Skip to main content
Vraag

Wat eten jullie als ontbijt & lunch ?

• September 6, 2021
  • 8 reacties
  • 216 Bekeken

Hoi, Ik weet niet of ik veel eet of ongezond eet daarom wil ik weten wat jullie ontbijten en lunchen. Ik eet zelf als ontbijt 2 volkoren crackers met chocolade hagelslag met een beker halfvolle melk. En als lunch 2x volkoren broodjes met runderrookvlees licht gezouten, met 100 gram aardbeien ong en een protein babybel en een beker melk. Is dit gezond ?

8 reacties

• September 6, 2021

Heyy

Ik weet zelf niet zo heel goed wat nou onder een gezond ontbijt /  gezonde lunch valt, maar ik heb hieronder even 2 linkjes neergezet van het voedingscentrum die wat uitleg geven over wat gezond is als ontbijt en lunch. Ik denk dat die linkjes je vragen wel beantwoord! :)

''Wat is een gezond ontbijt?''

''Wat is een gezonde lunch?''

Ik eet persoonlijk als ontbijt meestal 1 stukje volkoren brood of een volkoren cracker met kaas en ik neem een stuk fruit. Verder drink ik dan een kopje thee.

Als lunch neem ik vaak 4 stukken volkoren brood met kaas of hagelslag en een glas melk:slight_smile:

Groetjes,

NaamNietBekend

• September 6, 2021

Ontbijt helemaal niks doordeweeks in het weekend 1 bolletje met smeerkaas

Lunch 2 bolletjes met smeerkaas en in het weekend niks

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 5, 2025

Hoi, Ik weet niet of ik veel eet of ongezond eet daarom wil ik weten wat jullie ontbijten en lunchen. Ik eet zelf als ontbijt 2 volkoren crackers met chocolade hagelslag met een beker halfvolle melk. En als lunch 2x volkoren broodjes met runderrookvlees licht gezouten, met 100 gram aardbeien ong en een protein babybel en een beker melk. Is dit gezond ?

Ja het ligt aan je leeftijd maar overal prima ik ben aan het bulken (ben fitness coach) en ik eet kwark met fruit eieren en avocado toast voor ontbijt 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 5, 2025

Hey, ik eet als ontbijt meestal 2 broodjes/boterhammen met kaas en jam en een glas melk of thee en jus erbij. Soms een kom corn flakes of havermout en een stuk fruit. Als lunch ook 2 of 3 broodjes met beleg en een kop koffie (decaf).  Of melk. Tussendoor vind ik sap lekker zoals druiven of appel enzo. En fruit als appel of 🍌.   Ik denk trouwens wel dat de ts in de 3 jaar na deze topic al wel antwoord heeft gekregen 😉 maar leuk onderwerp is het wel. 

Liefs Tover xxx

• April 5, 2025

Meestal cornflakes of een broodje met kaas of nutella. In het weekend vaak gebakken eieren met bacon. Bijna altijd met thee.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 5, 2025

Ontbijt: muesli met vers fruit en havermelk.  Lunch: volkorenboterhammen met kaas of jam.  Houdt mijn motortje draaiend.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 8, 2025

Hoii,

Ontbijt: 250/300gr kwark, halve banaan, bevroren aardbeien, biologische granola, pure vlokken

Lunch: op een schooldag: 3 broodjes, meestal met pindakaas, smeerkaas, jam, kaas, kipfilet, dat verschilt

in het weekend: 2 broodjes met pindakaas, of een eitje op 2 broodjes en dan met sla enz gwn sandwich.

Varkentjes
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 13, 2025

Cornflakes of yoghurt met cruesli met fruit als ontbijt. Als lunch rijstwafels met gepureerde advocado met gesneden tomaat en ui. Ik lust namelijk geen brood en kaas enzo.