Skip to main content
Vraag

Wanneer worden jongens fysiek sterker?

• August 30, 2025
  • 25 reacties
  • 107 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

op welke leeftijd ongeveer. in de puberteit, Of hoe zie je dat?

Waarom zijn vrouwen minder sterk? En ja de man kan vrouwen verdedigen maar vrouwen kunnen zichzelf even goed verdedigen

25 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • August 30, 2025

Titel van soortgelijk topic toegevoegd door de Kindertelefoon:

Waarom zijn mannen fysiek sterker. Is het om vrouwen te verkrachten?

Mannetjes zijn in de natuur heel vaak sterker dan vrouwtjes (niet altijd), dus ook bij mensen.

Nee, dat is niet om te verkrachten.   De gemiddelde man is sterker dan de gemiddelde vrouw maar de gemiddelde man is geen verkrachter.

Een man mag nog heel sterk zijn, maar als hij mij tegen mijn zin aanraakt doe ik hem iets heel pijnlijks aan. Ik kan dat.

• August 30, 2025

Mijn neef op 15.

Gwn door kracht te testen en te zien.

Hij deed (volgensmij) geen krachtsport

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 30, 2025

Dat ligt aan het soort, sommige dieren nemen indd de vrouwtjes met dwang. Maar ook dat is de natuur. En dan zeg ik niet dat dat OK is. Maar bij sommige diersoorten gebeurt het wel

xx liefs Wolf 🐺

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 30, 2025

Dat verschilt per jongen

xx liefs Wolf 🐺

• August 30, 2025

Mannen en vrouwen hebben verschillende fysieke kenmerken vanwege diverse biologische factoren, waaronder hormonale verschillen en de verdeling van spiermassa. Mannen hebben gemiddeld meer spiermassa dan vrouwen, wat bijdraagt ​​aan hun algehele kracht. Dit heeft niets te maken met de intentie om die kracht te gebruiken om vrouwen of iemand anders pijn te doen of geweld aan te doen.

Geweld en seksueel geweld ernstige zijn misdrijven en hebben niets te maken met biologische verschillen tussen mannen en vrouwen. Deze gedragingen zijn geworteld in machtsongelijkheid, gebrek aan respect voor grenzen en een gebrek aan respect voor de mensenrechten van het slachtoffer.

• August 30, 2025

Ik schoot eerst de hoogte in voordat ik sterker werd.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • August 31, 2025

Hey, gelukkig zijn mensen in staat om hun hersens te gebruiken om zichzelf te kunnen verdedigen, maar vooral ook om zichzelf aan normen en fatsoen en inlevingsvermogen in andere mensen te houden. En elke man met een beetje hersencellen zal zijn evt spierkracht nooit "gebruiken" voor zoiets verschrikkelijks. Het is een actueel verhaal en ik vind dat lichamelijke kracht ofzo nooit een rol mag spelen in hoe je met elkaar omgaat. Het is vlgs mij van nature in de apenwereld vaak zo dat mannen iets sterker zijn om de groep te kunnen verdedigen en zich heel erg uit te sloven om de vrouwen te bedienen en pleasen zodat die beslissen welk mannetje de papa mag worden van hun kinderen. Kortom eigenlijk hebben ze een dienende rol. Terwijl ze het gevoel hebben dat ze de baas zijn zijn het de vrouwen die de opvoeding doen en de eigenlijke beslissingen nemen. En van die apen stammen wij af..... 

En in de mensen wereld vind ik zelf dat je altijd iedereen als gelijk zou moeten zien en ik vind dat meisjes en vrouwen eigenlijk juist van nature in veel dingen beter zijn en spierkracht niet zo belangrijk moet worden gemaakt. Misschien ben en doe ik  het ietsje anders dan sommige jongens maar ik vind het juist goed om als jongen een beetje bescheiden en luisterend te zijn en veel te leren en waarderen  van meisjes, mn vriendin voorop. Maar dat is mijn persoonlijke manier 😊.  Maar dit is wel een erg lang antwoord van mij 🤭 de korte variant is: nee. 

Liefs, Tover xxx

• August 31, 2025

@Waterblad  Niet goed opgelet bij de les biologie denkik

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 2, 2025

Ach ja spinnen hebben het ook makkelijk na dat ze hebben gepaard bij het vrouwtje de kop van het mannetje af toch?

😘

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 3, 2025

Ik heb gelezen dat bij eenden het vrouwtje soms verdrinkt bij de seks omdat het mannetje haar (per ongeluk) onder water duwt

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 5, 2025

of vinden ze het stom omdat mannen fysiek sterker zijn

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 5, 2025

Omdat ze fysiek sterker zijn. Geen maandstonden hebben. Niet zwanger kunnen worden tijdens seks. Veel in de geschiedenis hebben gedaan. Op straat in de nacht kunnen lopen. Geen borsten hebben. Of zijn er nadelen die mannen hebben waar weinig mensen over weten?

Vrouwen zijn fysiek zwakker. Kunnen zwanger worden. Hebben maandstonden. Hebben borsten. Hebben een slanker lichaam. Kleiner hart. Minder sterke botten. Dunnere huid. Kleinere longen. Of hebben vrouwen ook biologische voordelen?

• September 5, 2025

Titel van soortgelijk topic toegevoegd door de Kindertelefoon: Zijn mannen bang van gespierde vrouwen of vinden ze het stom omdat mannen fysiek sterker zijn?

Dit speelt in je hoofd, veel topics van jou zijn een typische stereotype voor dé man. Ja, zulke mensen bestaan, maar de meeste zijn dit niet, dus Nee ze zijn niet bang en vinden het niet stom.

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • September 5, 2025

Titel toegevoegd van soortgelijk topic door Kindertelefoon:

Hebben mannen alleen maar voordelen en vrouwen alleen maar nadelen?

Hey, vrouwen zijn mentaal vaak sterker. Want in veel omgevingen (dus niet alle) kunnen jongens/mannen hun gevoelens niet uiten, omdat ze bang zijn dat ze afgewezen en buitengesloten worden. Mannen hebben ook een snor, baard en borsthaar wat voor sommige vervelend kan zijn. En als ze net puber zijn, kan een zware stem vervelend/beschamend zijn

Groetjes Lupus 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Het valt me inderdaad op dat vrijwel al jou topics gaan over hoe mannen groter, sterker, etc zijn dan vrouwen en dat misbruiken. Dit is niet de werkelijkheid. Er zullen zulke mensen bestaan, maar dat betekend niet dat iedereen zo is. Je moet niet alles over één kam scheren, dat kan best wel een vertekend beeld geven van de wereld.

xx liefs Wolf 🐺

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 5, 2025

Vrouwen hebben minder mentale problemen, zijn hoger opgeleid, zijn minder vaak slachtoffer van geweld, zijn minder misdadig, leven langer en zijn langer gezond en ze kunnen véél vaker klaarkomen. What’s not to like?

En wie mij lastig valt ‘s nachts, krijgt daar gegarandeerd spijt van.

201anoniem
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 5, 2025

Hi 

Ik snap dat het soms zo kan voelen dat mannen meer voordelen heben dan vrouwen. Maar dat is zeker niet waar vrouwen leven bijvoorbeeld gemiddeld langer door dat de oestrogeen in hun lichaam wat meer goed dan slechts doet en de testosteron is juist minder goed voor je lichaam. Ook zorgt testosteron er voor dat manen sneler niet door dachten dingen doen waardoor er bij manen vaak sneler ongelukken gebeuren. En ik denk dat er heel veel mannen zijn die het jamer vinden dat ze niet zwanger kunnen zijn. Veel vrouwen vinden het een fijne ervaring om zwanger te zijn en je eigen kindje bij je te dragen. Ook al is de bevalling natuurlijk heel naar.

Groetjes 

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 6, 2025

Hey ​@Waterblad,

Nee, waarom zouden jongens bang zijn voor gespierde vrouwen. Ja jongens kunnen fysiek sterker zijn maar 99,999999999% van de jongens gebruikt dat niet om vrouwen te misbruiken. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 6, 2025

Ik bedoel een rechter lichaam en geen hourglass body. Hoe kan je misschien je borsten en kont verkleinen? Hoe kan je zonder te bulken er heel sterk uitzien en sterk zijn

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 6, 2025

Titel van soortgelijk topic toegevoegd door Kindertelefoon: is het oneerlijk dat mannen fysiek sterker zijn dan vrouwen?

Ja of nee?

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 6, 2025

Titel van soortgelijk topic toegevoegd door de Kindertelefoon:

Kan je als vrouw een meer mannelijk lichaam krijgen en hoe?

Weet ik veel. Wees gewoon gelukkig met wat je bent. 

• September 6, 2025

Hallo,

In plaats van en heleboel topics te schrijven over de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen zou je ook gewoon één lang betoog kunnen schrijven.

Vrouwen en mannen zijn er niet om overal gelijk in te zijn, maar om elkaar aan te vullen. Zo zijn mannen wellicht fysiek sterker en hebben ze niet elke maand heel veel pijn, maar daartegenover staat dat vrouwen sneller kunnen denken, beter kunnen zoeken, beter kunnen organiseren, hebben een hogere pijngrens en nog wel meer dingen.

Bovendien zijn al deze dingen over het algemeen genomen, het gemiddelde. Dat betekent dus niet dat alle mannen automatisch sterker zijn en dat alle vrouwen een hogere pijngrens hebben. Ik ben bijvoorbeeld sterker dan sommige mannen, langer dan de meeste mannen en denk sneller dan de meeste mannen. Maar mijn vader is sterker dan ik, kan beter kaartlezen en kan beter organiseren dan ik. 

Het is daarnaast niet oneerlijk dat mannen bepaalde kwaliteiten hebben die vrouwen minder hebben of andersom, maar dat is zelfs handig. Als iedereen gelijk zou zijn in alles, dan zou niemand elkaar meer nodig hebben en kon iedereen zijn eigen gang gaan. Dat zou pas een chaos zijn! Bovendien zou men er eenzaam van kunnen worden.

Kortom, in sommige dingen zijn vrouwen beter dan mannen, het is niet allemaal zo zwart-wit en het zou een ongelofelijke chaos geven als alles wel gelijk zou zijn.

Groetjes van Rode Wolf

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 7, 2025

Weer zo'n topic waarin je alles heel zwart wit bekijkt. Sorry maar ik vind het wel een beetje veel worden. Ik had op de vorig al gezegt dat je alles minder over één kam moet scheren. 

Misschien is het verstandig dat je de reacties leest op je topic ipv weer een nieuwe te maken die vrijwel precies het zelfde is. 

xx liefs Wolf 🐺

• September 7, 2025

Vrouwen zijn minder sterk? en dat 20 topics lang vragen

Ik ben nog niet zo lang op het forum maar fok seg  waarom lees ik dit  soort dinges eig nog … op een oficieel forum dannog.

ik zie veel antwoorden van de beheerder “er kan over echt Alles gepraat worden” inclusief alle soorten vetzakkerij, en dan verwijzen naar  Regels als of die heilig zijn   en ze kunnen daar blijkbaar nie tegen zelfkritiek 

go ahead zet er maar “aangepast door de kindertelefoon” bij    en vergader er een keer over

Dus ik zal er hier wel afgesmeten worden, good luck everybody    

respect voor alle meisjes die mij voorbijlopen bij de achtkamp, en veel verder kunnen speerwerpen dan de meeste gasten in de club       

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • September 19, 2025

Ja, ik ben sterker dan de meeste jongens van mijn leeftijd.  Dat komt door elke dag intensief sporten en bezig zijn. Vergeet testosteron, ik ken genoeg jongens die ondanks hun testosteron lamzakken zijn. Beweeg!