Vraag

Wat te doen met opmerkingen over mijn lichaam?

  • 4 September 2018
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, zelf zou ik mijn lichaam beschrijven als mollig. Of in ieder geval iets voller dan gemiddeld. Ik ben hier zelf tevreden mee. Alleen krijg ik heel veel opmerkingen over mijn gewicht. Een paar random voorbeelden:
-ik zit op een klein krukje. Iemand vraagt aan me: heb je nog een kussentje nodig zit misschien wat beter. Ohnee laat maar je hebt dikke billen.
-jullie lijken best op elkaar behalve dat jij veel dikker bent
-zou je dat wel eten?

Dat soort dingen dus. Hierdoor twijfel ik zegmaar aan mezelf en schaam ik me als ik iets eet in het openbaar. Weet niet echt wat ik er aan moet doen. Ik ben trouwens ong 1.76 en weeg 70 kg om je een wat duidelijker beeld te geven.

7 reacties

Yo!
Gewoon doen wat jou het beste en fijnste lijkt.
En erger je niet om die reacties want als je te dun bent hebben ze ook wat te zeuren.
Gr. Sayittomy
Trek je er niets van aan, zeker als het onbekenden zijn.
Alleen jouw vrienden weten toch wat goed voor jou is?
Je zou er wat aan kunnen doen, maar die keuze is aan jou.
Hey Luna.M.

Vervelend dat je opmerkingen krijgt over je lichaam. Ik vind het heel grof dat mensen zulke dingen tegen je zeggen. Het is goed dat je blij bent met je lichaam.

Je zou dit bij je mentor kunnen melden. Die kan de personen die die opmerkingen maken aanspreken.

Groetjes
Kenshin
Ik hara het echt dat mensen zo veel zeuren over een ander zijn uiterlijk om zich zelf beeter te voelde....

Ook heel vaak bij mij gebeurd maar dan omdat ik erg ondergewicht heb...

Als jij je zo prettig voelt is dat toch supper❤️ stay strong❤️

Ik wens je het beste?
Hoi dankjulliewel allemaal voor je reactie. Ding is dus dat het vaak juist geen onbekenden zijn. Logeerde namelijk bij een vriendin en haar opa wist genoeg te verzinnen. Niet het ergste probleem ter wereld natuurlijk maar zou wel willen dat het stopt. Iemand nog tips als het bekenden zijn? En niet van school
Misschien gewoon duidelijk zeggen dat je het niet leuk vind en dat je je gekwetst voelt?
Sommige mensen hebben gewoon niet eens door dat ze iemand kwetsen.
Wat grof van die opa. Heel erg onbeleefd van hem. Het verbaast me dat hij zulke dingen durft te zeggen. Zoals @Asy Silivana zei, is het goed om aan te geven dat deze opmerkingen je kwetsen. Je zou je vriendin ook kunnen vragen om bij haar opa aan te geven dat die opmerkingen niet fijn zijn voor jou.

Reageer