Skip to main content

wat moet ik doen(eetprobleem? )

• December 30, 2025
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik ben een jongen van 14. Ik vind mezelf al 7 jaar lang te dik en ik durf niet naar mijn ouders te gaan(die overigens wel aardig zijn). Sinds de middelbare school ben ik ook veel onzekerder geworden over mijzelf mede omdat ik werd/word geïrriteerd op school ik zou niet zeggen pesten maar het is soms wel erger dan plagen. Soms is er wel eens brood of tassen naar mij gegooid, daardoor is mijn zelfbeeld heel laag. Sinds 1.5 jaar eet ik ook minder of eigenlijk probeer ik minder te eten en als ik dan weer meer eet dan ik mag voel ik me schuldig. Ik heb geen weegschaal thuis maar anders zou ik er iedere dag wel veel op staan en ik denk dat mijn stemming ook wel veranderd als ik zwaarder ben dan ik wil. Ik weet niet of ik gezond ben qua gewichten want februari 2025 was ik 174cm en 62.5 kilo alleen nu 10 maanden later weet ik het niet. Ik ben best wel bang dat ik te veel weeg. Ik sla vaak ontbijt of lunch over en bij het avondeten zeg ik dat ik geen honger heb om minder te hoeven eten.  Ik ben ook de laaste tijd wat meer afwezig en meer bezig met mijn gewicht en hoe veel ik eet en alles. Ik voel me soms ook alleen omdat ik een jongen ben die zich te dik vind en dat hoor je(of ik in elk geval) niet zo vaak. Een paar van mijn vrienden zeggen dat ik een beginnende eetstoornis heb. Ik ben soms ook gewoon heel boos op mezelf en dan heb ik de neiging om mezelf hard te slaan met mijn vuist op plekken waar bot zit zoals mijn scheenbeen, maar vaak doe ik dat niet. Soms dan lijkt het alsof ik anorexia wil hebben alleen dan denk ik even helder na en denk ik: waarom wil je dat, maar het lijkt alsof soms gedachtes niet van mij zijn maar van iemand of iets anders en dan met name negatieve gedachtes. Of gedachtes die zeggen dat ik niets mag eten de komende 72 uur.

Ja ik wil dit gewoon even kwijt ergens.

2 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 11, 2026

Heyy lieve ​@Hops ,

Sorry een beetje late reactie… Wat rot voor je zeg 😓 Jongens kunnen ook anorexia hebben en dat komt vaker voor, ik heb zelf ook een es gehad (en ben een jongen) ❤  Je hoeft je écht niet onzeker te voelen over je lichaam, goed eten is ook belangrijk voor je😘 En wat je zegt over dat het voelt alsof je die eetstoornis gedachtes niet van jou zijn is normaal daarbij, je moet een eetstoornis eig ook een beetje zien als een soort 2e persoon in je zeg maar..

Wat die pesters deden is heel erg en slaat nergens op om te doen .. :/

Lukt het mss om het met een brief of samen met vrienden tegen je ouders te zeggen?.. Of bijv. eerst tegen 1 van je ouders?

Veel liefs en sterkte 😘

PrivatTeen
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 7, 2026

hoi ​@Hops, wat naar dat dat gebeurt! ik heb een speciale berekening gebruikt, en met de gegevens die je ons gegeven hebt heb je gewoon een gezond gewicht. laat het je ook vooral niet raken, en praat er met iemand over die je vertrouwd.