welke naam past bij mij?



Toon eerste bericht

56 reacties

Kies gewoon de naam die jij het mooist vind bij een jongen als jij jack, kevin, ray enz. Genoemd wil worden en het echt mooie naam vind dan zou je die kunnen kiezen maar doe wat het best voor joi voelt
Hey,

Als je naam genderneutraal is, kun je altijd overwegen dezelfde naam te houden.

Vraagje, zou je het leuk vinden als je naam zegmaar ook Frans klinkt? Want de naam ''Hugo'' bijvoorbeeld is Frans, maar kun je ook op z'n Nederlands uitspreken. De naam ''Claudien'' bijvoorbeeld spreek je dan weer echt Franserig uit.

Je kan overigens ook aan je vader vragen (ik denk dat je vader hier meer voor open staat) of je ouders hadden bedacht hoe je zou heten als je een cisgender man was geweest. Wellicht hadden ze al een naam bedacht, die dan wss Frans is, en die je leuk vindt.

Wat leuke namen die ik heb gevonden: (naja, ik vind ze leuk 👀 )
-Juste (betekent 'rechtvaardig, eerlijk')
-Yoram (heeft een of andere Hebreeuwse betekenis ofzo)
-Finn (wit en duidelijk)

Ja sorry toen begon ik me te irriteren aan m'n laptop en had ik geen zin meer om verder te googelen 😂

Gr. Pin
hoi

weet je wat het probleem is van mijn genderneutrale naam ik ken 2 meisjes met mijn naam en hij is (net opgezocht) in de afgelopen 5 jaar 0x aan jongens gegeven. en hij lijkt op 2 Nederlandse meisjes namen. dus ik heb gewoon een hekel aan die naam gekregen.

ooh nee 2 meisjes en een volwassen vrouw.
en die vrouw reed me bijna aan 2 weken geleden. en stapte uit om te vragen of ik geschrokken was haha. en toen stelde ze zich voor 😂

ik heb het op gegeven om een Franse naam te nemen 😅 zo lang het een beetje klinkt. het mag geen pure Nederlandse naam zijn. dus mijn eisen zijn verlaagd.

ik had de zelfde naam gekregen als ik als jongen was geboren dus niet veel verschil.

Google naar namen is ook gewoon saai. nu snap ik wel waarom sommige mensen maar 1 naam hebben 😂

groetjes
bella
Ah dus het is officieel een genderneutrale naam, maar in Nl is het vooral een gebruikelijke naam voor vrouwen. Ja, dan snap ik dat je er wel vanaf wil.

Is er al iets wat wel oké voelt?

Gr. Pin
er zij wel 2 namen die de hele tijd door me kop spoken 😂

maar of het goed voelt geen idee.

ik heb vakantie dus ik spreek mijn vrienden niet zo veel. dus kan ik ze ook niet vragen of ze me zo willen noemen.

elke keer als ik weer een opmerking krijg van bella dit en dat doe je niet goed denk ik zeur niet of noem me maar ... of ... misschien luister ik dan wel.

groetjes
bella (wil een andere gebruikersnaam! maar wat idk)
Je zou eens meer kunnen experimenteren met die 2 namen. Uiteindelijk is een groot deel ook gewenning.

denk ik zeur niet of noem me maar ... of ... misschien luister ik dan wel.Ik zou het wel echt heel cool vinden als je dat zou zeggen! 👀

Misschien iets van Blue als gebruikersnaam?

Gr. Pin
hoe zou ik daar mee kunnen experimenteren?

ik zou dat nooit durven zeggen hoor!
ik zij wel net laat ook maar. blijf me maar lekker haten ik ga binnenkort toch uit huis en dan ben ik van jullie af.

alleen een beetje jammer dat ze het niet hebben gehoord. lang leven de vervelende niet luisterde mensen!

ik heb net gevraagt of mijn gebruikers naam aan gepast kan worden.
heb 2 opties gezegd dus ben benieuwd
Hey (bella). Je zei dat je graag een Franse naam wilde. En ik zat te denken dat Frans eigenlijk heel mooi is omdat je met sommige woorden mannelijk en vrouwelijk hebt.
1 daar van is mooi in het Frans de vrouwelijke vorm is Bella de mannelijke vorm is Beau. Beau is ook een officiële jongens naam. En je vertelde dat je het lastig vond om eigenlijk ineens anders genoemd te worden maar eigenlijk. Zou je bij deze naam precies het zelfde genoemd worden maar dan in de mannelijke vorm. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met dit ideetje xxx mij 😀
hey

reddende engel bedankt voor je reactie.
ik vind beau wel mooi om te schrijven maar voor mij is het een grood vraag teken hoe je het uit zal spreken.

en bella is (gelukkig) mijn echte naam niet.
mijn naam is een vaak door meisjes gebruikte gender neutrale naam. dus ik zou hem kunnen houden maar dan blijf ik in mijn families ogen dat vervelende verlegen meisje. en daar ben ik klaar mee. ik wil gewoon van mijn naam af...!

groetjes
blue
Hi Blue 🙂

Je hebt een dappere stap gezet door je gebruikersnaam aan te passen. Ik hoop dat je er tevreden mee bent.

De namen ... of ... die je eerder noemde, vond ik mooie kanshebbers. Ze klinken stoer, en ik vind ze goed passen bij de Blue die ik van het forum ken. Een nieuwe naam zou daarbij inderdaad kunnen helpen bij het doen inzien van je familieleden, dat de omschrijving 'vervelend, verlegen meisje' allesbehalve bij je past.

Gr. Kenshin
hey

kenshin ik had je reactie niet gezien sorry 🙈

ik heb denk ik een keuze gemaakt!?!
mijn hoofd laat de naam ... niet meer los. het lukt gewoon niet meer!

2 mensen hebben mij in hun contacten al veranderd. en vroegen wanneer ik me sociaal media ging veranderen.

ik heb dus mijn snap chat al verandert. maar de rest die ik niet want daar zit mijn gezin en andere familie leden op.

mijn familie hoefr hun beeld echt niet te veranderen. ik kom namelijk niet meer naar de feesten toe...
bij de gene die enig sinds aardig kunnen doen spreek ik dan later mee af op een rustig moment. maar meestal komt het er dan niet meer van dus sla ik een stress vol bezoekje over.

groetjes
blue
Fijn dat je een naaam hebt gevonden die prettig voelt! Onthoud dat het nog steeds geen schande is om later je naam weer te veranderen. Ik ken iemand die dat 3x heeft gedaan voor die bij z'n definitieve naam kwam.

Gr. Pin
hey

ik weet dat het geen schande is als ik het nog een keer verander.
het koste al moeite om bij deze naam uit te komen..
ergens moet ik het wel weten dat dit mijn naam is. want ik heb gister avond een black-out gehad en in doe black out heb ik op 7 blaadjes de naam ... getekend en op mijn deur geplakt aan de binnen kant 🤔
... dus met zoon blackout ben ik al ... en niet meer mijn officiële naam...

groetjes
blue
Oké dat is eigenlijk best wel cool.
het is best cool maar ook raar. ik heb meerdere raare dingen uit gespookt haha.

ik had die tekeningen gemaakt maar ook heb ik al mijn kleding die ik in me kast had hangen is tassen gedaan en een briefje er op dit gaat mee met de verhuizing. ik vind dat zo raar. dat ik allerlei rare dingen kan doen.

groetjes
blue
Wauw, tijdens zo'n black-out lijkt je onderbewustzijn naar boven te komen. Interessant. Stoer ook, de naam ....

Gr. Kenshin

Bericht aangepast door De Kindertelefoon
Kenshin heeft wel een punt met je anonimiteit nu 🤔

Het lijkt me eigenlijk best wel chill soms, zo'n black-out (nadruk op soms, wanneer je coole dingen doet zoals laatst). Alsof je wakker wordt na het slapen en je opeens je huiswerk al hebt gedaan. Super handig.
hoi blue

leuk dat je een naam hebt uit gekozen!
hey

kenshin je hebt een punt!
ik zat er al na te denken om door kt die naam in een andere naam te veranderen omdat dit inderdaad echt naar mij toe wijst. als je die naam uit mijn mond hoort vallen.

en die black out lijken leuker dat dat het is.
ik ben soms echt bang als mijn stress en emoties hoog zitten dat ik een keer in een black-out te recht kom en ik iets doe waar in spijt van krijg of juist het gene ga doen waar ik tegen zit te vechten. je weet het gewoon niet. en als je terug komt uit een black-out moet je maar eens zien wat er gebeurd is.

groetjes
blue
Nee black-outs lijken me inderdaad ook niet fijn. Ik probeerde enkel 1 aspect wat leuker te laten lijken, omdat de rest al zo stom is.
ja oke snap ik wel!
ik zou er liever van af willen maar dan moet die stress en spanning gewoon minder zijn en dat gaat niet in het gezin waar in nu woon dus voorlopig hou ik de black-outs

ik was net op tijd voor dat zijn account verwijdert was haha

groetjes
blue

misschien zoek je meer naar een gender neutrale naam?

 

rené/renée is een leuke zou ik zeggen.

anders iets als alex?

of max?

maxime/maxiem?

misschien zoek je een naam die wat meer bij jou past? persoonlijk neig ik meer naar de latijnse benamingen van dingen.

 

als dit eigenlijk al ging over hoe anderen jou moeten noemen, dan zou ik zeggen ( afhankelijk van hoe ver je bent, en of je weet dat je er mee wilt doorzetten)  zou ik gaan voor hem/hij, uiteindelijk zou je dit ook worden, ik denk dat het beter is om in het diepe te springen bij deze, wie weet, dan kun je er aan wennen en dan zijn er straks niet meer zulke onwennige gevoelens als het gaat over mensen die je aanspreken met hem of haar

 

:)

hey AlphaWolf2002

 

wat leuk dat je reageerd op dit toppic!

maar ik heb al een tijdje een naam uit gekozen. maar van wege privacy redenen is die naam overal weg gehaald. 

 

en daar hem/haar is nog een ding.  tegen woordig zeggen mensen mijn naam in de plaats hem/haar en dat doe ik ook bij iedereen. want dat voelt het prettigst voor mij nu. denk ik. 

 

grietjes blue 

Hallo Blue :)

Goed dat je een naam hebt gevonden alleen jammer dat we niet jou nieuwe naam weten maar dat ligt aan de forumregels en anonimiteit dus ja. Hoe vinden mensen jou nieuwe naam trouwens? Vinden ze het mooi want daar ben ik wel benieuwd naar.

-Dr8gon99

Hey Blue,

Uit nieuwsgierigheid:

Ik hoe hetzelfde als jij momenteel, mensen zeggen vooral mijn naam en mijden zo pronouns. Welke naam gebruiken ze voor jou? Bij mij is dat momenteel mijn geboortenaam. Is dat bij jou ook zo of gebruiken ze je nieuwe naam?

Gr. Pin

Reageer