Skip to main content
Vraag

Wat is het toch met al die topics over luiers en plassen????

• May 11, 2026
  • 8 reacties
  • 171 Bekeken

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

Wat is het toch met al die topics over luiers en plassen? Bah!!🤢 Ik ben hier nog niet zo lang, maar dit lijkt bijna wel een fetisj forum over die 2 onderwerpen. Dat is toch niet de bedoeling?

Wat vinden jullie van al die topics daarover?

x

8 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 11, 2026

Ik snap het ook echt niet. Ik zie luiers als medische spullen en hoe plassen je kan opwinden: geen idee en idd ook goor. Er staat veel te veel op. 

myla0318
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 11, 2026

Hoi,

Wat is het toch met al die topics over luiers en plassen? Bah!!🤢 Ik ben hier nog niet zo lang, maar dit lijkt bijna wel een fetisj forum over die 2 onderwerpen. Dat is toch niet de bedoeling?

Wat vinden jullie van al die topics daarover?

x

het forum heeft inderdaad zo zon gekke onderwerpen afentoe maar er staan gelukkig ook genoeg andere dingen op

groetjes Myla

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 11, 2026

Ik ben nieuw hier dus ik heb een paar nette topics bovengehaald, jongeren met echte problemen, incontinentie. Gewoon met het doel om dezelfde personen net zoals mij te vinden online (incontinentie) en ik wil een goed voorbeeld zijn. Nu ik overal wel gereageerd heb zal het wel wat uit het zicht verdwijnen. Over misbruik van luiers heb ik het niet. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 13, 2026

Goede vraag ​@kleinbloempje ! Ik zie er idd ook erg veel topics over voorbij komen maar ik laat ze links liggen en reageer er  eig nooit op. Enkele zijn wel echt over problemen en hoe kinderen daarmee omgaan maar er zijn er ook veel (denk ik) die richting fetisj gaan en geen echte hulpvraag hebben. Maar goed zolang het mag zullen ze geplaatst worden, en wat ik doe is er maar overheen kijken 😉 maar het zijn er idd wel veel, vind ik ook. 

😘 Tover 

Diana
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • May 13, 2026

Die vragen over luiers kunnen wel nuttig zijn voor leden met incontinentie, denk ik.  Niet alle topics hierover zijn echter nuttig  want er zijn er tig die het alleen hebben over hoe geil het wel is er eentje te dragen of om verschoond te worden.  Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling van dit forum. 

Wat mij  heel erg stoort zijn die plasvragen die overal onverwachts opduiken.  In een vragenlijst over sport, bijvoorbeeld: 1. op welke sport zit je?  2. Vind je het geil om in je schoenen te plassen voor een wedstrijd?  (verzonnen  voorbeeld, maar jullie snappen wel wat ik bedoel).  Geen probleem mee dat mensen beplast willen worden, maar het kan heus wel wat minder.

koeski
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 13, 2026

Dat luiergedoe daar word ik ook super moe van. Ofwel heb je een echt incontinentieprobleem en heb je advies van lotgenoten nodig, ofwel zie je het als seksobject, een fetish, en vlg mij hoort het dan niet thuis in dit kinderforum. Wat voor de ene een medische noodzaak is , word dan voor een ander een lust object. Wat dus de “echte” gebruiker van luiers toch wel in verwarring kan brengen. Vergelijk het met iemand die maar 1 been heeft, en die topics tegenkomt over mensen die geilen op mensen met 1 been, snap je. Of diabetici die moeite hebben met hun ziekte en met alle toestellen en prikken en ongemakken die daarbij komen kijken, en die dan geconfronteerd worden met fetishisten die daarop geilen en het als “seks-spel” nabootsen….    

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 13, 2026

Hoi ​@Yusa ​@myla0318 ​@Tover01 ​@Diana ​@koeski 

Fijn dat ik niet de enige ben die het is opgevallen. Dan maar zorgen dat er genoeg andere topics en antwoorden komen zodat die eerder opvallen bij de actieve topics, hahah:)

Ik heb even snel gekeken in de zoekbalk:

• luier: 844 topics
  • luiers: 704 topics
  • luier dragen: 538 topics
  • plassen: 2628 topics
  • plassex: 1321 topics
  • broekplassen: 345 topics
  • bedplassen: 538 topics

Dat is toch suuuuuuper veel! Met zoveel topics over die onderwerpen zou ik zeggen dat nieuwe topics daarover aanmaken niet meer nodig is. Ik zie weleens dat moderators bij nieuwe topics verwijzen naar oude vergelijkbare topics en hem vervolgens afsluiten.

Dat kan prima iets vaker bij deze onderwerpen lijkt mij:)

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 14, 2026

Goh ik wist niet dat het zoveel was, misschien zullen dat het aantal reacties zijn. Ik probeerde er zelf te zijn voor diegenen met echte incontinentie. De andere topics negeer ik, ik herken ze ook want ik heb ook welleens rare reacties gehoord in het echt. Vond het jammer dat ik zie dat het merendeel over fetisj gaat aan topics terwijl urine incontinentie best wel lijden is weet ik, ik ben in de basisschool wel 100× gezien met een nat kruis aan de voorkant waar ik echt diepe schaamte voor had. Ik zie incontinentie luiers ook als medische spullen, tussen mijn 3e en 12e was ik er bang voor om het serieus nodig te hebben maar was toen al constant aan het lekken al deed ik mijn best om het niet te laten gebeuren. Van tussen mijn 3e en 12e te stoer te zijn voor luiers, Het opgegeven en beginnen te dragen. (Ook krijgen in een medische omgeving, apotheek, huisarts) Ik zie het als iets wat me schoon en droog houd overdag nu. Schoon en droog omdat er stoffen inzitten die een plasgeur tegen houden. De labels die ik heb is: Autisme, hoogbegaafd, overactieve blaas. Na dan weet je wie ik ben. Topics over luiers en graag "verschoond" worden snap ik ook niet. Op mijn 12e toen ik begon met luiers was ik nog steeds wel wat stoer, verschoond worden zou vernederend zijn. Ik was trots dat ik ikzelf zo'n grote inco zelf kon omdoen. Gewoon alles zelfstandig, zelf de voorkant in de gaten houden onafhankelijk van mijn ouders.

Het is ook jammer dat als ouders van kinderen meelezen op dit forum een verkeerd beeld krijgen van luiers. Een kind kan bijvoorbeeld aan incontinentie lijden maar een ouder kan bijvoorbeeld denken: als ik hem er luiers voor geef veranderd hij ook in een "freak" net zoals sommigen in dit forum. Maar dat is totaal niet waar. Ik heb een ouder van een vriend die erg in bedplast welleens horen zeggen: je mag geen luiers want dan verander je ook in een "Adult baby" mijn vriend wist niet wat dat betekende maar z'n ouders hadden dat op tv gezien. Zoo onstaat een verkeerd beeld. Ik weet zeker dat een vriend ze voor medische redenen wilde. Als je thuis woont zijn je ouders de baas.