Vraag

wel of niet pijnstillers

  • 17 December 2023
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi ik ben een meisje van 14.

ik heb vorige week een deur tegen mijn hoofd aan gekregen ik ga niet zeggen hoe dat kan want dat is echt heel dom. maar ik heb dus nu al een hele week enorme hoofdpijn en wil dus graag paracetamol. ik heb eerder paracetamol gehad voor hoofdpijn maar dat kwam doordat ik teveel in mijn hoofd had. dus toen mocht ik geen paracetamol meer krijgen op school. mijn moeder heeft toen een pakje voor mij gekocht die ik sinds toen in mijn tas had. ik nam toen ongeveer 3 paracetamolletjes op school. ik was mij van veel dingen daardoor ook niet meer bewust. ik heb dat 2 of 3 week gedaan tot een vriendin zei dat mijn lever daardoor beschadigd kon raken en dat ik dus dood kon gaan. ik heb dus tegen mijn broer gezegd dat ik een onbewuste (ik was van niks bewust) maar toch bewuste (ik stopte niet) zelfmoord poging heb gedaan. mijn broer raakte deels in paniek en zei met een soort angst in zijn stem dat ik niet dood mocht. dat heeft ervoor gezorgd dat ik stopte. ik voel me wel slecht sinds ik ben gestopt en ik wil nu weer paracetamol wegens mijn hoofdpijn door de deur. ik ben alleen bang dat het de laatste keer wordt dat ik paracetamol neem.

weet iemand wat ik moet/kan doen?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, als je nu al zo lang hoofdpijn hebt van een klap van die deur lijkt het me niet onverstandig om eens aan de huisarts te gaan denken. Kwaad kan het niet, en de arts weet het beste wat te doen met je pijn. Ook aan de oorzaak daarvan misschien. Overweeg dit eens, want al zo lang hoofdpijn is niet prettig en even laten bekijken is verstandig.  Beterschap in ieder geval! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb toch de keuze gemaakt om paracetamol te nemen. Ik heb er nu 2 gehad en het werkt helaas niet.

Ik wil niets sterkers. wat kan ik nu doen?

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Ik zou net als @Tartan14 zegt voor de zekerheid naar de huisarts gaan.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent, beterschap!

Reputatie 7
Badge +17

Van 3 paracetamol krijg je echt geen leverbeschadiging. Daar moet je wel iets meer voor innemen. Sws meer dan 1000mg in 24uur  bron:https://www.ziekenhuis.nl/medicijnen/p/paracetamol/dosering/item29466

Ik ben het eens met @Tartan14 en @Jesse_6567  Maak een afspraak bij de huisarts, vooral als de pijn niet minder wordt, en ga niet zelf zitten rommelen met pillen.

Heel veel beterschap.

Reputatie 7
Badge +9

ik ben echt letterlijk net ongesteld geworden en ik denk dus dat de hoofdpijn van de deur al lang is gestopt maar is overgegaan in hoofdpijn ter voorbereiding op menstruatie. ik heb vaak een paar dagen voor mijn menstruatie last van hoofdpijn dus het is allemaal wel prima. de bult op mijn hoofd doet wel nogsteeds pijn als je erop drukt maar een blauwe plek zou dat ook doen na een week.

ik denk dat ik deze week nog even met paracetamol doen omdat ik in een toetsenweek zit. en omdat mijn school verwacht dat ik 2 en een half uur lang kan stil zitten bij een film die mij totaal niet interesseert en er daarna nog een verslag van moet maken. 

na deze week heb ik vakantie dus dan kan ik lekker rustig aan doen en de helft van mijn vakantie in bed doorbrengen doen alsof ik moe ben maar gewoon geen zin heb om uit bed de kou in te stappen.

Reageer