik het niet meer, maar ik denk dat ik dan stik, dus is ook niet echt de oplossing.

Ā 

Misschien dat ik zo nog wel ff ga douchen of is de sauna ook goed of beter en welke, infrarood of zo'n Zweedse (of heet dat een Finse) met water en kooltjes, zeg maar.

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Toen ik het had heeft mā€™n moeder inhalatiedruppels erbij gedaan en dat was niet zoā€™n succes. Vandaar dat ik het er ff bij vermeldde. Maar het kan vast geen kwaad.

Je hartslag hoor je omdat je hele hoofd verstopt zit. Dat is normaal.

Een hete douche vind ik gewoon het fijnst als ik zwaar verkouden ben. Als je een sauna doet is met water en kooltjes het beste denk ik. Het gaat immers om de stoom die je wilt inademen.

Het kan helaas wel ff duren voordat het over is. Wel tot een dag of 10. Ik had het 5 of 6 dagen of zo.

Sterkte en beterschap. Hoop dat je beetje kunt slapen.

Reputatie 7
Badge +17

Over de dampo. Ik weet niet of je het al doet maar je borst er mee insmeren is ook fijn. Je ademt het dan zeg maar nog beter in dan als je op je voorhoofd doet.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

morgen (eigenlijk later vandaag) komt opa of oma me even checkenā€¦.(die zijn allebei dokter)

Ik heb afgelopen avond best veel koorts gehad en koude rillingen tegelijk.Ā Ik heb hele koude handen en voeten en dan lig ik helemaal onder m'n dekbed.... Wat helpt daar tegen?

Het goede nieuws, mijn 2 favo broers zijn speciaal voor mij naar huis gekomen. Ik ga vragen of ik tussen ze in mag slapen om het weer warm te krijgen

Ā 

Hoi @tim16Ā ,

wat lief dat je nog berichtjes stuurt voor het slapen.

Ik zat er een beetje doorheen vanavond, maar dat komt ook omdat ik op ā€˜Tussen oorlog en levenā€™, een VRT docu over de verwoestingen in OekraĆÆne zat te kijken en koorts en koude rillingen en een zwaar hoofd had. Maar ik moet mezelf niet zielig vinden. Ik had er wel met mijn broers over geappt en gezegd dat ze niet speciaal voor mij van studeren naar huis hoefden te komenā€¦Op zo'n moment mis ik papa en mama echt heel erg....Ā Kennelijk kunnen mijn broers tussen de regels doorlezen en zijn ze samen in de auto gesprongen en speciaal voor mij toch naar huis gekomen. Ze kwamen net binnen nadat jouw eerste berichtje was gekomen. Ik moest wel huilen toen ik ze zagĀ šŸ˜¢ Zij begrijpen mijĀ šŸ˜š en dat voelt echt heel goed

Ā 

ā€¦. het kan vast geen kwaad.

okƩ, anders vraag ik het van die dampo voor de zekerheid morgen ook nog wel aan opa

Ā 

Je hartslag hoor je omdat je hele hoofd verstopt zit. Dat is normaal.

Ok, ik hoopte al zoiets, ik voel me soms als een zombie

Ik heb ook al droge lippen omdat ik door mijn mond adem...zucht

Ā 

Een hete douche vind ik gewoon het fijnst als ik zwaar verkouden ben. Als je een sauna doet is met water en kooltjes het beste denk ik. Het gaat immers om de stoom die je wilt inademen.

ok, ja, ik snap het. Ik ga morgen wel aan mijn broers vragen hoe die met kooltjes werkt, want idkĀ šŸ¤·šŸ¾. Die infrarood is met een knopje, dus die kan ik zelfĀ wel aanzettenĀ šŸ˜‰

Onze douche is best groot, dus ik krijg niet snel stoom en de afzuiging gaat automatisch, dus ja..

Ā 

Het kan helaas wel ff duren voordat het over is. Wel tot een dag of 10.

Ā 

OMG, ik dacht dat ik voor het weekend wel weer helemaal het mannetje zou zijn, maar ok. Wel jammer, want ik heb zaterdag een etentje...Het is wat het is. Bovendien is het nog geen zaterdag, dus wie weet

Ā 

Ik had het 5 of 6 dagen of zo.

wow,Ā ook best lang, vervelend. Volgens mij heb ik het nog nooit eerder gehad. Ze hebben toen ik klein was ergens in een ziekenhuis wel een keertje een gaatje in mijn hoofd geboord, maar geen idee waarom. Ik kan het ook niet meer vragen aan papa en mama

Ā 

Sterkte en beterschap. Hoop dat je beetje kunt slapen.

dankjewel en ik snap wel wrm jouw vriendje 'jaā€™ heeft gezegd toen jij 'm vroeg. Jij bent echt heel aardig en lief.

Ik slaap overdag beter als 's nachts,Ā maar ja, misschien als ik lekker tussen mijn broers lig, dat ik dan geen koude handen en voeten meer hebā€¦Ā Ze hebben net nog een bordje warme havermout voor me gemaakt, want ik had weinig zin in eten vanavond en ze zeggen dat het beter is om wel wat te eten, dus doe ik dat maar en ik vind het ook best lekker hoor

Ā 

Over de dampo. Ik weet niet of je het al doet maar je borst er mee insmeren is ook fijn. Je ademt het dan zeg maar nog beter in dan als je op je voorhoofd doet.

oh, ik dacht dat het wel door mijn voorhoofd zou gaan, idk, hoe dat werkt. Het voelt wel okĆ©, als ik het erop smeer, maar dus beter op m'n borst smeren. Werkt het alleen door inademen. Ik ga wel eens op het doosje kijken haha, doe ik hetĀ  al die tijd verkeerdĀ šŸ˜‚

Borst, rug en hals insmeren en dek het warm toe. Niet aanbrengen bij of in de neus of bij de ogen. Oeps. Stomen/dampen: 1 theelepel zalf in een brede kom heet, niet kokend water. Nou ja, zo moet het dusā€¦

Ā 

Morgen weer een dag en hopelijk gaat het elke dag iets beter, maar handige tips zijn altijd welkom.

Van iedereen, dus kom maar opĀ šŸ˜€

Misschien dat ik niet snel antwoord, omdat ik overdag af en toe ook gwn in slaap valā€¦.maar ik ga altijd iets terug sturen

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi @MickeyMouseĀ  ik zie al heel veel goede tips hier, dus ik voeg alleen toe dat ik je beterschap wens enĀ  dat je er snel geen last meer van hebt!

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

Lief van je broers dat ze langskwamen. Snap dat je vooral op zoā€™n moment je ouders extra mist.

Koorts met koude rillingen is heel irritant. Ik ken dat. Het klinkt misschien gek maar je moet je dan juist niet te warm aankleden in bed. Je lichaam moet namelijk de warmte kwijt kunnen. Ik had alleen een tshirt en onderbroek aan en een niet te dik dekbed over. Tegen koude handen en voeten kun je wel een warmwaterkruik gebruiken. Of een warm bad of douche natuurlijk.

Verder sws zorgen dat je genoeg drinkt.

Tegen droge lippen: vraag aan je broers of zo of ze labello voor je meenemen. Dat werkt heel goed.

Bij de dampo gaat het idd om het inademen.šŸ˜„

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je je heel snel weer beter voelt.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Julian12Ā ,

Ā 

Hoi hoiĀ @MickeyMouseĀ  ā€¦..ik voeg alleen toe dat ik je beterschap wens enĀ  dat je er snel geen last meer van hebt!

wow, ik had - voordat jouw reactie er stond -Ā al gezien dat je klavertjes had gegeven en daar was ik sws al blij door geworden. Dat iemand aan je denktā€¦.en dan nu nog jouw reactie doet me echt goed. Echt lief, wat zeg ik, superliefĀ šŸ˜‰

Ik ben wel gevoelig voor zulke dingen. dat doe je goed.

Ā 

Liefs,

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16Ā ,

Ā 

Lief van je broers dat ze langskwamen.

Ā 

zeker, ze weten mij altijd te verrassen

Ā 

Snap dat je vooral op zoā€™n moment je ouders extra mist.

liefĀ šŸ’“

Ā 

Koorts met koude rillingen is heel irritant. Ik ken dat. Het klinkt misschien gek maar je moet je dan juist niet te warm aankleden in bed. Je lichaam moet namelijk de warmte kwijt kunnen.

Ā 

ik slaap altijd bloot en mijn broers ook, maar ik twijfelde echt of ik sokken en handschoenen aan moest doen...zo koud voelden mijn handen en voeten. Ik heb ze opgewarmd aan mijn broers hun benen en lichaam beetje, zeg maar. Dat hielp wel een beetje en gwn dat ze er waren..

Ā 

Tegen koude handen en voeten kun je wel een warmwaterkruik gebruiken.

Ā 

ok, goeie tip. Mijn broers hebben er eentje gevonden in huis, dus miss ga ik die vanavond proberen, maar heb het nu niet meer zo koud, maar voor het geval

Ā 

Of een warm bad of douche natuurlijk.

altijd fijn

Ā 

Ā 

Verder sws zorgen dat je genoeg drinkt.

dat zei mijn broer ook al toen we gingen plassen. Hij zei je drinkt te weinig, je plas is echt donker geel en miss had ik ook wel te weinig gedronken. Opa zei het vandaag ook al dat ik echt 2 liter moest drinken op een dag, zeker met koorts, dan verlies je ook vocht

Ā 

Tegen droge lippen: vraag aan je broers of zo of ze labello voor je meenemen. Dat werkt heel goed.

Thnx voor de tip, m'n broers hadden er nog eentje liggen en dat helpt zeker goed

Ā 

Bij de dampo gaat het idd om het inademen.šŸ˜„

hahahaha, ja wist ik veel, mama smeerde dat vroeger ook wel eens op mijn voorhoofd en slapen

Ā 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je je heel snel weer beter voelt.

ik voel me altijd al beter als iemand iets stuurt en met jouw tips ook nog een beetje extraĀ šŸ˜€

Ā 

Opa had mij onderzocht en hij heeft met een collega die KNO arts is afgesproken dat ik vanavond even langs mag komen. Die heeft nog dienst en dan gaat ie naar mijn bijholtes kijken en misschien spoelen, want opa vond dat ze nogal vol zaten of iig pijnlijk als ie er op klopte...nou ja, ik laat het wel weten

Ik hoop niet dat ik in het ziekenhuis moet blijven..

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Julian12Ā  en @tim16Ā ,

Ā 

mijn reacties aan jullie moeten eerst gecheckt worden, dus ff wachten en dan komen ze hierboven te staan

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Nog ff een tip over de kruik, pas wel op dat je je er niet aan brandt, vooral als je bloot slaapt. Je kan er ook speciale hoezen voor kopen, dan blijft die ook langer warm.

Hoop dat het goed gaat op ziekenhuis en dat je niet hoeft te blijven (hoeft vast niet).

Reputatie 7
Badge +14

hoi @tim16Ā ,

thnx,

het is niet zo eentje van rvs, maar een soort rubberachtige zak, maar ik ga sws uitkijken. Ik leg die eerst wel op mijn voeteneind voordat ik in bed kruip, dan kan ik 'm niet per ongeluk ergens op laten vallen waar hetĀ niet zo fijn voelt.

Met een soort fleece hoes lijkt me wel lekkerder voelen. Miss morgen ff naar kijken ,

Ik ga die kruik nu ff zo proberen.

Ik ben gelukkig weer thuis. Ik heb nog wat handige tips gekregen van de KNO arts,, maar dat volgt later.

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Ook met die rubber dingen moet je uitkijken voor brandwonden.

En pas ook met je neus teveel snuiten trouwens. Als je dat teveel doet blaas je snot zeg maar die holtes in en dan raakt het nog meer verstopt.

Ik hoop dat het al wat beter met je gaat.

Ā 

Reputatie 7
Badge +15

Even over die kruikenā€¦ er bestaan ook ā€œzakkenā€ met pitjes erin, die stop je in de magnetron, en worden dan ook heerlijk warm ā€¦ Ā minder gevaarlijk dan kokend waterā€¦.

Ā 

Je moet wel opletten welke je gebruikt, wantĀ sommige stinken nogalā€¦ šŸ˜…

Ā 

Mij_Niet_GezienĀ 

Reputatie 7
Badge +17

@Mij_niet_gezien Beetje offtopic dit, maar je moet nooit kokend water in een kruik doen. Die zakjes zijn idd ook fijn.

Geen posts van @MickeyMouse vandaag. Hoop niet dat hij erg ziek is.

Reputatie 7
Badge +15

@Mij_niet_gezienBeetje offtopic dit, maar je moet nooit kokend water in een kruik doen.Ā 

Haha, ik gebruik Ć¼berhaupt nooit kruiken, ik had geen idee šŸ˜‚.Ā 
Ā 

k hoop idd dat het goed gaat met MickeyMouse, we hebben al 3 dagen niks gehoord. Voor zijn part is dat langā€¦ā€¦ā€¦Ā 

Ā 

Ā 

Mij_Niet_GezienĀ 

Reputatie 7
Badge +17

@Mij_niet_gezien Dan weet je iig wat je niet moet doen als je er een keer een gaat gebruiken. šŸ˜‰

Van een voorhoofdsholteontsteking kun je best wel ff last hebben. Hij zal wel niet zo veel zin hebben in het forum nu.

Reputatie 7
Badge +17

Al een week geen MickyMouse...hoop dat je weer een beetje beter bent.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @tim16Ā  en @Mij_niet_gezienĀ  en iedereen die meeleest,

Ā 

sorry dat ik er ineens een tijdje niet meer wasā€¦ā€¦

wat lief dat jullie steeds toch berichtjes bleven postenĀ šŸ’–

Dat voelt echt heel goed, dus dank jullie wel daarvoor

Ā 

Ook met die rubber dingen moet je uitkijken voor brandwonden.

thnx, er zit sws warm water in natuurlijk

Ā 

En pas ook met je neus teveel snuiten trouwens. Als je dat teveel doet blaas je snot zeg maar die holtes in en dan raakt het nog meer verstopt.

Ā 

klopt, dat zei die KNO-arts ook al, goeie tip, beter is om je neus op te halen of hoe ze dat ook al weer zeggen

Ā 

Ik hoop dat het al wat beter met je gaat.

nou, met de voorhoofdsholte ontsteking ging het op een gegeven moment wel beter gelukkig, maar ik kreeg last van allerlei andere rare dingenā€¦.

Ā 

Geen posts vanĀ @MickeyMouse vandaag. Hoop niet dat hij erg ziek is.

oh, wat lief, sorry dat ik niks heb kunnenĀ laten weten. Ik wilde niet dat jullie je zorgen maakten, maar jaā€¦.

Ā 

Van een voorhoofdsholteontsteking kun je best wel ff last hebben.

Ā 

klopt, dat op zich was best heftig die eerste week, anderhalf

Ā 

Hij zal wel niet zo veel zin hebben in het forum nu.

ik wilde wel, maar kon het gewoon niet aanā€¦..ik miste jullie heel ergā€¦Ā op een gegeven moment wist ik niet eens welke dag het was enzo, er gebeurdeĀ zo veel ineens

Ā 

Al een week geen MickyMouse...hoop dat je weer een beetje beter bent.

šŸ’–šŸ’–

ik ga wel in een nieuw topic vertellen wat er allemaal gebeurd is. Ik heb 2x in het ziekenhuis gelegen voor in totaal 10 dagen,,,,

Ā 

Even over die kruikenā€¦ er bestaan ook ā€œzakkenā€ met pitjes erin, die stop je in de magnetron, en worden dan ook heerlijk warm ā€¦ Ā minder gevaarlijk dan kokend waterā€¦.

ok, dat lijkt me ook wel ietsā€¦.hebben die een speciale naam en waar verkopen ze die?

Ā 

Je moet wel opletten welke je gebruikt, wantĀ sommige stinken nogalā€¦ šŸ˜…

oh, haha, weet je welke niet stinken? Kun je het al ruiken voordat je ze koopt en verwarmt? Of beginnen ze pas te stinken als je ze hebt verwarmd?

Ā 

k hoop idd dat het goed gaat met MickeyMouse, we hebben al 3 dagen niks gehoord. Voor zijn part is dat langā€¦ā€¦ā€¦Ā 

oh wat lief, ik hoop niet dat je je teveel zorgen om mij hebt gemaaktĀ šŸ˜‰

Ā 

Vorige week had ik nog allemaal groen slijm uit mijn voorhoofdsholte, best veel, dus het was wel erg heftig en duurde best lang, maar ja, gelukkig heb ik er nu geen hoofdpijn meer van.

Alleen allerlei andere dingen, maar das hier off topic, dus ik ga nog wel een nieuw topic makenā€¦.

Ā 

Dank jullie wel voor het meeleven en alle tips hierĀ šŸ˜˜

Ā 

Gr. MickeyMouse

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat het weer beter gaat met je. Was wel een heel klein beetje ongerust.Ā šŸ˜‰ Niet fijn dat je naar het ziekenhuis moest.

Voor die warmtezakjes moet je ff googelen op ā€˜warmtepads rijstā€™.

Reputatie 7
Badge +15

Hi @MickeyMouseĀ ,Ā 

wat fijn dat het weer beter gaat! Eerlij gezegd was ik best wel ongerust, maar fijn dat het nu beter gaat! Je was zo te horen wel heel ziek, als jĀ e niet meer weet welke dag het is is dat niet niks!

Ā 

ok, dat lijkt me ook wel ietsā€¦.hebben die een speciale naam en waar verkopen ze die?

Het spijt me, maar dat mag ik volgens de regels niet zeggen, ik ven 1x zo dom geweest om het wel te doen (ik was het vergeten), en kreeg er gelijk een waarschuwing voor terug. Dus ik zou iets als ā€œwarmtekussensā€ googelen, en hopen dat je dan bij dezelfden site uit komt als ikā€¦ :)Ā 

Ā 

Mij_Niet_GezienĀ 

Reageer