Skip to main content
Vraag

Wat is je favoriete yoga pose?

• May 15, 2026
  • 15 reacties
  • 177 Bekeken

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi,

Ik zit op turnen en doe veel aan rekken, strekken en yoga. Mijn vraag voor wie ook aan yoga doet, wat is je favoriete yoga pose en waarom?

Die van mij is de Yoga Sleep Pose. (zie afbeelding) Dat komt doordat ik hier best lang op heb geoefend en hem eindelijk goed kan en lang kan volhouden.

En in deze pose kan ik gewoon nog tv kijken.😅

x

15 reacties

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 15, 2026

Hey die kan ook ja ik heb ook vroeger op turner gezeten 

Yusa
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 15, 2026

Wow daar ben ik niet lenig genoeg voor🫣 doe verder geen yoga, stond vroeger wel altijd ook de kop omdat ik dat fijn vond (rare manier van ontprikkelen ofzo) 

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 15, 2026

Oh leuk ​@Merel12345 ! Doe je nu ook nog weleens yoga oefeningen?

Waarom ben je eigenlijk van yoga afgegaan?

x

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 15, 2026

Erg knap, ik ben een beginner in yoga. Ik doe nu veel heup oefeningen van yoga maar ken al wat andere yoga oefeningen. Die positie op het plaatje gaat mijn lichaam nog niet redden.

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 16, 2026

Oh leuk ​@Merel12345 ! Doe je nu ook nog weleens yoga oefeningen?

Waarom ben je eigenlijk van yoga afgegaan?

x

Hey ik doe soms nog met mijn beste vriendinnen nog maar niet veel meer maar ik kan nog steeds ik moest kiezen tussen voetbal of dat ik had best druk met school daarom maar als ik meer tijd wil ik het wel weer 

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 16, 2026

Hoi ​@Merel12345 

Voor mij voelt yoga doen bijna als een verslaving. Ik kan nooit gewoon lekker op mijn bed zitten, het voelt dan alsof ik van mijn lichaam een yoga pose moet doen. Gelukkig maakt dat me juist erg ontspannen. Er zijn ergere verslavingen denk ik maar.😅

x

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 17, 2026

Ik wil verder gaan in yoga.. Ik ben sportzwemmer maar blijf soms met pijn in mijn onderrug zitten, en heupen zitten links en rechts vast. Ik wil ook alles van yoga doen om me goed te voelen. Als je die positie zoals op het plaatje kan, die mensen hebben echt nooit pijn in hun rug. Alles in je lichaam zit dan perfect.

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 17, 2026

@kleinbloempje favoriete yoga pose heb ik nog niet echt ontdekt maar een YouTubeber noemt het: leg swings, knee circles, windmills, charlestons. De oefeningen die ik die. Voor de rest ken ik er veel.

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • May 17, 2026

@kleinbloempje ik ben best lenig maar die houding is toch een paar stappen te ver voor mij.  Zou wel iets zijn voor al die jongens hier die zichzelf zouden willen pijpen.

Ik hoor veel positiefs over yoga maar ik heb toch liever een iets dynamischer activiteit. Ik heb ook geen aanleg voor meditatie, wat yoga toch ook is.  Voor en na de judotraining hebben we mokuso, een meditatiemoment om je geest leeg te maken - lukt mij nooit: ik denk altijd aan van alles en nog wat en nooit is mijn geest leeg.

MeerAnoniemDanJij
Forum|alt.badge.img

Child’s pose, het is zo chill als je lang hebt moeten zitten.

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 19, 2026

Hoi lieve ​@Diana 

Hahaha succes voor die jongens, hopelijk gaat het ze lukken.😅

Voor mij helpt het precies voor wat je noemt, je geest leegmaken. En voor turnen is het wel handig om lenig te blijven natuurlijk.

x

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 19, 2026

Hoi ​@MeerAnoniemDanJij 

Ja die childs pose is ook super fijn! 

Los van die ik eerder noemde, doe ik de onderstaande poses ook graag. ik doe elke dag minstens een uur yoga/rekken met meditatie als afsluiting. Daarna duik ik lekker ontspannen in bed (of eerst nog in bad).😊

x

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@kleinbloempje,

Ik denk dat die van mij deze is🤣;

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 19, 2026

Hey! 2 voorbeeldjes.  Ik weet niet of dit echt yoga is maar dit doe ik best vaak, met mn vriendin ook. Het ontspant mij en ook is het fijn om zo voor te bereiden op sport. 😊😊 

😘Tover 

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 20, 2026

Hoi ​@Tover01 

Bedankt voor je bericht! 

Dat is eerder meditatie dan yoga, maar ook echt super fijn. Ik ga bij meditatie meestal op de grond liggen met mijn handen op buik of onderbuik. Laatst viel ik zelfs in slaap toen ik dat deed, helemaal met relaxte muziek heb ik dat weleens. Daarom zet ik altijd voor de zekerheid een wekker.😊

x