Vraag

wat is een normale leeftijd voor drank gebruik?

  • 24 August 2019
  • 2 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii, ik ben een meisje van net 15, ik word vaak ouder geschat (19/20) dat komt omdat ik veel met mijn broer en zijn vrienden om ga (hun zijn tussen de 20 en 25). Ik krijg veen aandacht van jongens en er word me regelmatig een drankje aangeboden, ik drink al vanaf mijn 13de, maar wilde graag stoppen aangezien ik dit een vrij jonge leeftijd vind.

Wat is een normale leeftijd om alchohol te drinken?
(Ik bedoel niet klem zuipen maar gwn een paar biertjes/wijntjes)

2 reacties

De leeftijdsgrens van alcohol is niet zomaar verhoogd naar 18 jaar. Geruchten gingen zelfs dat dit nogmaals verhoogd zou gaan worden. Dit kan in de toekomst altijd nog gebeuren. Alcohol drinken neemt veel risico's met zich mee. Het valt zelfs onder de harddrugs.

Persoonlijk begon ik met 'drinken' toen ik 16 was. Dit betekende in mijn geval enkel een mixdrankje op een feestje. Vroeger was de grens namelijk 16 en omdat mijn broer en ik 8 jaar schelen, mocht hij wel met 16 jaar drinken en ik niet. Ons compromis in huis werd daarom dat ik vanaf 16 MET MATE mocht drinken.
Maar gelukkig hou ik niet zo van alcohol 😉
Hey,

Ik hoor vaker om me heen dat 16 jaar, maar zeker 17 jaar wel een leeftijd is waarop op feestjes wat wordt gedronken. (Eerder 17 dan 16.) Echter is dit niet aan te raden. Zoals de reactie hierboven al zegt, is de minimale leeftijd niet voor niets 18 jaar. Je hersenen zijn nu nog vollop in ontwikkeling. Drinken is niet goed voor deze ontwikkeling.

Als antwoord op je vraag:
Een normale leeftijd is 18 jaar.

Gr. Pin

Reageer