Skip to main content

yoo mn eerste post hier haha,

ik ben nu 13 en ik heb sinds ongeveer een half jaar ofzo acne. en ja ik weet dat het er allemaal bij hoort en dat het normaal is enz maar ja het blijft vervelend, een meisje in mn klas zei vandaag ook: 'ooit van skincare gehoord?' en dat vind ik best wel vervelend enz maar ik snap het ook wel want bij mij is het echt lelijk. ik heb sws al een slecht zelfbeeld en ik ben ook best wel onzeker over de acne zooi haha. ik zie op van die websites wel allemaal creme enz om het weg te laten gaan maar ik denk dat het beter is om het aan iemand te vragen die er zelf ook last van heeft/heeft gehad. dus mijn vraag is:

wat gebruiken jullie om acne weg te laten gaan of te verminderen?

mijn broer had dit ook en die is er nu vanaf, en omdat die veel slimmer is als ik heb ik m net ff gevraagd wat hij eraan smeerde en het was met "benzoylperoxide" erin en hij had 2 soorten geprobeerd namelijk BENZAC 10% GEL en ook DUAC ACNE GEL (van de apotheek) en je moet van hem ff kijken op, als ik hier een website mag zetten, https://www.thuisarts.nl/acne/ik-heb-puistjes-acne-wat-kan-ik-doen 
je moet ervoor en erna afwassen met water en iig NIET eraan beginnen prutsen 
en als het te erg word ga dan naar de dokter 
hij heeft nu een glad en zacht gezicht als een babykontje hahaha 
superveel sukses 

mijn broer had dit ook en die is er nu vanaf, en omdat die veel slimmer is als ik heb ik m net ff gevraagd wat hij eraan smeerde en het was met "benzoylperoxide" erin en hij had 2 soorten geprobeerd namelijk BENZAC 10% GEL en ook DUAC ACNE GEL (van de apotheek) en je moet van hem ff kijken op, als ik hier een website mag zetten, https://www.thuisarts.nl/acne/ik-heb-puistjes-acne-wat-kan-ik-doen 
je moet ervoor en erna afwassen met water en iig NIET eraan beginnen prutsen 
en als het te erg word ga dan naar de dokter 
hij heeft nu een glad en zacht gezicht als een babykontje hahaha 
superveel sukses 

okeeeee ik ga t proberen, ik moet nog wel ff langs de apotheek deze week fz. ik geef wel een update als ik het heb

Heyyy, 

Zelf heb ik ook acne en ik heb wel een paar tips:

1. van die skincare die je ziet online werkt vaak tegenstrijdig en maakt het erger
  2. er niet aan krabben
  3. niet te veel make up dragen als je het niet nodig hebt

Soms hoort acne ook gewoon bij de puberteit en dan kun je er niet veel aan veranderen.

het klinkt echt heel gek, maar ik gebruik zalf voor rond je anus en dat werkt echt goed. Het is een dikke zalf waardoor mijn huid vettig blijft (het trekt niet perse in) en daardoor krab ik er ook minder aan. Echt een wondermiddel! Mijn acne is daardoor al veel minder geworden. Je kunt die zalf bij de Etos halen. Het heet Hamamelis en het is een verkoelende zalf. Van het merk A. Vogel           

Hopelijk heb je hier wat aan.

Veel succes                                                                                                           

ik had wel gelezen dat als er olie (vet dus) in je skincare zit dat het dan alleen maar erger wordt maar is dat niet zo?

BENZAC  en  DUAC ACNE  is geen skincare of cosmetisch reklame-gedoe maar een geneesmiddel tegen acne. Vraag  maar aan de apotheker. 

ik had wel gelezen dat als er olie (vet dus) in je skincare zit dat het dan alleen maar erger wordt maar is dat niet zo?

Dat zou kunnen. Maar die skincare die van die influencers gebruiken of kinderen kunnen het vaak erger maken! Sommige dingen kunnen helpen, maar ik zou de apotheker raadplegen voor zoiets, die weet het beste of je bepaalde producten wel of niet moet gebruiken. De huisarts kan je daar ook bij helpen

Reageer